تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

۶ دلیل جدی برای تمایل به غذاخوردن پس از سیری

غذا نه تنها برای بدن ضروری است، بلکه مایه لذت و احساس خوب است.

به گزارش سرگرمی روز، برای حفظ سلامت بدن و جلوگیری از اضافه وزن باید رژیم غذایی و برنامه غذایی مناسبی اتخاذ کرد. اما گاهی اوقات پیش می‌آید که وقتی سیر می‌شوید، باز هم می‌خواهید غذا بخورید. کارشناسان بهداشت به 6 دلیل برای این وضعیت اشاره کردند:

1. تماشای برنامه های آشپزی

تماشای برنامه های آشپزی در تلویزیون، که معمولاً مملو از غذاهای پرچرب و پرکالری است، حتی در زمانی که سیر هستید، میل شما را به خوردن افزایش می دهد.

2. غذاهای قرمز و نارنجی

غذاهای رنگارنگ، به خصوص قرمز و نارنجی، به دلیل این تصور که سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند، توجه و علاقه شما را به خود جلب می کنند.

3. در دسترس بودن هر نوع غذا

وقتی غذاهای مختلفی در دسترس باشد، مثلاً سر میز ناهارخوری، بدون اینکه متوجه شوید، اشتهای شما افزایش می یابد.

4. تماشای غذا خوردن دیگران

تماشای غذا خوردن دیگران میل شما را به غذا افزایش می دهد، حتی اگر کاملاً سیر شده باشید. در واقع مغز تمایل دارد با محیط اطراف خود سازگار شود و شما را به خوردن تشویق می کند.

5. استفاده از بشقاب های بزرگ غذا

استفاده از بشقاب های بزرگ ناخودآگاه شما را به خوردن غذای بیشتر تشویق می کند. چشم ها نشان می دهد که غذای زیادی در بشقاب نیست و مغز را فریب می دهد تا فکر کند به غذای بیشتری نیاز دارید.

6. احساس لذت و شادی

غذا خوردن به انسان احساس لذت و شادی می دهد. به همین دلیل گاهی پیش می آید که برای احساس شادی سراغ غذا می روید و حتی اگر گرسنه نیستید غذا بخورید.

برای اینکه سلامتی خود را به خطر نیندازید، با توجه به موارد فوق، مصرف مواد غذایی خود را کنترل کنید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!