تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

طراحی‌های کوچک و زیبا؛ 19 ایده برای تزئین اتاق خواب دخترانه و پسرانه

پاتختی یکی از مهم‌ترین میزهایی است که در کنار جلوه فوق‌العاده‌ای که به اتاق خواب می‌بخشد، برای قرار دادن چراغ خواب و لوازم ضروری اهمیت زیادی دارد. در این مقاله از بخش سبک زندگی در مجله اکالا می‌توانید با انواع پاتختی‌های کوچک و مینیمال برای اتاق خواب آشنا شوید.

انواع پاتختی‌های کوچک برای اتاق خواب

طرح‌های مینیمال این روزها محبوبیت زیادی در دکوراسیون مدرن دارند و انتخاب یک پاتختی شیک، کوچک و مینیمال می‌تواند جلوه‌ای فوق العاده به فضای اتاق خواب شما ببخشد. برای خرید انواع پاتختی کوچک می‌توانید متناسب با جنس تخت خواب، از پاتختی‌هایی از جنس شیشه، چوب، چوبی فلزی یا ام دی اف استفاده کنید. در ادامه به بهترین پاتختی‌های کوچک و مینیمال برای اتاق خواب اشاره شده است.

۱- پاتختی‌های کوچک و مینیمال برای اتاق خواب دخترانه

برای اتاق خواب‌های دخترانه بهتر است از پاتختی‌های رنگ روشن یا گردویی استفاده کنید. متناسب بودن رنگ پاتختی با رنگ تخت خواب اهمیت زیادی دارد. برای جذاب‌تر به نظر رسیدن اتاق خواب دخترانه می‌توانید از رنگ‌های طوسی، صورتی، گلبهی و رنگ‌های پاستیلی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: گیاهانی که نباید در اتاق خواب نگهداری شوند

۲- پاتختی‌های کوچک و مینیمال برای اتاق خواب پسرانه

برای طراحی اتاق خواب پسرانه باید از پاتختی‌هایی با رنگ مشابه تخت استفاده کنید. معمولا رنگ‌های طوسی و سفید گزینه‌های بهتری برای اتاق خواب پسرانه هستند. استفاده از رنگ‌های پرانرژی و گرم نیز ایده خوبی برای انتخاب پاتختی اتاق خواب پسرانه است.

بیشتر بخوانید: رنگبندی شاد اتاق خواب برای داشتن روحیه و خواب بهتر!

۳- پاتختی‌های کوچک و مینیمال برای اتاق خواب بزرگسال

برای اتاق خواب بزرگسالان و زوج‌ها، استفاده از پاتختی اهمیت زیادی دارد. برای تکمیل دکوراسیون اتاق خواب بزرگسال بهتر است از رنگ‌های سفید، خاکستری، نیلی، صورتی، گردویی یا هر رنگ دیگری که دوست دارید استفاده کنید. برای تزیین دکوراسیون بزرگسال بهتر است از ۲ پاتختی در ۲ طرف تخت استفاده کنید، اما اگر فضای شما کم است می‌توانید از یک پاتختی نیز استفاده کنید.

نکاتی که باید در مورد پاتختی‌های کوچک و مینیمال برای اتاق خواب بدانید

سعی کنید رنگ پاتختی را با رنگ بدنه تخت خواب ست کنید.می‌توانید روی پاتختی یک عدد آباژور قرار دهید تا جلوه زیباتری پیدا کند.اندازه پاتختی باید با اندازه تخت خواب و فضای اتاق هماهنگ باشد. عرض این میزها باید حدود ۵۰ تا ۷۰ سانتی‌متر باشد و این اندازه باید باتوجه به فضایی که در اختیار دارید و اندازه تخت انتخاب شود.ارتفاع پاتختی باید با ارتفاع تختخواب یکی باشد. با این روش دسترسی به میز و کشوهای آن راحت‌تر می‌شود.سعی کنید جنس پاتختی را متناسب با تخت خواب انتخاب کنید.متناسب بودن رنگ پاتختی با رنگ تخت و سایر لوازم اتاق خواب اهمیت زیادی بر طراحی دکوراسیون دارد.

در این مقاله به بهترین مدل پاتختی‌های کوچک و مینیمال برای اتاق خواب اشاره شد. هماهنگ بودن جنس و طرح این میز با تخت خواب و سایر لوازم اتاق موجب زیباتر به نظر رسیدن فضای اتاق می‌شود.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!