تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

ژاپنی‌ها به ابزار جالب یک دقیقه‌ای متوسل می‌شوند تا تنبل نشوند

ژاپنی‌ها برای تنبلی نکردن، شگرد جالبی دارند و معمولا به سخت کوشی معروف هستند. تنبلی معمولا موجب می‌شود تا انجام کارهای مهم را به تاخیر بیندازیم از انجام دادن کارها شانه خالی کنیم. در این مقاله از مجله اکالا می‌توانید با شگرد جالب یک دقیقه‌ای ژاپنی‌ها برای تنبلی نکردن آشنا شوید.

تکنیک ژاپنی برای غلبه بر تنبلی چیست؟

شروع کردن کارهای جدید و پیش بردن کارهای مهم همیشه نیاز به انگیزه زیادی دارد. بسیاری از ما به خاطر تنبلی کارهایمان را به تاخیر می‌اندازیم و یا دیگر تمایلی به تمام کردن آن‌ها نداریم. انجام دادن تکنیک ژاپنی کایزن یک راهکار ساده برای غلبه بر تنبلی و پیش بردن راحت کارها است.

کایزن که به عنوان قانون یک دقیقه‌ای شناخته می‌شود، روشی است که به شما کمک می‌کند تا به خودتان متعهد باشید و هر روز در زمان مشخصی کار خودتان را انجام دهید.

این روش توسط یک تئوریسین ژاپنی به نام Masaaki Imai ابداع شد. کایزن یک کلمه ژاپنی است که کای به معنای تغییر و زن به معنای عقل و درایت است. این روش به افزایش مهارت‌های مدیریتی و رشد فردی کمک می‌کند و در دراز مدت برای غلبه بر تنبلی مفید است.

روش کایزن چگونه عمل می‌کند؟

کایزن روشی است که تنها به یک دقیقه زمان در روز نیاز دارد. اگر دوست دارید عادت کتاب خواندن را در خودتان ایجاد کنید، باید روزانه در یک زمان مشخصی به مدت یک دقیقه کتاب بخوانید. سپس هر روز راس آن ساعت خاص و تحت هر شرایطی آن کار را تکرار کنید.

در این روش اهمیتی ندارد کجا هستید یا در چه وضعیتی به سر می‌برید، باید هر طور شده در آن ساعت برای یک دقیقه کار مورد نظر را انجام دهید. با تکرار این موضوع کتاب خواندن به یک عادت تبدیل می‌شود و می‌توانید به مرور زمانی که به آن اختصاص می‌دهید را بیشتر کنید.

می‌توانید از این تکنیک در هر مرحله و در هر سنی از زندگی استفاده کنید و عادت‌های خوب در خودتان ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید: وقتی از خواب بیدار می‌شوید، این ۷ کار را انجام ندهید

فواید روش کایزن برای غلبه بر تنبلی

فواید روش کایزن برای غلبه بر تنبلی به شرح زیر است:

روش کایزن حتی به تنبل‌ترین افراد نیز کمک می‌کند که کارهایی که دوست دارد را انجام دهد.روش کایزن برای هر چیزی جواب می‌دهد و برای کتاب خواندن، ورزش کردن و حتی افزایش اعتماد به نفس مفید است.برای اثربخشی روش کایزن باید صبور باشید و هر روز به عهدی که با خودتان بسته‌اید پایبند باشید.با استفاده از روش کایزن می‌توانید هر عادت خوبی که دوست دارید را به راحتی در خودتان ایجاد کنید.برای پیشبرد این روش بهتر است ساعاتی از روز را انتخاب کنید که مطمئن هستید، می‌توانید در آن ساعت خاص به کاری که می خواهید پایبند باشید.

در این مقاله از مجله دانستنی تک فانبه روش یک دقیقه‌ای ژاپنی‌ها برای فرار از تنبلی اشاره شد. به خاطر داشته باشید که برای اثربخشی این روش باید هفته‌ها آن را دنبال کنید تا به یک عادت تبدیل شود.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!