تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

12 کاری که هر روز انجام می‌دهید و باعث پیری پوست می‌شود!

پاک کردن آرایش صورت به روش نادرست، موجب آسیب به پوست و تسریع روند پیری پوست می‌شود. در این مقاله از مجله اکالا می‌توانید با ۱۲ مورد از اشتباهات رایج در پاک کردن آرایش که باعث پیری پوست می‌شود آشنا شوید.

کدام اشتباهات در زمان پاک کردن آرایش، موجب پیری پوست می‌شوند؟

برای پاک کردن آرایش از صورت باید از پاک کننده‌های مناسب استفاده کنید و از طرفی بدون کشیدن پوست، آلودگی‌ها و مواد آرایشی را از سطح پوست تمیز کنید. در ادامه این بخش به ۱۲ اشتباه رایج در پاک کردن آرایش که باعث پیری پوست می‌شود اشاره شده است.

۱- استفاده از دستمال مرطوب برای پاک کردن صورت

بهتر است بدانید که دستمال مرطوب آرایشی به هیچ عنوان برای پاک کردن روزانه صورت مناسب نیست و تنها باید زمانی که به سایر پاک کننده‌ها دسترسی ندارید یا به هر دلیلی عجله دارید، از آن استفاده کنید.

میزان پاک کنندگی دستمال مرطوب نسبت به سایر پاک کننده‌ها کمتر است و از طرفی این دستمال‌ها موجب مسدود شدن منافذ پوست و ایجاد جوش می‌شوند. استفاده از برخی مواد شیمیایی در این دستمال‌ها نیز موجب تحریک و آسیب به پوست می‌شود.

۲- استفاده از پاک کننده چشم برای کل صورت

شاید فکر کنید که پاک کننده‌های صورت برای پاک کردن آرایش کل صورت مناسب هستند، اما حقیقت این است که این پاک کننده‌ها بسیار سنگین و روغنی هستند و برای تمیز کردن چشم طراحی شده‌اند.

استفاده از این پاک کننده‌های قوی برای تمیز کردن صورت، موجب بسته شدن منافذ پوستی، جوش و آسیب به پوست شما می‌شوند و ممکن است روند پیری پوست را سریع‌تر کنند.

۳- استفاده از پاک کننده‌های ضعیف برای آرایش زیاد

اگر از کرم پودرها و مواد آرایشی سنگین و ضد آب استفاده می‌کنید، پس پاک کننده‌ای معمولی برای تمیز کردن پوست شما مناسب نیستند. برای تمیز کردن آرایش غلیظ ابتدا باید با یک پاک کننده مناسب پوست خود را بشویید.

سپس از یک تمیز کننده و پد برای تمیز کردن بقایای آرایش استفاده کنید. بهترین پاک کننده آرایش صورت پاک کننده‌ای است که در کنار قدرت کافی برای پاکسازی پوست، با نوع پوست شما نیز سازگار باشد.

بیشتر بخوانید: راز پوست شفاف و بدون لک در کدام ویتامین‌ها نهفته است؟

۴- فشار زیاد به پوست، در زمان تمیز کردن آن

در زمان تمیز کردن پوست به هیچ عنوان نباید فشار زیادی به آن وارد کنید. پوست صورت شما بسیار حساس است و فشار دادن پوست به روش نادرست موجب تحریک، قرمزی و افتادگی پوست می‌شود.

در زمان تمیز کردن آرایش باید مقداری از ماده شوینده را روی دست بریزید و بعد دو دست را روی هم بمالید تا شوینده کمی کف کنید. حالا به آرامی و به صورت حرکات دایره‌ای روی پوست بمالید و بعد پوستتان را بشویید.

در ادامه نیز می‌توانید پوستتان را با حوله خشک کنید و سپس با یک تمیز کننده یا تونر پوست را به آرامی پاک کنید.

۵- عدم تمیز کردن خط فک، گردن و خط مو

بسیاری افراد در زمان تمیز کردن پوست صورت، قسمت فک، گردن و خط مو را نادیده می‌گیرند و آرایش صورت را در این قسمت‌ها به خوبی تمیز نمی‌کنند. باقی ماندن ذرات آرایشی در این بخش‌ها به مرور موجب آسیب به پوست و افزایش روند پیری پوست می‌شود.

۶- استفاده از محصولات خشن و قدرتمند

برای تمیز کردن پوست، همیشه باید از تمیز کننده‌های ملایم استفاده کنید. پاک کننده‌های قوی تعادل PH پوست شما را به هم می‌زنند و در طولانی مدت موجب بروز التهاب و مشکلات پوستی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: فواید ماسک فلفل قرمز برای پوست + طرز تهیه

۷- استفاده از آب داغ برای شستشوی صورت

یکی دیگر از اشتباهات رایج در پاک کردن آرایش، شستشوی صورت با آب داغ است. استفاده از آب داغ برای شستشوی صورت، چربی طبیعی پوست را از بین می‌برد و موجب گشاد شدن مویرگ‌های پوست می‌شود و در این افراد احتمال بروز قرمزی و آسیب‌های پوستی بیشتر است. برای شستن صوت سعی کنید از آب ولرم یا خنک استفاده کنید.

۸- خیس کردن پوست قبل از استفاده از مواد پاک کننده

برای تمیز کردن پوست همیشه لازم نیست ابتدا پوستتان را خیس کنید و بعد مواد تمیز کننده را روی آن بزنید. بسیاری از تمیز کننده‌ها باید روی پوست خشک استفاده شوند و خیس بودن پوست شما موجب می‌شود تا پاک کننده به خوبی عمل نکند.

از همین رو بهتر است ابتدا پوستتان را به طور کامل به ماده تمیز کننده آغشته کنید و بعد آن را بشویید تا کاملا تمیز شود. قبل از استفاده از هر نوع پاک کننده‌ای ابتدا روش صحیح پاک کردن آرایش را از روی بسته بندی محصول مطالعه کنید و بعد شروع به تمیز کردن پوست کنید.

۹- عدم استفاده از میسلار واتر یا بالم‌های آرایشی

اگر اهل آرایش کردن و استفاده از کرم پودر هستید، بهتر است بدانید که شستشوی صورت به تنهایی برای تمیز کردن پوست مناسب نیست. برای این که پوست شما به خوبی پاکسازی شود، باید بعد از شستشوی صورت با یک ماده تمیز کننده، پوست را به خوبی خشک کنید.

سپس از مقداری میسلار واتر برای تمیز کردن نهایی پوست استفاده کنید تا همه آلودگی‌ها و مواد آرایشی به طور کامل از روی پوست برداشته شوند.

می‌توانید برای تمیز کردن پوست ابتدا پوستتان را با کمک بالم‌های تمیز کننده پوست پاکسازی کنید و چند دقیقه ماساژ دهید و سپس صورت را با آب ولرم بشویید. در ادامه با کمک یک پاک کننده معمولی نیز صورت را تمیز کنید تا مطمئن شوید همه مواد آرایشی از پوست شما پاک شده‌اند.

بیشتر بخوانید: نکات طلایی مراقبت از پوست و مو

۱۰- عدم استفاده از کرم مرطوب کننده بعد از پاکسازی پوست

بعد از این که پوست خود را به طور کامل تمیز کردید، باید از مقداری کرم مرطوب کننده برای محافظت از پوست خود استفاده کنید. یکی از مهم‌ترین مراحل روتین صحیح پاک کردن آرایش، استفاده از کرم آرایشی بعد از پاکسازی پوست است که از پوست شما در برابر خشک شدن و پیری محافظت می‌کند.

۱۱- به تعویق انداختن پاکسازی پوست

بهتر است بعد از این که از بیرون به خانه آمدید، در اولین فرصت پوست خود را بشویید. هر چقدر مواد آرایشی برای مدت زمان بیشتری روی پوست شما بمانند، آسیب بیشتری به پوست وارد می‌شود.

به هیچ عنوان با آرایش نخوابید و نسبت به پاک کردن مواد آرایشی از پوست بی‌تفاوت نباشید. تکرار این موضوع به پوست شما آسیب می‌رساند و موجب پیری پوست می‌شود.

۱۲- عجله کردن در پاکسازی پوست

اگر در زمان تمیز کردن آرایش از پوستتان عجله می‌کنید و مراحل پاکسازی را با دقت انجام نمی‌دهید، ممکن است پوست شما در معرض آسیب قرار بگیرد.

برای پاکسازی پوست باید همه مراحل را به دقت و به آرامی دنبال کنید و بدون فشار زیاد به پوست و به صورت حرکات دورانی بقایای آرایشی را از پوست پاک کنید. به خاطر داشته باشید که عجله کردن در این کار می‌تواند به قسمت آسیب به پوست شما تمام شود، بنابراین نسبت به این موضوع حساس باشید.

در این مقاله از مجله سبک زندگی تک فانبه مهم‌ترین اشتباهات رایج در پاک کردن آرایش صورت اشاره شد. دنبال کردن مراحل پاک کردن آرایش صورت به روشی درست و همچنین تکرار این موضوع به صورت روزانه به شما کمک می‌کند تا پوستی سالم، جوان و درخشان داشته باشید. شما از چه راهکارهای برای پاک کردن آرایش صورت استفاده می‌کنید؟

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!