تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

بادمجان: از هم گسیخته و خراب شده!

شناخت خراب یا سالم بودن بادمجان برای بسیاری از کسانی که می‌خواهند از آن در غذای خود استفاده کنند، سخت است. اگر شما هم می‌خواهید با روش‌هایی برای شناخت خراب بودن بادمجان آشنا شوید، ادامه این مقاله از مجله اکالا را بخوانید.

۷ راه تشخیص خراب بودن بادمجان

 خراب یا سالم بودن بادمجان‌ها را از طریق روش‌های زیر تشخیص دهید:

۱- رنگ تیره

اولین راه برای تشخیص بادمجان سالم، رنگ آن است. بادمجان‌هایی که تازه هستند معمولا رنگی تیره و یکدست دارند. این رنگ تیره ممکن است بنفش یا سیاه باشد.

دقت داشته باشید بادمجانی که انتخاب کرده‌اید کمرنگ نباشد، لکه‌های زیادی نداشته باشد و رنگ یکدستی داشته باشد، در غیر این صورت ممکن است بادمجان خرابی را انتخاب کرده باشید.

۲- پوست صاف بادمجان

دومین نکته‌ای که باید در انتخاب بادمجان مورد توجه قرار داد، پوست آن است. پوست بادمجان تازه صاف است و چروک یا فرورفتگی ندارد. سعی کنید بادمجانی را که پوست ترک خورده یا چروکیده دارد انتخاب نکنید چرا که احتمال دارد بادمجان خراب شده باشد.

بیشتر بخوانید: نحوه خشک کردن بادمجان در خانه

۳- ساقه سبز

ساقه بادمجان سومین موضوع در تشخیص یک بادمجان خراب است. ساقه‌ای که سبز نباشد و شل یا خشک شده باشد، احتمال خرابی بادمجان را بالاتر می‌برد. بنابراین سعی کنید بادمجان‌هایی را انتخاب کنید که سبز و سفت باشند.

۴- کلاهک بدون لکه

بخشی از بادمجان که به ساقه وصل می‌شود، کلاهک آن است. اگر کلاهک قهوه‌ای شده باشد یا کپک روی آن دیده شود، بهتر است خریداری نشود. بهتر است کلاهک سبز و بدون لکه باشد.

بیشتر بخوانید: علت سفت شدن بادمجان سرخ شده و راه‌های جلوگیری از آن

۵- بوی بادمجان

نکته‌ بعدی بوی بادمجان است. بادمجان‌‎های سالم بوی ملایمی دارند که تا حدودی شبیه به بوی قارچ است. اگر این بو تند باشد، احتمال دارد بادمجان خرابی را انتخاب کرده باشید.

۶- سفت بودن

یکی از روش‌های تشخیص بادمجان سالم که بسیار سنتی هم هست، فشار دادن آرام آن است. اگر بادمجان سفت بود احتمالا تازه است اما بادمجان نرم احتمال خرابی بیشتری دارد.

۷- تعداد دانه‌ها

آخرین موردی که در شناخت بادمجان سالم به آن می‌پردازیم، تعداد دانه‌های بادمجان است. بادمجان‌هایی که تازه هستند و عمر زیادی ندارند، شیرین‌تر هستند و دانه‌های کمتری دارند. این در حالی است که بادمجان‌هایی که از عمر آنها مدتی گذشته، دانه‌های بیشتری دارند و احتمال دارد تلخ باشند. داشتن دانه‌های زیاد به رنگ قهوه‌ای می‌تواند نشانه‌ای از خراب شدن بادمجان باشد.

بادمجان یکی از صیفی‌جاتی است که مصرف غذایی زیادی دارد و در انواع غذاها مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل هم مصرف بادمجان تازه یا سالم که خواص غذایی خود را حفظ کرده و سالم است، اهمیت زیادی دارد.

در این مطلب از مجله آشپزی تک فانبه ۷ راه شناخت خراب بودن بادمجان و تشخیص بادمجان‌های سالم اشاره کردیم. با شناخت این راه‌ها می‌توانید از مواد سالم استفاده کنید و غذاهای خوشمزه‌ای بپزید.

من لیلا هستم، رشته تحصیلیم روزنامه نگاری بوده و همیشه از نوشتن لذت می‌برم، اینجا از دانش و تجربه‌ام تو زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنم تا برای شما مطالب خوبی بنویسم. امیدوارم از خوندنشون لذت ببرید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!