تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

سه روش حیرت‌انگیز برای خشک کردن زنجبیل!

زنجبیل، ادویه‌ای پرخاصیت در آشپزی است که می‌توان آن را به شکل‌های مختلفی استفاده کرد. زنجبیل خشک شده، یکی از روش‌ها مصرف این ماده غذایی است. خشک کردن زنجبیل تازه، یک ترفند عالی برای نگهداری طولانی‌مدت از این ادویه پر خاصیت است. اما چطور زنجبیل را خشک کنیم؟ برای پاسخ به این سوال در این بخش از مجله اکالا با ما همراه باشید.

۳ روش برای خشک کردن زنجبیل تازه

در ادامه به معرفی سه روش ساده برای خشک کردن زنجبیل می‌پردازیم:

روش اول: خشک کردن زنجبیل در آفتاب

خشک کردن زنجبیل تازه در نور خورشید، یکی از ساده‌ترین روش‌های خشک کردن آن است. برای این کار کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

زنجبیل‌های تازه را به خوبی بشویید و پوست آن را با چاقو یا پوست‌کن جدا کنید.زنجبیل‌ها را به ورقه‌های نازک و یکنواخت برش بزنید. هرچه ورقه‌ها نازک‌تر باشند، سریع‌تر خشک می‌شوند.ورقه‌های زنجبیل را روی یک سینی تمیز و خشک پهن کنید و سینی را در مکانی آفتابی قرار دهید که از باران و گرد و غبار در امان باشد.بسته به میزان رطوبت هوا و ضخامت ورقه‌ها، خشک شدن زنجبیل بین ۳ تا ۴ روز طول می‌کشد. هر چند ساعت یکبار ورقه‌ها را زیر و رو کنید تا به طور یکنواخت خشک شوند.

روش دوم: خشک کردن زنجبیل در فر

یکی دیگر از روش‌های خشک کردن زنجبیل، استفاده از فر است. برای استفاده از این روش کافیست که مراحل زیر را دنبال کنید:

در اولین مرحله باید زنجبیل‌ها را آماده کنید. برای اینکار آن‌ها را شسته و پوست بگیرید. سپس، زنجبیل را به ورقه‌های نازک و یکنواخت برش دهید.فر را با دمای پایین حدود ۵۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. اگر کمترین دمای فر شما حدود ۶۵ درجه سانتی‌گراد است، می‌توانید فر را روی این دما تنظیم کنید.ورقه‌های زنجبیل را روی سینی فر بچینید و به مدت ۲ تا ۳ ساعت در فر قرار دهید. طی این فرایند، چند بار در فر را باز کنید تا رطوبت اضافی خارج شود و زنجبیل‌ها به طور یکنواخت خشک شوند. (توجه: دمای فر را خیلی زیاد نکنید، زیرا باعث سوختن زنجبیل می‌شود.)

بیشتر بخوانید: زنجبیل برای این افراد حکم سم را دارد

روش سوم: خشک کردن زنجبیل در دستگاه خشک‌کن

اگر دستگاه خشک‌کن دارید، می‌توانید زنجبیل‌ها را آن خشک کنید. برای این کار کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

همانند روش‌های قبلی باید زنجبیل تازه را بشویید، پوست بگیرید و به ورقه‌های نازک و یکنواخت برش دهید.دمای دستگاه خشک‌کن را بین ۵۰ تا ۶۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. این دما برای خشک کردن زنجبیل مناسب است و باعث حفظ طعم و عطر آن می‌شود.ورقه‌های زنجبیل را روی سینی‌های دستگاه خشک‌کن بچینید.مدت زمان خشک شدن بسته به ضخامت ورقه‌ها بین ۱۲ تا ۲۴ ساعت متغیر است. طی این مدت، هر چند ساعت یک‌بار خشک شدن زنجبیل‌ها را بررسی کنید.

در این بخش از مجله آشپزی اکالا، بهترین روش‌های خشک کردن زنجبیل را به شما آموزش دادیم. برای تهیه پودر زنجبیل خانگی، کافیست زنجبیل‌های خشک شده را در غذاساز آسیاب کنید.

سحر هستم و عاشق نوشتن و تولید محتوا، چند سالی است که با شور و اشتیاق در این مسیر قدم برمی‌دارم و برای ارتقای مهارت‌های خودم تلاش می‌کنم.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!