تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

۱۰ حکمت برای پیشگیری از مشکل بخار گرفتن آینه در حمام و دستشویی

بخار گرفتن آینه حمام و دستشویی، مشکلی رایج است که احتمالا با آن روبرو شده‌اید. این مشکل نه تنها می‌تواند باعث لک و کدر شدن آینه شود بلکه در هنگام اصلاح صورت نیز مانع از دید واضح می‌شود. در این مقاله از مجله اکالا، روش‌های جلوگیری از بخار گرفتن آینه حمام و دستشویی را معرفی می‌کنیم. اگر به فکر چاره‌ای برای این مشکل هستید، با ما همراه باشید.

راهکارهای جلوگیری از بخار گرفتن آینه حمام و دستشویی

در ادامه، روش‌های موثر برای جلوگیری از بخار گرفتن آینه حمام و دستشویی معرفی می‌کنیم.

۱- استفاده از صابون

یکی از ساده‌ترین روش‌های جلوگیری از بخار گرفتن آینه حمام و دستشویی، استفاده از صابون است. برای استفاده از صابون جهت جلوگیری از بخار گرفتن آینه حمام و دستشویی کافی است که قبل از دوش گرفتن یک صابون برداشته و روی سطح آینه بمالید. اگر صابون در دسترس ندارید می‌توانید از وازلین یا مایع دستشویی استفاده کنید.

پس از اتمام دوش گرفتن، با استفاده از شیشه پاک‌کن، آینه را تمیز کنید تا اثری از صابون باقی نماند. این روش احتمال بخار گرفتن آینه دستشویی و حمام را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

۲- استفاده از اسپری ضد بخار

یکی از راه‌های موثر برای جلوگیری از بخار گرفتن آینه‌ حمام و دستشویی، استفاده از اسپری‌های ضد بخار است. این اسپری‌ها به گونه‌ای ساخته شده‌اند که علاوه بر تمیز و شفاف کردن آینه از بخار گرفتگی آن نیز جلوگیری می‌کنند. برای استفاده از این اسپری‌ها کافیست آن را روی آینه خشک اسپری کرده و با دستمال روی آن را خشک کنید. این روش معمولا تا چند هفته اثر خود را حفظ می‌کند.

۳- استفاده از آب سرد

یکی دیگر از روش‌های جلوگیری از بخار گرفتن آینه حمام، استفاده از آب سرد است. اگر عادت به حمام کردن با آب داغ دارید، قبل از شروع دوش گرفتن چند دقیقه آب سرد را باز کنید.

سپس، آب گرم را باز کرده و دوش بگیرید. با این کار، از شر بخار روی آینه حمام خلاص می‌شوید. البته این روش به طور صددرصد نمی‌تواند مانع از تشکیل بخار روی شیشه شود به خصوص اگر حمام کردنتان طولانی باشد.

بیشتر بخوانید: نحوه تمیز کردن کیسه‌های زیپ‌دار برای استفاده مجدد

۴- استفاده از شامپو

شامپوی سر می‌تواند به طور موثری مانع از بخار گرفتن آینه حمام و دستشویی شود. برای امتحان کردن این روش، مقداری شامپو (حدود دو برابر مقدار معمول برای شستن مو) را روی دستمال بریزید و آینه را به طور کامل با آن تمیز کنید. علاوه بر شامپو، مواد دیگری مانند خمیر اصلاح، مایع لباسشویی و خمیر دندان نیز می‌توانند به جلوگیری از بخار گرفتن آینه حمام و دستشویی کمک کنند.

۵- استفاده از سرکه

اگر می‌خواهید به مدت چند روز هیچ بخاری روی آینه حمام و دستشویی ایجاد نشود، از سرکه کمک بگیرید. کافیست سرکه سفید را با مقداری آب مخلوط کرده، درون یک ظرف اسپری ریخته و روی آینه بپاشید.

برای افزایش اثرگذاری این محلول می‌توانید چند قطره مایع ظرفشویی نیز به آن اضافه کنید. پس از اسپری کردن، آینه را با یک دستمال تمیز خشک کنید. با انجام این کار ساده، آینه شما تا چند روز بدون بخار باقی خواهد ماند.

۶- پوشاندن آینه

برای جلوگیری از بخار گرفتگی آینه حمام می‌توانید از یک حوله یا پلاستیک استفاده کنید. ساده‌ترین راه این است که حوله یا پلاستیک را به طور مستقیم روی آینه بیندازید.

اما اگر امکان قرار دادن مستقیم حوله یا پلاستیک روی آینه وجود ندارد، می‌توانید در دو طرف بالای آینه سوراخ ایجاد کرده و پارچه‌ای را از آن آویزان کنید تا تمام سطح آینه را بپوشاند. این روش به صورت موقت از بخار گرفتن آینه جلوگیری می‌کند. البته ممکن است پس از پایان دوش گرفتن، مقدار کمی بخار روی آینه مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: ۵ روش عالی برای تمیز کردن بطری‌های روغنی

۷- استفاده از گلیسیرین

با استفاده از گلیسیرین می‌توانید به راحتی از بخار گرفتن آینه حمام جلوگیری کنید. کافی است مقداری گلیسیرین و آب را ترکیب کرده و آینه را با آن تمیز کنید. به این ترتیب، حتی در هنگام حمام کردن با آب گرم نیز آینه شما شفاف و بدون بخار باقی می‌ماند.

۸- استفاده از پد ضد بخار آب

پدهای ضد بخار، وسیله‌ای کاربردی و البته کمی گران‌قیمت هستند که برای جلوگیری از بخار گرفتن آینه‌های حمام و دستشویی طراحی شده‌اند. این پدها در پشت آینه نصب شده و مانع از ایجاد بخار روی آینه سرویس بهداشتی و حمام می‌شوند. با استفاده از این پدها دیگر نیازی نیست پس از هر بار حمام کردن، آینه را تمیز کنید.

بیشتر بخوانید: ترفندهای ساده برای تمیز کردن برس مو

۹- باز کردن پنجره

یکی از روش‌های ساده و سنتی برای جلوگیری از بخار گرفتن آینه حمام و دستشویی در فصول گرم سال مانند بهار و تابستان، باز گذاشتن پنجره‌های حمام و سرویس بهداشتی است. با این کار، رطوبت اضافی از طریق پنجره خارج شده و از تشکیل بخار روی آینه جلوگیری می‌شود.

۱۰- استفاده از سشوار 

اگر پیش از دوش گرفتن، روش‌های گفته شده برای جلوگیری از بخار گرفتن آینه را انجام ندادید، چاره کار شما استفاده از سشوار است. برای استفاده از سشوار کافیست پس از پایان دوش گرفتن، سشوار را روشن کرده و با فاصله مناسب به سمت آینه بگیرید تا بخار روی آینه به سرعت از بین رفته و آینه شفاف شود. برای این کار می‌توانید از باد سرد یا گرم سشوار استفاده کنید.

در این بخش از مجله سبک زندگی اکالا، روش‌های جلوگیری از بخار گرفتن آینه حمام و دستشویی را شرح دادیم. به شما اطمینان می‌دهیم که با به کارگیری این روش‌ها دیگر شاهد بخارهای زیاد و آزاردهنده روی آینه حمام و دستشویی خود نخواهید بود. باور نمی‌کنید؟ خودتان امتحان کنید تا نتیجه را ببینید.

سحر هستم و عاشق نوشتن و تولید محتوا، چند سالی است که با شور و اشتیاق در این مسیر قدم برمی‌دارم و برای ارتقای مهارت‌های خودم تلاش می‌کنم.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!