تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

تبدیل پسته خام به معجزه کوچک برای رفلاکس معده شما

یکی از بهترین خواص پسته، درمان رفلاکس معده است زیرا این آجیل پرطرفدار، خاصیت اسیدی بسیار کمی دارد. در این مقاله از مجله اکالا به بررسی خواص پسته خام برای رفلاکس معده می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

خواص پسته خام برای درمان رفلاکس معده

رفلاکس معده زمانی رخ می‌دهد که اسید معده به مری برگردد، که این اتفاق با سوزش معده و حس سنگینی همراه است.
زمان خوردن وعده‌های غذایی تا حدود زیادی می‌تواند از رفلاکس معده جلوگیری کند ولی در کنار این مورد می‌توانید با خوردن خوراکی‌هایی مانند پسته خام این مشکل را تعدیل کنید.

در ادامه به خواص پسته خام برای درمان رفلاکس معده می‌پردازیم:

بیشتر بخوانید:خواص پسته خام برای قلب

فیبر بالا

فیبر غذایی بالایی که در پسته خام وجود دارد، باعث تقویت معده و کاهش اثرات رفلاکس می‌شود. وجود فیبر در این ماده غذایی به هضم غذا کمک می‌کند و درد معده را کاهش می‌دهد.

تنظیم کننده ترکیب میکروبی

پسته خام دارای خواص پروبیوتیک است. پروبیوتیک‌ها مانند فیبر عمل می‌کنند و در دستگاه گوارش به عنوان منبع تغذیه باکتری‌ها استفاده می‌شوند.
پروبیوتیک موجود در پسته خام نقش موثری در رشد و بهبود عملکرد باکتری‌های مفید دستگاه گوارش دارد.
پسته خام با تنظیم کردن ترکیب میکروبی دستگاه گوارش، سطح باکتری‌های مفید دستگاه گوارش را تغییر می‌دهد و سلامت این سیستم را بهبود می‌بخشد.

بیشتر بخوانید: خواص پسته خام برای فشار خون

چگونه از پسته خام برای درمان رفلاکس معده استفاده کنیم؟

برای استفاده از پسته خام، می‌توانید به روش زیر عمل کنید:

پودر پسته را روی زبان بریزید

در این روش باید پودر پسته خام را با شکر یا نبات مخلوط کنید. ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قبل از خوردن هر وعده غذایی یک قاشق غذاخوری از این پودر را روی زبان بریزید و بعد از اینکه با آب دهان مخلوط شد آن را قورت دهید.

مصرف ترکیب پودر پسته خام با شکر یا نبات سوزش معده را کم می‌کند و به مرور زمان رفلاکس معده را درمان می‌کند.

دقت داشته باشید که مخلوط پودر پسته و شکر یا نبات را به اندازه‌ای درست کنید که در مدت زمان نهایت ۳ روز تمام شود. اگر بیشتر از این زمان نگهداری کنید، احتمال خرابی و فاسد شدن وجود دارد.

نکته کلیدی در استفاده از پسته خام

اگر به فروکتان حساسیت دارید، به هیچ‌عنوان نباید پسته مصرف کنید زیرا باعث بروز مشکلات گوارشی مانند نفخ،یبوست،اسهال و درد شکم می‌شود.اگر به پسته خام حساسیت دارید و نمی‌توانید آن را به صورت خام مصرف کنید، می‌توانید مربای پسته را جایگزین آن کنید.

 

در این مقاله از مجله اکالا شما را با خواص پسته خام برای درمان رفلاکس معده آشنا کردیم. با مصرف منظم و متعادل این ماده غذایی ارزشمند می‌توانید نشانه‌های ناشی از رفلاکس معده را کاهش دهید.

من لیلا هستم، رشته تحصیلیم روزنامه نگاری بوده و همیشه از نوشتن لذت می‌برم، اینجا از دانش و تجربه‌ام تو زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنم تا برای شما مطالب خوبی بنویسم. امیدوارم از خوندنشون لذت ببرید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!