تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

زمان بهترین استفاده از هر سرم پوستی را بشناسید!

آیا به دنبال راهی برای داشتن پوستی درخشان و جوان هستید؟ سرم‌های پوستی، با غلظت بالای مواد مغذی و جذب سریع، مشکلات پوستی شما را برطرف کرده و پوستی صاف، روشن و پرطراوت را به شما هدیه می‌دهد. شاید برای شما نیز این سوال پیش بیایید که بهترین زمان برای استفاده از سرم پوستی چه زمانی است؟ در این مقاله از مجله اکالا، به طور کامل به این سوال پاسخ خواهیم داد.

صبح باید از سرم‌های پوستی استفاده کنیم یا شب؟ چرا زمان مصرف سرم مهم است؟

استفاده منظم از سرم در زمان مناسب، می‌تواند نتایج قابل توجهی در بهبود کیفیت پوست شما ایجاد کند. همچنین استفاده اصولی و مناسب از این سرم‌ها می‌تواند اثربخشی سایر محصولات پوستی مانند مرطوب‌کننده را افزایش دهد.

جالب است بدانید که پوست در زمان‌های مشخصی از روز، پذیراتر برای جذب مواد مغذی است. برای نتیجه بهتر هر نوع سرم را باید در زمان مناسب از روز استفاده کنید.

به طور کلی، بهترین زمان برای استفاده از سرم پوستی، بعد از تمیز کردن پوست و قبل از استفاده از مرطوب‌کننده است؛ زیرا پوست تمیز، مواد مغذی موجود در سرم را بهتر جذب می‌کند.

در ادامه به بررسی ۴ نوع از پرکاربردترین سرم های پوستی خواهیم پرداخت.

۱- بهترین زمان برای استفاده از سرم ویتامین سی

صبح بهترین زمان برای مصرف سرم ویتامین سی است، اگر می‌خواهید از خواص آنتی‌اکسیدانی ویتامین سی برای محافظت از پوست در برابر آلودگی و رادیکال‌های آزاد استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که حتما بعد از استفاده از سرم، از کرم ضدآفتاب با SPF بالا استفاده کنید.

در طول شب، پوست به ترمیم خود می‌پردازد و ویتامین سی می‌تواند به این فرآیند کمک کند. اگر پوست حساسی دارید یا می‌خواهید از تداخل ویتامین سی با سایر محصولات جلوگیری کنید، شب بهترین زمان است.

بیشتر بخوانید: راز پوست شفاف و بدون لک در کدام ویتامین‌ها نهفته است؟

۲- بهترین زمان برای استفاده از سرم رتینول

رتینول می‌تواند پوست را نسبت به نور خورشید حساس‌تر کند و خطر آفتاب‌سوختگی و لک‌های پوستی را افزایش دهد؛ بنابراین، بهتر است از آن در شب استفاده کنید تا پوست در طول شب به ترمیم خود بپردازد.

رتینول به افزایش تولید کلاژن، کاهش چین و چروک و بهبود بافت پوست کمک می‌کند و یکی از قدرتمندترین ترکیبات ضد پیری است؛ اما به دلیل حساسیت پوست به نور خورشید پس از استفاده از رتینول، بهترین زمان برای استفاده از آن، شب است.

۳- بهترین زمان استفاده از سرم نیاسینامید

این سرم را هم صبح و هم شب می‌توانید استفاده کنید؛ اما بهترین زمان مصرف آن صبح است، زیرا نیاسینامید به عنوان یک آنتی‌اکسیدان عمل می‌کند و از پوست در برابر آسیب‌های محیطی محافظت می‌کند. نیاسینامید یا همان ویتامین B3 یک ماده همه کاره است و برای انواع پوست مناسب است.

نیاسینامید یک ماده پایدار است و در برابر نور و هوا مقاوم است. این سرم به کاهش لک‌ها و تیرگی‌های پوست کمک می‌کند. برای پوست‌های چرب و مستعد آکنه بسیار مفید است. از طرفی به کاهش قرمزی و التهاب پوست کمک می‌کند و باعث بهبود بافت پوست و کاهش چین و چروک می‌شود.

بیشتر بخوانید: اشتباهات رایج در پاک کردن آرایش که باعث پیری پوست می‌شود

۴- بهترین زمان استفاده از سرم هیالورونیک اسید

این سرم نیز هم صبح و هم شب قابل استفاده است. اگر از این سرم در صبح استفاده کنید برای آبرسانی پوست قبل از آرایش و محافظت از پوست در برابر آلودگی‌های محیطی به شما کمک می‌کند.

این ماده یک حائل محافظ روی پوست ایجاد می‌کند که از تبخیر رطوبت پوست جلوگیری کرده و باعث حفظ رطوبت آن می‌شود. اگر در شب از آن استفاده کنید برای ترمیم و بازسازی پوست در طول خواب و تامین رطوبت مورد نیاز آن برای پوستتان مفید است.

هیالورونیک اسید یک ماده طبیعی در پوست است که به حفظ رطوبت و طراوت پوست کمک می‌کند. به همین دلیل، سرم‌های حاوی این سرم برای انواع پوست، به خصوص پوست‌های خشک و دهیدراته، بسیار مفید هستند.

توجه داشته باشید که نوع پوست شما، نوع سرمی که باید استفاده کنید و زمان استفاده از آن را تعیین می‌کند همچنین ترکیبات موجود در سرم، بر زمان استفاده از آن تأثیرگذار است. سرم را باید به آرامی روی پوست تمیز و خشک ماساژ دهید و قبل از استفاده از محصولات بعدی، اجازه دهید سرم به طور کامل جذب پوست شود.

برای هر بار استفاده مقدار کمی سرم کافی است. با مشورت با یک متخصص پوست و با رعایت نکاتی که در این مقاله از مجله سبک زندگی تک فانبه آن پرداختیم می‌توانید بهترین سرم و زمان استفاده از آن را برای خود انتخاب کنید و از تمام خواص سرم پوستی خود بهره‌مند شوید.

من سمانه هستم، از بچگیم عاشق این بودم که توی تلویزیون آشپزی رو آموزش بدم.
هر روز پیش‌بند آشپزخونه مادرم رو میبستم و ساعت‌ها جلوی دوربین تخیلی ذهنم، آموزش آشپزی میدادم!
بزرگ‌تر که شدم به صورت تخصصی‌تر رویاهامو دنبال کردم و هر روز براشون بیشتر تلاش کردم تا  فهمیدم علاقه زیادی به دنیای شیرینی‌ها و شیرین کردن کام آدم‌ها دارم.
حالا خیلی  خوشحالم که این فرصت رو دارم تا با  تلفیق آشپزی کردن، نوشتن و عکاسی که الان  بخش بزرگی از دنیای من شده بتونم این حس خوب رو با شما به اشتراک بزارم.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!