تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

زیورآلات نقره انتخاب کنیم یا طلا

ویژگی های کلیدی زیورآلات طلا و نقره

عیار زیورآلات طلا و نقره

در جواهرات طلا درصدی از فلز دیگر برای استحکام و دوام اضافه می شود. عیارهای مختلف طلا و درصد خلوص آنها در جدول زیر آمده است. “درصد خلوص: مقدار فلز طلای خالص استفاده شده”
طبق جدول طلای 18 عیار دارای 75 درصد طلای خالص است. هر چه عیار بالاتر باشد قیمت طلا نیز بیشتر می شود.
همچنین، هر چه طلا خالص تر باشد، انعطاف پذیری بیشتری خواهد داشت (اینطور نیست که هر چه خلوص فلز طلا بیشتر باشد، کیفیت گوهر بالاتر است) زیرا فلز طلا تا حدودی انعطاف پذیر و نرم است، یعنی چرا در زمان های قدیم برای تشخیص طلای خالص از گاز استفاده می شد. وقتی آن را از معدن بیرون می کشیدند، گاز می گرفتند تا اگر رد دندانی روی فلز طلا باقی می ماند، اصالت آن را بدانند.

ویژگی طلا و نقره

عیار نقره چگونه محاسبه می شود؟

عدد حکاکی شده بر روی اکثر جواهرات نقره 925 است، گاهی اوقات 950 یا 999 نیز در نقره دیده می شود. این اعداد به یک قیراط نقره اشاره دارد. عیار 925 عدد اصلی “92.5” است که به این معنی است که 92.5 درصد فلز مورد استفاده در ساخت جواهرات از فلز نقره و 7.5 درصد باقی مانده از فلزات دیگر ساخته شده است.

آبکاری نقره و طلا

آبکاری به معنای ایجاد یک لایه بسیار نازک و شفاف روی فلز است. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد! که از تزیینات استفاده کرده اید اما پس از مدتی تغییر رنگ آنها باعث کدر شدن و بدشکل شدن آنها می شود.
این مشکل به دلیل روش آبکاری و کیفیت نامطلوب آن به وجود می آید. همچنین آبکاری غیر اصولی و بی کیفیت از عمر و ظرافت طلا و نقره شما می کاهد.
به عنوان مثال زنجیر نقره کارتیه یکی از اکسسوری های معروف مورد استفاده آقایان است. این زنجیر برای جلوگیری از سیاه شدن در طولانی مدت با وردیوم پوشانده شده است.

خرید نقره یا طلا؟

خرید نقره یا طلا

طلا به دلیل خاصیت ذاتی آن در سراسر جهان مورد علاقه است. طلا که به خاطر طول عمرش معروف است زنگ نمی‌زند، کدر نمی‌شود و خورده نمی‌شود. همچنین بسیار چکش خوار است و آن را به یک ماده عالی برای ساخت طرح های پیچیده تبدیل می کند. طلا در سطوح مختلفی از خلوص وجود دارد که بر حسب قیراط اندازه گیری می شود و 24 عیار خالص ترین آن است که در شمش طلا استفاده می شود.

با این حال، از آنجایی که طلای خالص نرم و مستعد خراش است، اغلب آن را با فلزات دیگر آلیاژ می کنند تا دوام آن را افزایش دهند. طلا در چندین رنگ، از جمله زرد (خالص ترین)، سفید، و رزگلد موجود است که هر کدام با تغییر ترکیب فلزات آلیاژی به دست می آیند.

نقره ، یک فلز سفید براق، در جواهرسازی نیز مورد توجه است. در مقایسه با طلا فراوان تر و مقرون به صرفه تر است. نقره به دلیل رسانایی حرارتی، بازتاب پذیری و چکش خواری مشهور است و جواهرات را قادر می سازد تا طرح های متنوعی را ایجاد کنند.

با این حال، بر خلاف طلا، نقره می تواند در طول زمان به دلیل اکسیداسیون کدر شود ، اما می تواند به راحتی صیقل داده شود تا دوباره درخشش خود را به دست آورد. بالاترین کیفیت نقرا، نقره استرلینگ است که شامل 92.5% نقره خالص و 7.5% فلزات دیگر، اغلب مس، برای استحکام بیشتر است. نقره خالص عیار 999 دارد که در شمش نقره استفاده می شود.

در مناسبت های رسمی چی بپوشیم؟

هنگام انتخاب جواهرات خود، موقعیت و سطح رسمی را در نظر بگیرید.

جواهرات طلا اغلب با رویدادهای رسمی و مناسبت های خاص همراه است و به هر مجموعه ای از پیچیدگی و زرق و برق می بخشد.

جواهرات نقره، اگرچه هنوز برای مراسم رسمی مناسب هستند، اما می توانند همه کاره تر باشند و بدون زحمت از روز به شب منتقل شوند. ظرافت ناچیز آن، آن را به یک انتخاب عالی برای محیط‌های غیررسمی و نیمه رسمی تبدیل می‌کند.

ارزش بلند مدت و سرمایه گذاری

اگر به دنبال جواهری هستید که بتواند ارزش خود را در طول زمان نگه دارد یا افزایش دهد، جواهرات طلا ممکن است انتخاب ارجح باشد.

طلا یک فلز گرانبها در سطح جهانی شناخته شده و بسیار ارزشمند است که آن را به گزینه ای مطلوب برای سرمایه گذاری تبدیل می کند. ارزش و جایگاه ماندگار آن در آزمون زمان ایستاده است و جواهرات طلا اغلب به عنوان میراثی ارزشمند در طول نسل ها به ارث رسیده است.

در حالی که جواهرات نقره ممکن است پتانسیل سرمایه گذاری یکسانی با طلا نداشته باشد و نمونه شمش آن برای سرمایه گذاری بهتر باشد، ولی بعضی از اکسسوری های همچنان می توانند ارزش خود را بر اساس مهارت، طراحی و اهمیت تاریخی خود حفظ کنند. همچنین قیمت نقره نسبت به طلا حدود 70 برابر پایین تر است.

تطبیق با رنگ پوست

وقتی فکر می کنید، “آیا جواهرات طلایی یا نقره ای را برای رنگ پوستم انتخاب کنم؟” در نظر گرفتن ته رنگ پوستتان مفید است. به طور معمول، جواهرات طلا، با رنگ های گرم خود، رنگ پوست گرم را برجسته می کند. از سوی دیگر، رنگ نقره ای رنگ های سرد را به خوبی تحسین می کند.

یک راه مطمئن برای درک رنگ پوست از طریق آزمایش ورید است. در نور طبیعی روز به رگ های روی مچ دست خود نگاه کنید. اگر آبی یا بنفش به نظر می‌رسند، احتمالاً ته‌رنگ‌های سردی دارید، بنابراین  نقره‌ای  ممکن است برای شما مناسب‌تر باشد. اگر رگ‌های شما سبز به نظر می‌رسند، احتمالاً ته رنگ‌های گرمی دارید که طلایی را به انتخابی فوق‌العاده تبدیل می‌کند. اگر نمی توانید به راحتی تشخیص دهید که رگ هایتان آبی یا سبز است، ممکن است ته رنگ خنثی داشته باشید، به این معنی که هم طلایی و هم نقرا باید رنگ طبیعی شما را تقویت کنند.

با این حال، دنیای جواهرات همه چیز در مورد ابراز خود است. بنابراین، صرف نظر از دستورالعمل های سنتی تطبیق رنگ، انتخاب بین طلایی و نقره ای باید در نهایت با ترجیحات شخصی شما هماهنگ باشد. آنچه را که به آن جذب می‌شوید، انتخاب کنید، چه چیزی باعث می‌شود اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید و واقعاً زیبا باشید.

نقره یا طلا نقرا

تفاوت زیورآلات طلا با نقره چیست؟

مانند اکثر فلزاتی که برای ساخت انواع جواهرات و زیور آلات استفاده می شود، نقره نیز یکی از فلزاتی است که آلیاژی از نقره با سایر فلزات مانند مس یا برنج است. در چنین شرایطی باید به ارزش آن به عنوان یکی از مهم ترین پارامترها در هنگام خرید محصولات نقره ای توجه کرد.

معمولا روی جواهرات نقره عددی حک شده می بینیم که نشان دهنده عیار فلز استفاده شده است.درصد نقره در جواهرسازی چقدر است؟ در حال حاضر شاهد تولید زیورآلات نقره با آلیاژهای مختلف هستیم.

نقره 999 عیار خالص ترین و نزدیک ترین فلز به نقره اصلی است. این فلز رنگ سفید دارد و به دلیل نرمی بیش از حد آن در صنعت جواهرسازی از این آلیاژ استفاده نمی شود و فقط در نقره خام و شمش نقره کاربرد دارد.

برای افزایش استحکام و چکش خواری نقره علاوه بر نقره، از فلزاتی مانند مس یا برنج نیز استفاده می شود. قرار دادن این آلیاژها در کنار نقره امکان استفاده از این فلز را در ساخت جواهرات فراهم می کند.

تشخیص نقره و طلا واقعی از تقلبی

یکی دیگر از مواردی که در خرید زیورآلات نقره و طلا باید به آن توجه کرد، تشخیص اصالت آن است. به طور کلی، تشخیص طلا و نقره واقعی از تقلبی چالش های خاصی را به همراه دارد.
به طور کلی طلا و نقره اصل جذب آهنربا نمی شود و خاصیت مغناطیسی ندارد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم هنگام خرید جواهرات از آهنربا برای تشخیص آن واقعی از تقلبی استفاده کنید. اگر جواهراتی که انتخاب کرده اید جذب آهنربا می شود به این معنی است که طلا و نقرا بی کیفیت است.

از طرفی نقرا و طلا اصل از نظر شکل و ظاهر نرم، صاف و یکدست است. این در حالی است که نمونه تقلبی چنین وضعیتی ندارد. در نهایت توصیه می شود هنگام خرید نقره و طلا را با پارچه ای سبک بمالید. اگر رنگ پارچه تیره شد به این معنی است که نقرا واقعی است.

برچسب ها

, , ,

مطالب مشابه را ببینید!