تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

نشانه‌های آلرژی پاییزی را بشناسید

تابستان رو به پایان است و گل ها و رنگ های تابستانی کم رنگ شده اند، اما اگر این روزها با شرایط آلرژیک مانند خارش چشم، عطسه، خارش گلو و گرفتگی بینی مواجه هستید، باید بدانید که محرک های پاییزی (آلرژن ها) علت آن است. و اگرچه عوامل حساس کننده در این فصل متفاوت هستند، اما می توانند به اندازه گرده گل در بهار و تابستان علائم ایجاد کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ آلرژی فصلی که به آن تب یونجه نیز می گویند، مشکل رایجی است که علائمی شبیه سرماخوردگی ایجاد می کند و منجر به عطسه، آبریزش بینی و خارش چشم می شود.

این حالت در اثر واکنش آلرژیک به یک ماده بی ضرر در فضای باز یا داخل خانه ایجاد می شود، زیرا بدن به اشتباه این ماده را مضر و خارجی تشخیص می دهد.

کنترل آلرژی پاییزی یکی از دغدغه های افراد مبتلا به آلرژی یا والدین کودکان مبتلا به آلرژی فصلی است. آیا متوجه شده اید که کودکان و افراد مبتلا به آلرژی در پاییز علائم بیشتری نشان می دهند؟

عوامل ایجاد آلرژی پاییزی

گرده گل و آلودگی هوا بزرگترین علت آلرژی در پاییز در اکثر کشورهای نیمکره شمالی است. حدود ۷۵ درصد از افرادی که به گیاهان بهاری حساسیت دارند باید علائم آلرژی خود را در پاییز کنترل کنند.

کارشناسان می گویند که ابروسیا، متعلق به خانواده کاسنی، بزرگترین محرک آلرژی پاییزی در بسیاری از نقاط جهان است.

اگرچه گرده افشانی این گیاه معمولاً در شب های خنک و روزهای گرم مرداد آغاز می شود، اما می تواند تا سپتامبر و اکتبر (دو ماه آینده) ادامه یابد. حدود ۷۵ درصد افرادی که به گیاهان بهاری حساسیت دارند نیز به این گیاه واکنش آلرژیک نشان می دهند.

حتی اگر این گیاه در جایی که شما زندگی می کنید وجود نداشته باشد، گرده آن می تواند صدها مایل توسط باد حمل شود.

در برخی از افرادی که به راگوسیا حساسیت دارند، خوردن برخی میوه ها و سبزیجات مانند موز، خربزه و کدو سبز نیز می تواند علائم آلرژیک ایجاد کند.

کپک یکی دیگر از عوامل حساسیت زا در پاییز است.

شاید فکر کنید کپک در زیرزمین یا حمام که مکان های مرطوب خانه هستند رشد می کند، اما شرایط رشد کپک در مکان های مرطوب بیرون و بیرون از خانه نیز وجود دارد.

کنه ها را فراموش نکنید. در حالی که کنه های گرد و غبار در ماه های مرطوب تابستان رایج هستند، زمانی که بخاری برای اولین بار در پاییز روشن می شود، می توانند وارد جریان هوا شوند. آنها می توانند باعث عطسه، خس خس سینه و آبریزش بینی شوند.

از سوی دیگر، بازگشایی مدارس می تواند باعث ایجاد حساسیت در کودکان شود، زیرا کپک و گرد و غبار در مدارس شایع است.

علائم رایج چیست؟

آبریزش بینی

چشمان پر آب

عطسه کردن

سرفه

خارش چشم و بینی

حلقه های سیاه زیر چشم

چگونه می توانم آلرژی خود را درمان کنم؟

داروهای زیادی وجود دارد که می توانید برای این منظور استفاده کنید:

– استفاده از اسپری ها و قطره های نمکی بدون نسخه (OTC).

اسپری های سالین و اشک مصنوعی برای شستشوی گرده های بینی و چشم بسیار مفید هستند.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!