تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

۵ روش آسان برای از بو و طعم زنجبیل در غذا خلاص شوید!

زنجبیل، ادویه‌ای پرکاربرد در آشپزی است و به غذاها طعمی بی‌نظیر می‌بخشد. اما غالب بودن طعم زنجبیل در غذا ممکن است طعم اصلی غذا را از بین ببرد. اگر تا به حال با مشکل غالب بودن طعم زنجبیل در غذا روبرو شدید و نمی‌دانستید چه کار کنید، با این مقاله از مجله اکالا همراه باشید تا با ترفندهای از بین بردن طعم و بوی زنجبیل در غذا آشنا شوید.

ترفندهای از بین بردن طعم و بوی زنجبیل در غذا

برای کاهش یا از بین بردن طعم و بوی زنجبیل در غذا می‌توانید از ترفندهای زیر استفاده کنید:

۱- اضافه کردن سیر، پیاز یا فلفل تند

برای از بین بردن طعم و بوی زنجبیل در غذا می‌توانید آن را با دیگر ادویه‌ها و سبزیجات با طعم قوی بپزید. سیر، پیاز و فلفل تند از جمله سبزیجاتی هستند که می‌توانند طعم و بوی زنجبیل در غذا را تا حد زیادی از بین ببرند و آن را ملایم کنند.

۲- اضافه کردن مقداری شکر به غذا

یکی از ترفندهای از بین بردن طعم و بوی زنجبیل در غذا، استفاده از شکر است. افزودن مقداری شکر به غذا باعث می‌شود که طعم تند زنجبیل ملایم‌تر شود. مقدار شکری که باید اضافه کنید به میزان غالب بودن طعم زنجبیل و نوع غذا بستگی دارد. توجه داشته باشید که این روش برای همه غذاها مناسب نیست و اگر غذایتان با طعم شیرین سازگار نیست، بهتر است از این روش چشم‌پوشی کنید.

۳- افزایش مقدار مواد اولیه

برای کاهش طعم و بوی تند زنجبیل در غذا می‌توانید مواد اولیه‌تان را افزایش دهید. این روش ساده باعث می‌شود که طعم سایر مواد غذایی غالب‌ شده و بوی زنجبیل کمتر احساس شود.

بیشتر بخوانید: اگر ادویه غذا زیاد شد چه کنیم؟ + راهکارهای فوری و ساده

۴- اضافه کردن سس سویا، عسل یا سرکه

اگر احساس می‌کنید طعم زنجبیل در غذایتان بیش از حد قوی است، می‌توانید با اضافه کردن چاشنی‌هایی مانند سس سویا، سرکه یا عسل، شدت آن را کاهش دهید.

۵- کم کردن آب خورشت و اضافه کردن لیمو عمانی

برای کاهش و از بین بردن طعم و بوی زنجبیل در خورشت می‌توانید آب خورشت را کم کنید و با اضافه کردن لیمو عمانی تازه یا پودر لیمو عمانی، طعم و بوی زنجبیل را به طور قابل توجهی کاهش دهید.

در این بخش از مجله آشپزی اکالا، ترفندهای از بین بردن طعم و بوی زنجبیل در غذا را شرح دادیم. با این حال، بهتر است بدانید که هیچ روشی تضمین شده برای حذف کامل طعم و بوی زنجبیل در غذا وجود ندارد. بنابراین، برای جلوگیری از غالب شدن طعم و عطر زنجبیل در غذا بهتر است از همان ابتدا در استفاده از زنجبیل محتاط باشید.

سحر هستم و عاشق نوشتن و تولید محتوا، چند سالی است که با شور و اشتیاق در این مسیر قدم برمی‌دارم و برای ارتقای مهارت‌های خودم تلاش می‌کنم.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!