تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

10 راه جدید برای استفاده از پوست پسته تازه که شاید نشنیده‌اید!

شاید تا به حال به این موضوع توجه نکرده باشید که علاوه بر خواص زیاد مغز پسته، پوست پسته تازه هم ویژگی و کاربردهای زیادی دارد. در این مقاله از مجله اکالا به کاربردهای عجیب پوست پسته تازه می‌پردازیم که شاید تا الان نمیدانستید!

 

کاربردهای پوست پسته تازه

پسته از سه بخش‌ مختلف تشکیل شده است، دو پوست اصلی که یکی سفت و استخوانی و دیگری پوست سبز رنگی است که روی پوسته استخوانی را پوشانده است. در ادامه کاربردهای پوست نرم و سبز را بررسی میکنیم. با ما همراه باشید.

۱- جلوگیری از بوی بد دهان

بوی بد دهان مشکلی است که اکثر افراد با آن دچار چالش می‌شوند. راه‌های مختلفی برای درمان این مشکل از جمله مراجعه به پزشک، استفاده از دئودرانت‌ها، دهان‌شویه‌ها و داروهای شیمیایی وجود دارد ولی یکی از راه‌های طبیعی آن استفاده از پوست پسته تازه است.
با جویدن پوست پسته تازه می‌توانید بوی بد دهان را از بین ببرید و دیگر از مواد و داروهای شیمیایی استفاده نکنید.

بیشتر بخوانید: پسته‌ای بدون آفت و ماندگاری بالا؛ این راز را کشف کنید!

۲- تقویت لثه و درمان زخم دهان

یکی دیگر از کاربردهای پسته تازه برای زخم‌های دهان است. جویدن آن باعث می‌شود زخم‌های آزار دهنده‌ای که در دهان ایجاد می‌شود التیام یابد. همچنین موجب تقویت لثه‌ها می‌شود و از زخم شدن و حساس شدن لثه جلوگیری میکند. جویدن و مالیدن پوست پسته تازه به لثه‌ها، آنها را مستحکم می‌کند.

۳- رفع حالت تهوع

اگر پوست پسته تازه را دم کنید و بخورید، حالت تهوع و دل پیچه را از بین می‌برد. خوردن یک فنجان از این دم کرده به صورت طبیعی و سریع مشکلات گوارشی را بهبود می‌بخشد.

۴- رفع سکسه

دم کرده پوست پسته تازه علاوه بر برطرف کردن مشکلات گوارشی، سکسه را نیز از بین می‌برد.

۵- افزایش رشد مو

کمبود بیوتین یکی از عوامل ریزش مو است که پسته مقادیر زیادی از آن را دارد. بنابراین یکی از بهترین راه‌های درمان گیاهی برای رشد مو این ماده ارزشمند غذایی است.
پوست پسته تازه را در آب بجوشانید و عصاره به دست آمده را به مدت ۴۰ شب بر روی مو خود ماساژ دهید و روز بعد موها را با آب گرم بشویید.

۶- تهیه مربا و ترشی

علاوه بر خواص درمانی، از پوست پسته تازه می‌توانید خوراکی درست کنید. ترشی و مربا جزو خوراکی‌هایی است که با این پوست درست می‌شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کره پسته خانگی؛ خوشرنگ با طعمی بی‌نظیر

۷- کود گیاهی

کاربرد پوست پسته تازه به موارد گفته شده محدود نمی‌شود. برای رشد بهتر گیاهان پوست پسته تازه را با کودهای حیوانی مخلوط می‌کنند تا مقاومت گیاهان را در برابر آفات و بیماری‌ها افزایش دهد. همچنین مصرف این کود از تولید گازهای گلخانه‌ای می‌کاهد.

۸- خوراک دام و طیور

مصرف پوست پسته تازه علاوه بر گیاهان، شامل دام و طیور هم می‌شود. از آن جایی که پوست پسته ضایعات محسوب می‌شود، می‌توان آن را با قیمت پایین ولی با ارزش غذایی بالا برای خوراک دام و طیور استفاده کرد. این خوراک را می‌توان به شکل پودر یا کنسانتره مصرف کرد.

۹- جلوگیری از فرسایش خاک

یکی دیگر از کاربردهای پوست پسته تازه برای خاک است که با استفاده از آن می‌توان زهکشی خاک را افزایش داد و از فرسایش خاک جلوگیری کرد. این ماده می‌تواند به مستحکم کردن ساختمان خاک کمک کند و جمعیت میکروارگانیسم‌های خاک را افزایش دهد.

۱۰- تولید اسانس

کاربرد پوست پسته به صنعت هم کشیده و به دلیل داشتن عطر خوبی که دارد دارای اسانس است. این ماده یک اسانس گیاهی است که در صنایع عطرسازی و محصولات آرایش به کار می‌رود.

 

در این مقاله از مجله اکالا به ۱۰ کاربرد پوست پسته تازه در موارد مختلفی مانند پزشکی، تغذیه، کشاورزی و صنعتی پرداختیم. پیشنهاد می‌شود قبل از استفاده از این ماده با ارزش از نداشتن حساسیت به آن مطمئن شوید.

 

 

 

من لیلا هستم، رشته تحصیلیم روزنامه نگاری بوده و همیشه از نوشتن لذت می‌برم، اینجا از دانش و تجربه‌ام تو زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنم تا برای شما مطالب خوبی بنویسم. امیدوارم از خوندنشون لذت ببرید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!