تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

راز تهیه نان کرواسان: صبحانه ای شیک و خوشمزه از فرانسه

آیا دوست دارید کروسان‌های ترد و خوشمزه را خودتان در خانه درست کنید؟ با این دستور پخت ساده از مجله اکالا، می‌توانید نان کروسان‌ فرانسوی را به خوشمزگی نانوایی‌ها تهیه و در وعده صبحانه یا عصرانه نوش جان کنید. پس با ما همراه باشید.

مواد لازم جهت تهیه نان کروسان

مواد لازم جهت تهیه کروسان به شرح زیر است:

تخم مرغ ۱ عددشکر ۲ قاشق غذاخوریآرد ۳ پیمانهآب گرم ۳ چهارم پیمانهخمیرمایه فوری ۱ و نیم قاشق چای‌خوریروغن مایع ۱ قاشق غذاخورینمک نصف قاشق غذاخوریاسانس وانیل نصف قاشق چایخوریشیرخشک۱ چهارم پیمانه

مواد لازم برای تهیه مواد میانی کروسان

برای تهیه مواد میانی کروسان به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

کره ۱ پیمانهآرد ۱ چهارم پیمانهنمک ۱ سوم قاشق چای‌خوری

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

مراحل تهیه نان کروسان

برای تهیه نان کروسان کافیست مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: آماده کردن خمیر مایه

ابتدا در یک ظرف درب‌دار مناسب سه چهارم پیمانه آب گرم، ۲ قاشق غذاخوری شکر و ۱ عدد تخم مرغ را بریزید و با همزن دستی مواد را مخلوط و یکدست کنید.

سپس یک دوم پیمانه آرد و یک و نیم قاشق چای‌خوری خمیر مایه را اضافه و با همزن دستی مخلوط کنید.

درب ظرف را قرار داده و به مدت ۱۰ دقیقه اجازه دهید که استراحت کند.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد کروسان

بعد از گذشت ۱۰ دقیقه درب ظرف را برداشته و به آن دو پیمانه و نیم آرد، نصف قاشق غذاخوری نمک، یک چهارم پیمانه شیر خشک، نصف قاشق چایخوری اسانس وانیل و ۱ قاشق غذاخوری روغن مایع را به مواد (آب، شکر، مایه خمیر، تخم مرغ) اضافه و مخلوط کنید.

مرحله سوم: آماده‌سازی خمیر

روی یک تخته کار مناسب مقداری آرد بپاشید و مواد مخلوط شده در مرحله دوم را روی تخته به مدت ۱۰ دقیقه به خوبی ورز دهید.

سپس به اندازه‌ مورد نظر برش دهید و آن‌ها را به صورت گلوله‌ای در یک ظرف مناسب به مدت نیم ساعت اجازه دهید استراحت کنند. (حتما با سلفون روی آن‌ها را بپوشانید.)

بیشتر بخوانید: طرز تهیه نان کنجدی جادویی

مرحله چهارم: آماده کردن کرم میانه کروسان

در یک ظرف مناسب ۱ پیمانه کره، یک چهارم پیمانه آرد و یک سوم قاشق چای‌خوری نمک را با هم مخلوط و یکدست کنید. به همین راحتی کرم میانه کروسان آماده است.

مرحله پنجم: درست کردن کروسان

بعد از گذشت نیم ساعت خمیر ما آماده شده است. روی یک تخته کار مناسب مقداری آرد بپاشید و سپس به ترتیب کروسان‌ها را درست کنید.

یک گلوله از خمیر کروسان را روی تخته کار قرار دهید و با وردنه آن را کاملا باز و صاف کنید.

روی کل خمیر با لیسک مواد میانه کروسان را بریزید و سپس از وسط خمیر یک برش داده و خمیر را روی هم مطابق با عکس ژورنالی رول کنید.

شکل نهایی کروسان یک سه ضلعی می‌شود. آن‌ها را در یک ظرف مناسب قرار دهید.

بعد از آماده‌سازی همه کروسان‌ها، ظرف کروسان‌ها را با سلفون بپوشانید و به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار دهید.

مرحله ششم: برش دادن خمیر مثلی

بعد از ۲ ساعت استراحت خمیر، ظرف کروسان را از یخچال خارج کنید، روی یک تخته کار مناسب مقداری آرد بپاشید و خمیر مثلثی را با ورنه باز کنید.

سپس از پایین آن یک برش کوچک داده و آن برش را مانند یک هشت کوچک کمی باز کنید و به همان صورت تا نوک مثلث آن رول کنید.

همه مثلث‌ها را به این صورت رول کرده، در یک ظرف مناسب قرار داده، روی آن‌ها را با سلفون پوشانده و به مدت ۱ ساعت در دمای محیط اجازه دهید استراحت کنند.

مرحله هفتم: پخت کروسان

بعد از گذشت ۱ ساعت سلفون را برداشته و کروسان‌های آماده را درون سینی فر قرار داده و روی آن‌ها رومال تخم مرغ بمالید. سپس در دمای ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد به مدت نیم ساعت قرار دهید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه نان باگت خانگی بدون زحمت ورز دادن

مرحله آخر: سرو کروسان

بعد از گذشت نیم ساعت کروسان‌های شما آماده است. آن‌ها را در ظرف سرو قرار داده و با توجه به علاقه‌ خود روی آن شکلات بریزید و با چای نوش‌جان کنید.

نکات طلایی در پخت نان کروسان

در ادامه به چند نکته طلایی برای تهیه نان کروسان اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

برای رول کردن می‌توانید از عکس‌های کروسان آماده الگو بگیرید.مواد میانه را می‌توانید با توجه به علاقه خود از طعم دهنده‌های مختلف، مانند شکلات آب شده استفاده کنید.برای رومال کروسان می‌توانید از شیر هم استفاده کنید.برای وردنه کردن حتما برای اینکه خمیر به جایی نچسب هم روی تخته کار و هم روی خود خمیر و یا وردنه آرد بپاشید.زمان ورز دادن خمیر این کار را تا زمانی ادامه دهید که دیگر خمیر به دست شما نچسبد.

در این مطلب از مجله آشپزی تک فانطرز تهیه نان کروسان را برایتان شرح دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این نان خوشمزه را در خانه تهیه کنید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.

مائده شریفی متولد ۷۴ هستم، حسابداری مالی خوندم. از بچگی آشپزی میکردم ولی اصولی نبود هرچیزی که از بقیه نگاه میکردم یاد میگرفتم و درست میکردم و اینکار رو مرتب تکرار میکردم تا بلاخره طعم خوب اون غذا رو یاد میگرفتم. یکی از علایق و سرگرمی‌های من آشپزی است و لذت میبرم از اینکه غذایی رو آماده کنم و بقیه دوست داشته باشند. یکی از لذت بخش‌ترین قسمت آشپزی اینه که با هر مواد و ادویه مورد علاقت میتونی غذای جدید یا دسر جدیدی رو درست کنی و از طعم اون لذت ببری، غذا درست کردن به آدم انگیزه زندگی میده. الان ممکنه اصلا بلد نباشی حتی یه نیمرو آماده کنی ولی اصلا کوتاه نیا آن قدر اینکارو تکرار کن تا یاد بگیری و از اینکار لذت ببری.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!