(تصاویر) 10 هتل کلبه ای شگفت انگیز جهان؛ از چین تا دانمارک
موج جدیدی از هتلهای کلبهای به مهمانان فرصت میدهد به جای خوابیدن در ساختمانهای هتل سنتی با راهروها، در اتاقهای مجزا میان مناظر دیدنی بخوابند. در این مطلب، ده مورد از جالبترین هتلهای کلبهای را معرفی میکنیم.
از چین تا دانمارک، استودیوهای ZJJZ، سیگورد لارسِن و اِسنوهِتا هتلهایی را طراحی کردهاند که اتاقهای جداگانه و پراکنده در دامنههای تپه، درون جنگلها یا بالای صخرهها دارند. در این هتلهای کلبهای، مهمانان طعم زندگی بدون برق و اینترنت را میچشند.
هتل خانه چوبی، چین، از آتلیه ZJJZ
هتل خانه چوبی ساخت آتلیه ZJJZ از ۱۰ کلبه چوبی تشکیل شده که در دامنهی تپهای نزدیک روستای دورافتادهی توآنجی در چین پراکنده شدند.
این هتل شامل انواع کلبهها با شکلهای مختلف میشود که جهت بهرهبرداری از مناظر طراحی شدند. این پروژه به عنوان بخشی از یک طرح دولتی با هدف معرفی گردشگری کشاورزی به این منطقه انجام شده است.
هتل درختی، سوئد، از ثَم+ویدِگارد
این هتل در شمال سوئد سوئیتهای کلبهای مختلفی دارد. این سوئیتها عبارتند از یک کلبه با الهام از لانه پرندگان، یک کلبه که فقط از طریق پل قابلدسترسی است و یک کلبه پوشیده از آینه که به آن اجازه داده با محیط جنگلی ترکیب شود.
هتل چشمانداز ویوود، اسپانیا، از دانیل مایو
این هتل که بالای زمین ناهمواری نزدیک آلیکانتهی اسپانیا است، از مجموعهای از کلبههای پیشساخته تشکیل شده که نمایی از درهی مجاور دارند.
این هتل دارای ۲۵ سوئیت در سراسر یک محوطهی شیبدار است با مسیرهایی که واحدها را به هم متصل میکنند و به رستوران، بار، استخر، تراس و جکوزی در فضای باز منتهی میشوند. دانیل مایو این کلبهها را برای تشویق بازدیدکنندگان به ارتباط گرفتن با طبیعت طراحی کرده است.
۴۸° Nord، فرانسه از رایولف رَمستاد
۴۸° Nordیک هتل بومگردی در فرانسه و دارای ۱۴ کلبه است که در دامنه تپه یک روستای کوهستانی پراکنده شدند.
این طرحها از کلبههای روستایی کوچک معروف به هیتس (hyttes) الهام گرفته شدند که در نروژ برای تعطیلات آخر هفته از آنها استفاده میشود.
کلبه بالای درخت لاوتَگ، دانمارک، از سیگورد لارسن
این هتلکلبه هشت متر بالاتر از سطح زمین در یک جنگل دانمارکی ساخته شده است.
سیگورد لارسن این مجموعه را برای نمایش دادن «مینیمالیسم نوردیک» طراحی کرد. این مجموعه نخستین کلبه از ۹ کلبهای است که قرار است درون جنگل ساخته شوند. این هتلکلبه دور یک درخت زنده پیچیده شده که نقش نقطهی مرکزی برای فضای داخلی را دارد.
کلبههای کوه و ابر، چین، از دنیای ویکی و آزمایشگاه معماری پیشرفته
این هتل ۱۸ کلبه-سوئیت آینهای دارد. در مجموع پنج نوع کلبه مختلف وجود دارد، برخی با بالکنهای معلق در بالای مزارع چای و برخی دیگر با فرمهای نوکتیز که بیشتر در دامنههای کوه هستند. هر کلبه اتاق هتل مجزای خودش است.
موو وِی، مؤسس دنیای ویکی قصد داشته کلبهها حس و حال نوردیک داشته باشند. او برای ساخت این هتل کلبهای از دوران زندگیاش در نروژ الهام گرفته است.
خانه درختی، ایتالیا، از پیتر پیچلر
استودیوی معماری پیتر پیچلر مستقر در میلان از طرح خود برای کلبههای «خانه درختی» در ایتالیا پرده برداشته است.
روکشهای چوبی سیاهشده و سقفهای نوکتیزی که قرارست از مصالح محلی ساخته شوند، بازتابی از شکل و رنگ درختان صنوبر و کاج اروپایی هستند.
کلبهها دو طبقه دارند که شامل فضای خواب، حمام، مطالعه و سالن استراحت میشود و جهت به حداکثر رساندن دید، از پنجرههای کف تا سقف استفاده شده است.
فالی، ایالات متحده، از استودیو کوهیژِن
استودیو کوهیژن این دو کلبه از فولاد هوازده را با این هدف ساخته که بازدیدکنندگان بتوانند آنها را برای گلامپینگ در پارک ملی «درخت جاشوآ» اجاره کنند. این کلبهها که بدون کنار گذاشتن امکانات مدرن طراحی شدند، دارای یک حمام در فضای باز، نشیمن با پلان باز و یک اتاق خواب بدون سقف رو به ستارگان آسمان هستند.
مالک القادی از استودیوی کوهیژن گفته: «این تعامل، نمادی از زندگی خارج از شبکه است، از طریق اسباب راحتی خودکار تا سبک زندگی خارج از شبکه، بدون به خطر انداختن محیط اطراف یا انتظارات مهمانان.»
هتل آکا پاتاگونیا، آمریکای جنوبی، از لارو
لارو هتل آکا پاتاگونیا را برای یک محوطهی روستایی در جنوب پاتاگونیا ساخته است. این هتل که از شش کلبهی سقفدار تکرنگ تشکیل شده، طوری طراحی شده که یک رخبام نامنظم را در برابر زمین هموار شیلی ایجاد کند.
تمام کلبههای مهمان و مکانهای مشترک پیشساخته و در محل مونتاژ شدند.
فلوریس، ایتالیا، از شبکه معماری
فلوریس ساخت «شبکه معماری» ضمیمهای به سبک خانه درختی به هتل موجود واقع در پایه کوه است. استودیوی معماری قصد داشته ساختاری ایجاد کند که فقط ردیفی از اتاقها نباشد، بلکه گروهی از خانههای درختی کامل باشد که سه متر از سطح زمین ارتفاع دارند.
حجمهای کلبه با یکدیگر همپوشانی دارند تا حس یک «ساختار طبیعی و رشدیافته» را ایجاد کنند، در حالی که طرحها از طریق استفاده از روکش چوبی هوازده و نمای بیرونی سبز رنگ به هم مرتبط هستند.