تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

چهار راه برای کاهش تندی فلفل تند: 1. فلفل را از قبل به مدت چند دقیقه در آب سرد بنشانید تا تلخی و تندی آن کاهش یابد. 2. از طریق پایزه کردن و دور ریختن بذرهای داخلی فلفل، می توانید تندی آن را کم کنید. 3. از روش تفت دادن فلفل استفاده کنید، این روش باعث می‌شود تندی آن کاهش یابد. 4. از مقدار زیادی اسید مثل لیمو یا سرکه در غذاهایی که از فلفل استفاده می‌کنید استفاده کنید که تندی آن را کم کند.

خوردن ترشی فلفل تند همراه با غذا اشتها را زیاد می‌کند و میل شما را به غذا خوردن را افزایش می‌دهد، اما زمانی که تندی ترشی بیش از حد زیاد شد، ممکن است سوزش آن غیرقابل و آزاردهنده تحمل شود. اما چگونه تندی ترشی فلفل را کم کنیم؟ در این مقاله از بخش آشپزی در مجله اکالا می‌توانید با روش گرفتن تندی ترشی فلفل آشنا شوید.

چگونه تندی ترشی را کم کنیم؟

اگر طعم ترشی فلفل شما بیش از حد تند شده و به دنبال راهی برای گرفتن تندی آن هستید، می‌توانید راهکارهای زیر را امتحان کنید. در این بخش یاد می‌گیرم که چگونه تندی ترشی فلفل را کم کنیم.

۱- آب و سرکه ترشی را به طور کامل عوض کنید

اگر ترشی فلفل شما بیش از حد تند شده است، می‌توانید آب ترشی را به طور کامل تخلیه کنید و بعد مقداری آب و سرکه جدید به آن اضافه کنید. حالا ترشی را روی حرارت قرار دهید و برای چند دقیقه بجوشانید. اگر باز هم احساس می‌کنید طعم ترشی تند است، می‌توانید دوباره ترشی را آبکش کنید و از سرکه جدید برای تهیه ترشی استفاده کنید.

با این روش مقدار زیادی از تندی فلفل از بین می‌رود و ترشی شما طعم بهتری پیدا می‌کند. در این روش باید بعد از اضافه کردن سرکه جدید حتما از مقداری نمک و در صورت نیاز چاشنی‌های ترشی نیز برای طعم دار کردن آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: روش‌های فوری و آسان رفع تلخی ترشی فلفل

۲- مقداری فلفل شیرین به آن اضافه کنید

یک راهکار موثر برای از بین بردن تندی ترشی فلفل، اضافه کردن مقداری فلفل شیرین به آن است. در این روش مهم نیست ترشی شما به صورت له شده تهیه شده است یا به صورت درسته، در هر صورت باید مواد ترشی را در یک ظرف تمیز و خشک بریزید. در ادامه مقداری فلفل شیرین را به صورت خرد شده یا کامل به ترشی اضافه کنید. مواد را هم بزنید و دوباره در شیشه بریزید.

برای این که ترشی شما سریع‌تر طعم بگیرد، می‌توانید همه مواد ترشی را با فلفل‌های شیرین در قابلمه بریزید و برای چند دقیقه بجوشانید. سپس شعله گاز را خاموش کنید. صبر کنید تا ترشی کاملا خنک شود و بعد آن را در شیشه بریزید. در صورت نیاز می‌توانید مقداری سرکه نیز به ترشی اضافه کنید تا سرکه کاملا روی مواد را بپوشاند.

در این روش هر چقدر از مقدار فلفل شیرین بیشتری استفاده کنید، تندی ترشی شما کمتر می‌شود. اگر به فلفل شیرین نیاز ندارید، می‌توانید از مقداری فلفل دلمه‌ای نیز برای رفع تندی ترشی فلفل استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ترشی فلفل تند و شیرین

۳- مقداری سرکه به ترشی اضافه کنید

اگر مقدار تندی ترشی شما زیاد نیست، می‌توانید کمی از سرکه ترشی را دور بریزید و بعد مقداری سرکه جدید به آن اضافه کنید. با این روش مقدار تندی ترشی تا حدی کاهش پیدا می‌کند. اگر دوست ندارید طعم ترشی شما بیش از حد ترش شود، می‌توانید به جای سرکه از مقداری آب جوشیده خنک شده نیز برای کاهش مقدار تندی ترشی استفاده کنید.

۴- مقداری هویج به ترشی اضافه کنید

راهکار بعدی برای گرفتن تندی ترشی فلفل اضافه کردن مقداری هویج به ترشی است. هویج طعم شیرینی دارد و اضافه کردن آن به ترشی موجب کاهش تندی آن می‌شود. در این روش باید هویج را بشویید و خوب خشک کنید. در ادامه پوست هویج را جدا کنید. حالا هویج را رنده کنید و در شیشه ترشی بریزید. با این راهکار مقدار ترشی فلفل کم می‌شود و طعم لذیذ و متفاوتی پیدا می‌کند.

در این مقاله به این سوال که چگونه تندی ترشی فلفل را کم کنیم، پاسخ دادیم. به خاطر داشته باشید که برای گرفتن تندی ترشی فلفل باید آب و سرکه آن را عوض کنید یا مقداری فلفل شیرین یا هویج رنده شده در ترشی بریزید. جوشاندن فلفل با کمی آب و سرکه جدید نیز می‌تواند به کاهش تندی آن کمک کند. شما از چه روش‌هایی برای گرفتن تندی ترشی فلفل استفاده می‌کنید؟

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!