تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

نوشیدنی شیرین و انرژی‌بخش برای هر لحظه: دستور تهیه مافین موز و شکلات

هوس یک میان‌ وعده‌ی شیرین و دلچسب کردید؟ مافین موز و شکلات خانگی، بهترین گزینه برای شماست. با این دستورالعمل ساده از مجله اکالا می‌توانید در کمترین زمان یک دسر خوشمزه و خانگی آماده کنید. پس با ما همراه باشید.

مواد لازم جهت تهیه مافین موز و شکلات

مواد لازم جهت تهیه مافین موز و شکلات به شرح زیر است:

تخم مرغ۲ عددآرد۲ پیمانهشکر نصف پیمانه (تا ۱ پیمانه می‌توانید افزایش دهید)کره۱۰۰ گرمموز ۲ تا ۳ عدد متوسطوانیلنصف قاشق چای‌خورینوتلا یاشکلات صبحانه۱ سوم پیمانهنمک۱ چهارم قاشق چای‌خوریجوش شیرین۱ چهارم قاشق چای‌خوریدارچیننصف قاشق چای‌خوریبکینگ پودر۱ قاشق چای‌خوریشیرسه قاشق غذاخوریگردوی خرد شده ۱ سوم پیمانه (اختیاری)

مراحل تهیه مافین موز و شکلات

برای تهیه مافین موز و شکلات کافیست مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: آماده سازی موزها

برای تهیه این مافین‌های خوشمزه ابتدا پوست موزها را بگیرید و با چنگال یا پوره کن شروع به پوره و لکه کردن موزها کنید.

موزها را کاملا پوره و نرم کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم: ترکیب کره، شکر و تخم مرغ

در ظرفی بزرگتر، کره نرم شده را بریزید و بعد شکر را به کره اضافه کنید. با همزن برقی و یا حتی همزن دستی کره و شکر را با هم مخلوط کنید.

بعد از ترکیب کردن شکر و کره، تخم مرغ‌ها را به شکر و کره اضافه کنید. مجدد هم بزنید و مخلوط کنید. سپس وانیل را به این مخلوط اضافه کنید.

مرحله سوم: مخلوط مایه مافین

حالا موزهای پوره و نرم شده را داخل مایع تخم مرغی و مخلوط شکر تخم مرغ و کره بریزید، هم بزنید و مخلوط کنید.

در ظرفی جداگانه، آرد بریزید و بکینگ پودر را به آرد اضافه کنید. بعد جوش شیرین و همچنین نمک را بریزید.

سپس پودر دارچین را اضافه کنید. مواد را مخلوط و سپس الک کنید.

حالا مخلوط آرد را به یکباره داخل مواد بالا بریزید. ملاحظه‌ می‌کنید که مایه‌ی مافین کاملا بعد از اضافه کردن آرد غلیظ می‌شود. 

در پایان دو تا سه قاشق غذاخوری شیر را اضافه کرده و بعد مخلوط کنید و هم بزنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی با مغز نارگیل

مرحله چهارم: انتقال مواد به قالب

حالا در این مرحله فر را روشن کرده و دما را روی ١٨٠ درجه سانتیگراد تنظیم کنید. البته می‌توانید از ابتدای شروع به کار هم فر را روشن کنید تا کاملاً داغ شود.

حالا داخل قالب مافین یا کاپ کیک کپسول مخصوص کاپ کیک یا مافین را قرار دهید.

با قاشق یا به وسیله‌ی اسکوپ بستنی از مواد مافین بردارید و داخل کپسول‌ها به یک اندازه بریزید.

تقریبا دو سوم هر قالب و کپسول را باید پر کنید. می‌توانید کمی مواد کیک بریزید و در مرکز قالب، مقداری شکلات یا کارامل قرار دهید و دوباره روی آن را تا دو سوم قالب با مواد کیک یا مافین بپوشانید.

مرحله پنجم: ریختن نوتلا بر روی مواد

بعد از پر کردن قالب و کپسول‌ها با مواد، روی هر کدام از کپسول‌های پر شده، به اندازه‌ یک تا یک و نیم قاشق چای‌خوری نوتلا یا شکلات ذوب شده و شکلات صبحانه بریزید.

در این مرحله به وسیله‌ یک خلال دندان یا یک وسیله‌ نوک تیز، شکلات یا نوتلا را روی مواد پخش کنید و به آن شکل دهید تا نوتلا و شکلات روی سطح مافین را بپوشاند. 

در نهایت روی شکلات و در واقع مواد مافین مقداری گردوی خرد شده بریزید.

مرحله ششم: انتقال قالب به فر

حالا قالب را در فر کاملا گرم شده قرار دهید و ۲۰ تا ۲۵ دقیقه زمان دهید تا مافین‌ها کاملا بپزند.

مشاهده می‌کنید که هر مافین کاملا پف کرده و ظاهر جذابی به خود می‌گیرد.

بعد از ۲۰ دقیقه و زمانی که مافین‌ها کاملا پف کردند و حجیم شدند با یک خلال دندان یا سیخ چوبی از پخت مافین‌ها اطمینان حاصل کنید.

اگر از مواد چیزی به خلال یا سیخ نچسبید یعنی مافین‌ها کاملا پخته شدند؛ البته به خاطر وجود نوتلا و شکلات دقت کنید که مرکز مافین کمی مرطوب است.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه مافین گلابی

مرحله هفتم: سرو کردن 

بعد از پف و پخت کامل مافین‌ها، قالب را از فر خارج کنید و هر مافین را روی توری خنک کننده قرار دهید تا سرد شود.

این مافین با عطر و طعم موز و نوتلا آن‌قدر خوش طعم و خوشمزه است که هیچ نیازی هم به کرم یا خامه ندارد.

مافین‌های موز و نوتلا یا موز و شکلات حالا دیگر کاملا آماده است. نوش جان!

نکات طلایی در تهیه مافین موز و شکلات

در ادامه به چند نکته طلایی برای تهیه مافین موز و شکلات اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

برای تهیه این مافین‌ها حتما نیاز نیست از همزن برقی استفاده کنید و با یک همزن دستی هم به راحتی می‌توانید مافین‌ها را تهیه کنید.در دستور تهیه مافین‌ها نوتلا به کار رفته است، ولی به سادگی می‌توانید شکلات صبحانه و یا شکلات تخته‌ای ذوب شده یعنی شکلاتی که خودتان بنماری و ذوب کرده‌اید را روی مافین‌ها استفاده کنید.دمای فر در تهیه کاپ کیک و مافین و در پخت همه نوع شیرینی بسیار مهم است. مدت زمان پخت این مافین‌ها بین ۲۰ تا ۲۵ دقیقه است و زمان تهیه کلی و پخت آن نهایتا ۱ ساعت است.با توجه به دمای فر ممکن است نیم ساعت هم پخت کاپ کیک‌ها به طول انجامد.قبل از ۲۰ دقیقه درب فر را باز نکنید. وقتی مشاهده کردید که مافین‌ها کاملا پف کرده‌اند درب فر را باز کنید و از پخت آن‌ها مطمئن شوید.می‌توانید مانند کاپ کیک، مرکز مافین‌ها را با یک تکه شکلات یا کارامل و حتی تکه‌ای موز پر کنید و بعد از پخت مافین مغزدار جذاب‌تری داشته باشید.همانطور که اشاره شد مافین‌ها شکر کمی دارند، کم شیرین هستند و سالم ترند. ولی در صورت تمایل می‌توانید تا یک پیمانه شکر استفاده کنید.استفاده از شکر قهوه‌ای در تهیه این مافین‌ها طعم و عطر بهتری به آن‌ها می‌دهد و می‌توانید از شکر قهوه‌ای هم استفاده کنید. می‌توانید نصف پیمانه شکر قهوه‌ای و یک چهارم پیمانه شکر سفید استفاده کنید.یکی دیگر از تفاوت‌های مافین و کاپ کیک استفاده از کرم و خامه یا فراستینگ و ایسینگ برای کاپ کیک‌هاست. مافین را نهایتا با کمی آیسینگ سرو می‌کنند اما برای کاپ کیک استفاده از خامه و فراستینگ متداول است.

در این مطلب از مجله آشپزی تک فانطرز تهیه مافین موز و شکلات را برایتان شرح دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این دسر خوشمزه را در خانه تهیه کنید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.

میترا حمیدی هستم متولد۶٨.حسابداری خوندم.اما الان آشپزی میکنم! از وقتی یادم میاد عاشق آشپزی وکیک پزی بودم.خونه دار شدم، مادرشدم وخیلی بیشتر از پیش به آشپزی علاقه مندم! آشپزی وشیرینی پزی برام پره از حس وحال خوب!معتقدم آدمی که آشپزی میکنه باید اصالت خوراک و غذارو بدونه اما درکنارش بتونه مزه های جدیدرو هم خلق کنه. و براین باورم بزرگترین سرآشپزهای دنیاهم اولین بار ایده ای داشتند باعلم و آگاهی اجراش کردند،طعم ومزه دادن به غذا وشیرینی و بعد خالق چیزی شدن که بین همه محبوب شد. یادگرفتن، یادگرفتن وبعد هم کشف مزه های جدید بزرگترین هدفمِ دراین راه! سعی میکنم با کمترین مواد و آسون ترین روش به نتیجه مطلوبم برسم! آشپزی رو سخت نگیرید، باعشق وشوق آشپزی کنید اونوقت می‌بینید که چقدر این کار واین هنر براتون لذت بخش میشه!

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!