تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

طعم و خوشایندی خورش گل‌ کلم با گوجه؛ انرژی و مزه‌ای عالی

خورش گل کلم یکی از خورش‌های پر خاصیت است که حاوی مقادیر زیادی آنتی‌اکسیدان و ویتامین است. یکی از انواع خورش گل کلم، با گوجه است که بسیار مناسب افراد گیاه‌خوار است. در این مقاله از مجله اکالا طرز تهیه این خورش را به شما آموزش می‌دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه خورش گل‌ کلم با گوجه

برای درست کردن این خورشت به مواد زیر نیاز دارید:

گل‌ کلم۸ پیمانه گل شدهگوجه فرنگی۵ عددلیموترشیک عددپیازیک عددنمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه میزان لازمروغنبه میزان لازم

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

 طرز تهیه خورش گل کلم

برای درست کردن این خورش طبق مراحل زیر عمل کنید:

مرحله اول: پیاز را طلایی کنید

پیازها را بشویید و پوست آن را جدا کنید وبه صورت نگینی خرد کنید. در یک قابلمه مقداری روغن بریزید و پیازها را همراه زردچوبه تفت دهید تا زمانی که پیازها طلایی شوند.

بیشتر بخوانید: راحت‌ترین طرز تهیه مرغ؛بدون طعم‌دار کردن

مرحله دوم: گل کلم را اضافه کنید

گل کلم را به هر شکل و اندازه‌ای که دوست دارید خرد کنید و همراه نمک و فلفل به پیازهای سرخ شده اضافه کنید. به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه مواد را تفت دهید تا از حالت خامی خارج شود.

مرحله سوم: گوجه را آماده کنید

گوجه‌ها را به ۴ قسمت برش بزنید سپس در قابلمه‌ای جداگانه، اجازه دهید با کمی آب و نمک بپزد. حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان نیازاست تا گوجه‌ها نرم شوند.

مرحله چهارم: مواد را باهم ترکیب کنید

در این مرحله گوجه را همراه با آبی که در آن پخته شده، به گل کلم و پیاز اضافه کنید و اجازه دهید تا خورش به میزان دلخواه جا بیفتد.

فراموش نکنید که ۱۰ دقیقه قبل از سرو غذا لیمو ترش را به خورش اضافه کنید.

بیشتر بخوانید:طرز تهیه خوراک لوبیا خوشمزه

نکات کلیدی در تهیه خورش گل کلم با گوجه:

در این خورش، می‌توانید به همین ترکیبات گوشت یا مرغ هم اضافه کنید.از ادویه‌های خورشتی مطابق با سلیقه خود استفاده کنید.می‌توانید به جای آب لیمو از آبغوره هم در خورش استفاده کنید.پیشنهاد می‌شود این غذا را همراه با زیتون میل کنید.می‌توانید این خورش را با کته برنج و نان سرو کنید.

در این مقاله از مجله اکالا طرز تهیه خورش گل کلم با گوجه را که یک غذای غنی و گیاهی است، آموزش دادیم. اگر تا به حال این غذا را نخوردید، پیشنهاد می‌کنیم حتما با این دستور پخت، یک بار امتحان کنید.

 

 

من لیلا هستم، رشته تحصیلیم روزنامه نگاری بوده و همیشه از نوشتن لذت می‌برم، اینجا از دانش و تجربه‌ام تو زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنم تا برای شما مطالب خوبی بنویسم. امیدوارم از خوندنشون لذت ببرید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!