تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

پوست سیب را ناپدید نکنید، به یک داروی قدرتمند تبدیلش کنید!

یکی از پرخاصیت‌ترین قسمت‌های سیب، پوست آن است. پوست سیب سرشار از فیبر، ویتامین K، آنتی اکسیدان، ویتامین A است و یکی از کمک‌کننده‌های تنظیم قند خون است. با این حال بسیاری از افراد تمایلی به خوردن سیب با پوست ندارند و آن را دور می‌ریزند. در این مقاله از مجله اکالا ما راهکارهای جذاب برای استفاده از پوست سیب را به شما معرفی می‌کنیم.

پوست سیب را در بسیاری از خوراکی‌ها می‌توان استفاده کرد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

۱- پنکیک و کیک درست کنید

یکی از راه‌های استفاده از پوست سیب، درست کردن پنکیک است. برای این کار پوست سیب را به اندازه دلخواه خرد کنید و همراه دارچین به مایه کیک یا پنکیک اضافه کنید. با این روش علاوه بر داشتن کیکی با عطر و طعم متفاوت، فیبر بالایی هم به آن اضافه می‌شود.

بیشتر بخوانید: سرکه سیب با آب سیب؛ فوری و پرخاصیت

۲- چیپس دارچینی درست کنید

پوست سیب را به صورت نواری برش دهید و آنها در کاسه‌ای بریزید. سپس مقداری کره آب شده، شکر قهوه‌ای و دارچین اضافه کنید. با دست به خوبی مواد را با هم ترکیب کنید تا پوست‌های سیب به کل مواد آغشته شوند. سپس برای چند دقیقه داخل فر قرار دهید تا خشک شوند. این چیپس دارچینی ترد و سبک را می‌توانید به عنوان یک میان‌وعده سالم میل کنید.

۳- دمنوش آرامش‌بخش درست کنید

یکی دیگر از کاربردهای استفاده از پوست سیب، تهیه دمنوش است. چند تکه پوست سیب را داخل یک فنجان آب جوش بیندازید و به آن عسل و چوب دارچین اضافه کنید. اجازه دهید ۱۰ دقیقه دم بکشد سپس از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.

بهتر است برای درست کردن این دمنوش از پوست سیب قرمز استفاده کنید تا دمنوش شما صورتی شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه موس سیب و کارامل

۴- سالاد را تزئین کنید

پوست سیب را به صورت نوارهای خیلی باریک برش دهید و در انواع سالاد میوه یا سالاد سبزیجات استفاده کنید. علاوه بر زیبایی ظاهری، ترکیب طعم شیرین سیب با طعم سالاد بسیار خوشمزه می‌شود.

۵- اسموتی ۳ رنگ درست کنید

یکی دیگر از راه‌های استفاده از پوست سیب، تهیه اسموتی است که به دلیل فیبر بالای آن یک انتخاب بسیار مناسب است. برای این کار باید پوست‌های سیب را داخل فریزر قرار دهید تا کاملا یخ بزند، سپس آن را با میوه‌های دلخواه در مخلوط کن بریزید و ترکیب کنید.

اگر از پوست سیب قرمز استفاده می‌کنید، با توت فرنگی ترکیب کنید تا رنگ اسموتی قرمز و طعم آن شیرین شود.

اگر از پوست سیب سبز استفاده می‌کنید، با کیوی ترکیب کنید تا یک اسموتی سبز رنگ و ملس به شما بدهد.

اگر از پوست سیب زرد استفاده می‌کنید، با موز یا انبه ترکیب کنید تا اسموتی شما به رنگ زرد و مقوی شود.

۶- تمیزکاری کنید

یکی دیگر از کاربردهای پوست سیب در تمیز کردن ظرف‌های آلومینیومی است. پوست سیب به دلیل داشتن اسید، باعث از بین بردن لکه‌ می‌شود. برای این کار باید پوست سیب را در قابلمه برای نیم ساعت بجوشانید، سپس آب آن را از صافی رد کنید و در ظرف آلومینیومی مورد نظر بریزید و تمیز کنید.

در این مقاله از مجله اکالا، ۶ راه استفاده از پوست سیب را معرفی کردیم. با دانستن فواید و کاربردهای پوست سیب، بهتر است دیگر آن را دور نریزید. سعی کنید به بهترین شکل از این ماده غذایی غنی بهره ببرید تا از سلامت بدن خود محافظت کنید.

من لیلا هستم، رشته تحصیلیم روزنامه نگاری بوده و همیشه از نوشتن لذت می‌برم، اینجا از دانش و تجربه‌ام تو زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنم تا برای شما مطالب خوبی بنویسم. امیدوارم از خوندنشون لذت ببرید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!