تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

در مقابل حمله حیوانات وحشی چه کاری انجام دهیم؟!

حیوانات موجودات شگفت‌انگیزی هستند، اما بسیاری از آن‌ها پتانسیل خطرناک بودن را دارند.

اگرچه اکثر حیوانات بدون دلیل به شما حمله نمی‌کنند، اما همیشه بهتر است بدانید در صورت وقوع حمله چگونه واکنش نشان دهید. در این راهنما، به شما خواهیم گفت که در صورت حمله یک حیوان چه کاری باید انجام دهید (و چه کاری نباید انجام دهید).

سگ‌ها

به گزارش روزیاتو؛ سگ‌ها می‌توانند پرخاشگر باشند و با توجه به حضور زیاد آن‌ها در اطراف ما، دانستن نحوه واکنش در صورت حمله همیشه مفید است. اگر سگی به شما حمله کرد، او را وادار کنید تا چیزی غیر از بدن شما، مثلاً تکه‌ای از لباس‌تان را گاز بگیرد. تلاش کنید از صورت، گردن، سینه و کشاله ران خود محافظت کنید.

زنبور‌ها

کسانی که نیش زنبور را تجربه کرده‌اند، می‌دانند چقدر دردناک است. حالا تصور کنید یک گروه از زنبور‌ها به شما حمله کنند! برخلاف باور عمومی، پریدن در آب بی‌فایده است، زیرا زنبور‌ها بالای آب شناور می‌مانند و منتظر شما می‌شوند! اگر مورد حمله گروهی از زنبور‌ها قرار گرفتید، تنها گزینه فرار کردن است.

مار‌ها

انواع مختلفی از مار‌ها وجود دارند که می‌توانند کشنده باشند. برخی با سم خود می‌توانند شما را بکشند، در حالی که برخی دیگر می‌توانند شما را خفه کنند. اولین قدم این است که هیچ حرکتی نکنید، فقط ثابت بمانید. اگر متوجه شدید که مار رفتار تهاجمی نشان می‌دهد، به آرامی عقب‌نشینی کنید. اگر توسط یک مار سمی گزیده شدید، سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید و کمک بگیرید. وحشت‌زده شدن فقط باعث افزایش سرعت گردش خون شما و گسترش سریع‌تر سم در جریان خون می‌شود.

گرگ‌ها

در مواجهه با حمله گرگ، دویدن بی‌فایده خواهد بود، زیرا گرگ‌ها بسیار سریع‌تر از انسان‌ها هستند. تنها راه شما این است که خود را تا حد امکان بزرگ و قوی نشان دهید. فریاد بزنید و هر چیزی که می‌توانید به دست بگیرید را به سمت آن‌ها پرتاب کنید.

تمساح‌ها و کروکودیل‌ها

این جانوران شکارچیان ماهری هستند. آن‌ها سریع هستند، در استتار مهارت دارند و به راحتی می‌توانند شما را بکشند. اگر با یکی از این خزندگان روبرو شدید، برای نجات جان خود فرار کنید. اگر مورد حمله قرار گرفتید، فقط مبارزه کنید و سر و صدا ایجاد کنید.

خرس‌های گریزلی

این خرس‌ها می‌توانند تا ۲۷۰ کیلوگرم وزن داشته باشند و دارای دندان‌ها و پنجه‌های تیزی هستند. آن‌ها می‌توانند آسیب جدی وارد کنند. اولین توصیه این است که خود را به مردن بزنید. اگر خرس به حمله ادامه داد، مبارزه کنید و صورت را هدف قرار دهید.

خرس‌های سیاه

برخلاف خرس‌های گریزلی، اگر یک خرس سیاه سعی در حمله به شما داشت، نباید خود را به مردن بزنید. در واقع، باید مبارزه کنید! خرس‌های سیاه دوندگان خوبی هستند وبه راحتی از موانع بالا می‌روند، پس سعی نکنید با دویدن یا بالا رفتن از درخت از آن‌ها فرار کنید. بهترین راه این است که سعی کنید حیوان را بترسانید. بهترین راه برای به خاطر سپردن تفاوت بین خرس‌های قهوه‌ای و سیاه این است: «اگر قهوه‌ای است، دراز بکش. اگر سیاه است، مبارزه کن.»

خرس‌های قطبی

این پستانداران باشکوه قطب شمال می‌توانند بسیار خطرناک باشند. اگر با یکی از آن‌ها رو در رو شدید، بایستید و دعا کنید. خرس‌های قطبی به راحتی نمی‌ترسند و اگر فرار کنید، قطعاً شما را تعقیب خواهند کرد. احتمالاً بهترین گزینه این است که اگر می‌دانید احتمال برخورد با یکی از آن‌ها وجود دارد، اسپری ضد خرس همراه داشته باشید. اسپری ضد خرس یک وسیله دفاعی است که برای محافظت در برابر حملات خرس‌ها استفاده می‌شود. این اسپری حاوی مواد شیمیایی است که باعث تحریک و سوزش چشم ها، بینی و پوست خرس می‌شود و به این ترتیب خرس را از حمله باز می‌دارد

کوسه‌ها

حملات کوسه در بسیاری از کشور‌ها یک واقعیت است و هر ساله افرادی در اثر آن می‌میرند یا به شدت آسیب می‌بینند. آمریکا و استرالیا با ۱۴۰۶ و ۴۸۸ حمله در ۳۰ سال گذشته در صدر فهرست قرار دارند. اگر کوسه‌ای به شما حمله کرد، یک نقطه وجود دارد که باید هدف قرار دهید تا درد ایجاد کنید و سعی کنید حیوان علاقه خود را به شما از دست بدهد: آبشش‌ها.

ببر‌ها

بدترین کاری که می‌توانید انجام دهید فرار کردن است. در نهایت، آن‌ها شکارچیان بزرگی هستند و غریزه‌شان این خواهد بود که شما را تعقیب کنند! اولین کاری که باید انجام دهید این است که بی‌حرکت بمانید. اما اگر ببر به سمت شما حرکت می‌کند، سعی کنید تا حد امکان بزرگ و قوی به نظر برسید. بایستید و با تمام توان فریاد بزنید!

شامپانزه‌ها

اجازه ندهید ظاهر شبیه به انسان آن‌ها شما را فریب دهد. شامپانزه‌ها می‌توانند بسیار پرخاشگر باشند و در صورت حمله به شما آسیب برسانند. وقتی یک شامپانزه نسبت به شما پرخاشگر می‌شود، سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید، فرار نکنید و با آن درگیر نشوید.

کانگورو‌ها

این کیسه‌داران واقعاً دوست‌داشتنی به نظر می‌رسند، اما مانند بسیاری از حیوانات دیگر، می‌توانند به شما حمله کنند! پنجه‌های آن‌ها می‌توانند در صورت برخورد با شما آسیب جدی وارد کنند، بنابراین اگر راهی برای فرار از حمله ندارید، سعی کنید به پهلو بایستید و یا بدن خود را به شکل یک توپ جمع کنید.

اسب آبی

تخمین زده می‌شود که اسب‌های آبی سالانه حدود ۵۰۰ نفر را در آفریقا می‌کشند. فاصله خود را حفظ کنید و اگر یکی از آن‌ها به سمت شما آمد، سعی کنید روی یک درخت پناه بگیرید.

پلنگ‌ها

این حیوانات زیبا معمولاً از انسان‌ها دوری می‌کنند، اما پتانسیل به راحتی کشتن یک انسان را دارند. اگر یکی از آن‌ها سعی کرد به شما حمله کند، تلاش کنید تا حد امکان بزرگ و قدرتمند به نظر برسید.

بوفالو

این حیوانات ممکن است بسیار بزرگ باشند، شاخ دارند و می‌توانند بدوند! از گاو‌های نر دوری کنید. به آن‌ها نزدیک نشوید. اگر خود را خیلی نزدیک به یکی از آن‌ها یافتید، فقط به آرامی عقب‌نشینی کنید. دویدن انتخاب خوبی نیست، زیرا گاو نر شما را تعقیب خواهد کرد.

فیل‌ها

فیل‌ها بزرگ هستند، واقعاً بزرگ؛ بنابراین می‌توانند به شدت به شما آسیب برسانند. اگر فیلی به سمت شما حمله کرد، بهتر است روی یک درخت باشید!

شیر‌های کوهی

مانند سایر گربه‌سانان بزرگ، اگر با یکی از آن‌ها رو در رو شدید، فرار کردن فقط اوضاع را بدتر می‌کند. در عوض، تماس چشمی را حفظ کنید و خود را قدرتمند نشان دهید. با حیوان صحبت کنید و در صورت لزوم، هر چیزی که در نزدیکی شماست را به سمت آن پرتاب کنید.

عروس دریایی

این موجودات زیبا می‌توانند در صورت تماس با پوست شما درد زیادی ایجاد کنند. اگر عروس دریایی در آب مشاهده کردید، بهترین گزینه این است که وارد آب نشوید. اگر از قل در آب بودید، فاصله خود را حفظ کنید.

کفتار‌ها

کفتار‌ها به خوردن حیوانات مرده معروف هستند، بنابراین در مقابل حمله این حیوانات خود را به مردن زدن گزینه خوبی نیست. بی‌حرکت ماندن و کوچک به نظر رسیدن کمکی نخواهد کرد. در عوض، سعی کنید آن‌ها را بترسانید.

گاومیش آفریقایی

با وزن حدود ۶۰۰ کیلوگرم برای یک بزرگسال، ترسیدن از این حیوانات آسان است. احتمالاً شما شانسی در برابر آن‌ها نخواهید داشت، مگر اینکه سلاح گرم حمل کنید. در این صورت، شلیک کردن تنها گزینه است.

سمور‌ها

بله، سمور‌ها هم می‌توانند خطرناک باشند و به شما حمله کنند! سعی کنید به طور کلی از آن‌ها دوری کنید. اگر اتفاقاً یک بیل همراه دارید، می‌تواند جان شما را نجات دهد!

پیشگیری از حمله حیوانات وحشی

این راهنما به شما کمک می‌کند تا در مواجهه با حیوانات خطرناک، واکنش مناسبی داشته باشید. اما به یاد داشته باشید که بهترین روش برای جلوگیری از حملات حیوانات، احترام گذاشتن به قلمرو آن‌ها و حفظ فاصله ایمن است. همیشه قبل از سفر به مناطق طبیعی، درباره حیوانات بومی آن منطقه تحقیق کنید و اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!