تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

جاهای دیدنی قائم شهر؛ فتح زیباترین روستاهای جنگلی در فصل پاییز

تک فان-  قائم شهر یکی از متفاوت‌ترین شهرهای استان مازندران است. ارتفاعات متفاوت در بخش‌های مختلف قائم شهر باعث می‌شود که پوشش گیاهی و نوع آب و هوای آن در بخش‌های مختلف، متنوع باشد. از این رو بخشی از قائم شهر جنگل است و بخشی دیگر مراتعی زیبا.

به گزارش تک فان، تنوع آب و هوایی و جاذبه‌های طبیعی قائم شهر باعث می‌شود که در فصل پاییز افراد زیادی رهسپار این شهر زیبا شوند. جنگل‌های قائم شهر در فصل پاییز چنان رنگارنگ و زیبا می‌شوند که نمی‌توانیم از دیدنشان دست بکشیم. چیزی که طبیعت قائم شهر را بیش از پیش جذاب می‌کند، حضور حیواناتی مثل قرقی و سنجاب‌هایی است که لابه لای درخت‌های راش، ممرز و توسکا دیده می‌شوند. با این تفاسیر قائم شهر شهری مناسب برای گردش در روزهای پاییزی است. تک فان در این مطلب از راهنمای سیر و سفر زیباترین جاذبه‌های طبیعی قائم شهر را معرفی می‌کند.

روستای کرچنگ و جنگل کلوس

روستای کرچنگ و جنگل کلوس، دو گنجینه‌ی پنهان در قلب مازندران هستند که با زیبایی‌های طبیعی خود، هر گردشگری را به وجد می‌آورند. این منطقه بکر و دست‌نخورده، با تلفیقی از جنگل‌های انبوه، تالاب‌های زیبا و شالیزارهای سرسبز، یک مقصد ایده‌آل برای دوستداران طبیعت است. روستای کرچنگ با فاصله‌ی کمی از شهر قائم‌شهر، در میان جنگل‌های سرسبز و تالاب‌های زیبا قرار گرفته است. این روستا با بافت سنتی و مردمانی خونگرم، محیطی آرام و دلنشین را برای گردشگران فراهم می‌کند. از جمله زیبایی‌های روستای کرچنگ، آب بندان کرچنگ، جنگل‌های انبوه کلوس و بافت سنتی روستا در دل شالیزارهاست که در فصل پاییز به شدت زیبا و رنگارنگ می‌شوند. برای اقامت در این روستا می‌توانیم از سوئیت‌های اجاره‌ای استفاده کنیم.

برای رفتن به روستای کرچنگ و جنگل کلوس باید به 10 کیلومتری شهر قائمشهر و 20 کیلومتری شهر ساری بروید، روستای کرچنگ آسفالته بوده و دسترسی به آن از طریق نقشه آنلاین امکان پذیر است.

روستای کوتنا و جنگل آن

در ارتفاعات شمال ایران و شهر قائم شهر روستای کوتنا وجود دارد. روستایی که از مرکز شهر تنها 6 کیلومتر فاصله دارد، اما انگار در همین 6 کیلومتر، ناگهان به بهشت وارد می‌شوید. شالیزارهای و دشت‌های زیبای روستای کوتنا در فصل پاییز به رنگ طلایی درمی‌آید و دست باد موهای ساقه‌های درو نشده برنج را می‌افشاند. در میان این زیبایی‌ها رودخانه سیاه رود جاری است که آب گوارا و خنکش نشان دهنده سرچشمه آن از ارتفاعات است. چیزی که این روستا را متفاوت می‌کند، قدمت و تاریخ آن است که از آسیاب‌های سنگی آن مشخص می‌شود. بعلاوه چشمه مقدس این روستا که در دل جنگل کوتنا قرار گرفته منظره‌ای خیره کننده در فصل پاییز به وجود می‌آورد که دیدنی است. از آن جایی که در فصول سرد سال، روستای کوتنا آب و هوایی سرد دارد بهتر است به جای کمپ زدن از اقامتگاه‌های بوم گردی یا سوئیت‌های اجاره‌ای آن استفاده کنید.

برای رفتن به روستای کوتنا و جنگل آن باید پس از رسیدن به قائم شهر از نقشه مسیریابی به سمت این روستا رفته یا تابلوهای راهنما را دنبال کنید.

روستای افراتخت و جنگل شالتماس

جنگل شالتماس، نامی آشنا برای دوستداران طبیعت و گردشگران است. این جنگل زیبا و بکر در روستای افراتخت از توابع شهرستان قائم‌شهر واقع شده و با تاریخچه‌ای غنی و طبیعتی بی‌نظیر، هر ساله پذیرای گردشگران بسیاری است. نام شالتماس برگرفته از شاه طهماسب صفوی است. گفته می‌شود شاه طهماسب پس از اشغال اصفهان توسط افغان‌ها، مدتی را در این جنگل به سر برده و به همین دلیل نام او بر روی این جنگل باقی مانده است. آثار تاریخی کشف شده در این منطقه نیز مؤید این ادعا است. حال بهتر است بگوییم که جنگل شالتماس با تنوع گیاهی و جانوری بالا، یکی از زیباترین جنگل‌های شمال کشور است به خصوص در فصل پاییز که همه چیز رنگارنگ‌تر است سابق است. گونه‌های درختی متنوعی از جمله ممرز، بلند مازو، راش، پلت شیردار، نمدار، ملچ، خرمندی، انجیلی و توسکا در این جنگل مشاهده می‌شود. برای اقامت در روستای افراتخت می‌توانید به سراغ سوئیت‌های اجاره‌ای رویایی آن بروید.

برای رفتن به روستای افراتخت و جنگل شالتماس باید به استان مازندران، کیلومتر ۶ اتوبان قائمشهر به ساری، شهر جدید ارطه، روستای همیشه سرسبز افراتخت، جنگل شالتماس بروید.

روستای ملک خیل و غار پلنگ لی

غار پلنگ لی یکی از جاذبه‌های طبیعی کمتر شناخته شده اما بسیار جذاب در روستای ملک‌خیل است. این غار با دهانه‌ی تنگ و دالان‌های پیچ در پیچ، فضایی مرموز و هیجان‌انگیز را برای کاوشگران و طبیعت‌گردان فراهم آورده است. روستای ملک‌خیل که مادر این غار زیباست با طبیعت بکر و سرسبز خود، یکی از زیباترین روستاهای منطقه به حساب می‌آید. علاوه بر غار پلنگ لی، این روستا جاذبه‌های طبیعی دیگری مانند جنگل‌های انبوه، رودخانه‌های خروشان و آبشارهای زیبا را نیز در خود جای داده است. اما مهم‌ترین جاذبه طبیعی آن در کنار غار، چشمه پلنگ خیل است که منظره و جنگل اطراف آن در فصل پاییز به شدت دیدنی است. در روستای ملک خیل اقامتگاه‌های بومگردی و سوئیت‌هایی وجود دارد که اقامتی پر از آرامش را برای شما فراهم خواهد کرد.

برای رفتن به روستای ملک خیل باید به دهستان بالاتجن، بخش مرکزئ شهرستان قائم شهر استان مازندران بروید.

روستای سراج کلا و جنگل تلار

 

روستای سراج کلا، یکی از روستاهای خوش آب و هوای شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران است که با طبیعت بکر و سرسبز خود، مقصدی محبوب برای گردشگران و طبیعت‌دوستان به شمار می‌رود. این روستا به دلیل نزدیکی به جنگل و رودخانه تلار، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در واقع پارک ساحلی در این روستا کنار رودخانه تلار به وجود آمده که گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشد. بعلاوه در نزدیکی روستای سراج کلا (در چند کیلومتری آن) پارک جنگلی تلار وجود دارد که برای یک پیک نیک رویایی در فصل پاییز یک جای معرکه است.

برای رفتن به روستای سراج کلا باید به دهستان بالاتجن در بخش مرکزی شهرستان قائم شهر بروید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!