تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

رقم باورنکردنی! چک‌ها و نتیجه بی رقابت ارائه استارتاپ‌ها به سرمایه‌گذاران

به گزارش تجارت نیوز،

در نشست ارائه به سرمایه‌گذاران به تلاش پارک فناوری پردیس با همکاری شتابدهنده جهش، با حضور بازیگران مختلفی از اکوسیستم استارتاپی کشور برگزار شد. نخستین سخنران این رویداد مهدی عظیمیان، مدیر مرکز شتابدهی پارک پردیس از روند شکل‌گیری مرکز شتابدهی نوآوری پارک توضیح داد: «در دولت یازدهم و با هدف تغییر پارادیم دانشگاهی از تربیت کارمند به کارآفرین و کمک به ایجاد استارتاپ های پایدار این مرکز تاسیس شد.»

برگزاری بیش از 600 رویداد در سرار کشور

استارتاپ‌ها موتور محرک اکوسیستم نوآوری به حساب می‌آیند

مهدی عظیمیان، مدیر توسعه شعب پارک‌های فناوری پردیس درخصوص اهدافی که این مرکز شتابدهی دنبال می‌کند ادامه داد: «یکی از مهم‌ترین اهدافی که این مرکز دنبال می‌کند پر کردن خلا کارآفرینی کشور و ترویج فرهنگ آن است که از قدیم الایام در کشور وجود داشته دارد. دومین هدف کمک به ایجاد استارتاپ‌های پایدار مانند توسعه شتابدهنده‌ها و مراکز کار اشتراکی است.»

مدیر مرکز شتابدهی پارک پردیس رویدادها را موتور محرک اکوسیستم کارآفرینی دانست و گفت: «رویدادها ملاک ارزیابی پایداری اکوسیستم هستند چراکه افراد با حضور در رویدادهای کارآفرینی میتوانند توانایی های موردنیاز را به دست آورند و با شبکه‌سازی تیم‌ خود را تشکیل دهند و این جوشش‌ها هستند که اتفاقات جدید را رقم میزنند. تاکنون مرکز شتابدهی نوآوری در قالب های مختلفی همچو حمایت های مالی، حمایت اعتباری و معنوی و حمایت از حضور افراد در رویدادهای بین‌المللی به منظور تقویت توانمندی‌هایشان صورت گرفته‌است.»

رقابت بذرپاشان؛ بیش از 71 میلیارد تومان پیشنهاد برای سرمایه‌گذاری

عظیمیان از آمار برگزاری رویدادها داده‌های جامعی ارائه داد و گفت: «تاکنون بیش از ۶۰۰ رویداد در سرتاسر ایران با حمایت مرکز نوآوری شتابدهی برگزار شده است که در برگزاری این رویدادها بیش از ۱۰۰ برگزارکننده و ۱۲۰۰ مربی و سخنران با این مرکز همکاری داشته‌اند.» مدیر مرکز شتابدهی در قسمت دوم سخنان خود درباره فضاهای کار اشتراکی توضیح داد.

در ادامه رویداد، شتابدهنده‌های منتخب به ارائه دستاوردها و مبلغ موردنیاز استارتاپ‌های تحت حمایت خود پرداختند: نخستین شتابدهنده، شتابدهنده فناوری های مالی نوآفرین فعال در زمینه فناوری های مالی، بلاکچین و.. بود. دومین ارائه توسط مهدی صداقت، مدیر و بنیان گذار خانه‌ نوآوری با حوزه تخصصی محتوا، بلاک‌چین و هوش مصنوعی انجام گرفت. سخنران بعدی محمدحسین روحانی از شتابدهنده گرین تک فعال در زمینه هوش مصنوعی، کلود، امنیت و تحولات مالی بود. چهارمین سخنران مهرناز کمانگری، مدیرعامل هفت‌وهشت با حوزه تخصصی معماری و ساختمان ارائه دادند. شتابدهنده هنام فارمد فعال در سه بخش دارویی، مکمل‌ها و تجهیزات مبتنی بر فناوری های نوین پنجمین ارائه قرار داشت. ششمین ارائه توسط مقبلی، مدیرعامل شتابدهنده نوآوری پیشگامان کویر با حوزه تخصصی فناوی صورت گرفت. 

پس از ارائه‌ی شتابدهنده‌ها، سرمایه‌گذاران حاضر در این رویداد با پیشنهاد سرمایه‌گذاری به مبلغ ۷۱ میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان برای این شش شتابدهنده مراسم را به پایان بردند.

آینده اکوسیستم نوآوری در فرم متاورس خواهد بود

رونمایی از جهش بار؛ جغرافیایی در دسترس همه

در گذشته‌ای نه چندان ترند علم و فناوری متاورس به حساب می‌آمد. امروزه اما با ظهور نسل‌های مختلف از هوش مصنوعی و مدل‌های زبانی پیشرفته این ابزار متفکر، ترند از متاورس قاپیده شد. این پیشرفت به حدی پر سر و صدا بود که به هوش مصنوعی ابزار انقلاب صنعتی چهارم نیز گفته می‌شد. 

با این حال هنوز هستند افرادی که خطوط توسعه ترندهای قبلی را دنبال کنند. متاورس این امکان را به دست می‌دهد تا در جغرافیایی که برای همه در دسترس است، زیرساخته توسعه فراهم باشد و همه بتوانند از این زیرساخت برای رسیدن به اهداف شخصی یا تیمی خود استفاده کنند. بعد از رونمایی از جهش بار، کاوه گودرزی مدیرعامل جهش ضمن اشاره به مزایای متاورس گفت: «آینده اکوسیستم استارتاپ در متاورس خواهد بود.» 

امروزه یکی از معضلات اساسی عدم استفاده درست از ظرفیت‌های موجود است. شاید در مناطقی دور از پاتخت وجود داشته باشند جوانانی که استعداد و توانمندی‌های مورد نیاز برای مواجه شدن با بسیاری از موانع و گره‌های افتاده در کار صنایع امروزی را داشته باشند. اما گاه به‌واسطه نبود زیرساخت‌های لازم از شرکت در زنجیره‌‌های سیستماتیک دور می‌مانند. با استفاده از امکانات متاورس می‌تواند معضلات جغرافیایی را حل کرد و زیرساخت‌هلای توسعه را برای همه فراهم کرد.

اخبار حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

به اشتراک گذاری

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!