تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

طعم دل انگیز شامی ناب بادمجان و گوشت چرخ کرده

شامی بادمجان با گوشت چرخ‌کرده یکی از غذاهای اصیل ایرانی با عطر و طعم بادمجان است که امکان ندارد کسی آن را بخورد و شیفته طعم آن نشود. اگر از دوست‌داران بادمجان هستید و دوست دارید این غذای خوشمزه را امتحان کنید، با ما همراه باشید. در این مقاله از مجله اکالا، طرز تهیه شامی بادمجان با گوشت چرخ‌ کرده را به دو روش آموزش می‌دهیم.

روش اول تهیه شامی بادمجان با گوشت چرخ‌کرده

روش اول درست کردن شامی بادمجان با گوشت چرخ‌کرده به شرح زیر است:

مواد لازم جهت تهیه شامی بادمجان با گوشت چرخ‌کرده

برای تهیه شامی بادمجان با گوشت چرخ‌کرده برای ۴ نفر، مواد اولیه زیر را آماده کنید:

بادمجان متوسط۲ عددگوشت چرخ کرده۳۵۰ گرمتخم مرغ۲ عددآرد نخودچی۲ قاشق غذاخوریسبزی خشک معطر۲ قاشق غذاخوریسیر۱ حبهپیاز بزرگ۱ عددآویشن و پاپریکابه مقدار لازمنمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار لازمروغنبه مقدار لازمآببه مقدار لازم

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

مراحل تهیه شامی بادمجان با گوشت چرخ‌کرده

برای تهیه شامی بادمجان با گوشت چرخ‌کرده، مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

مرحله اول: آماده‌سازی بادمجان

برای تهیه شامی بادمجان و گوشت چرخ‌کرده، ابتدا بادمجان‌ها را شسته و پوست آن‌ها را بگیرید. سپس، بادمجان‌ها را خرد کرده و درون یک کاسه بریزید. برای رفع تلخی بادمجان‌ها، مقداری آب و نمک به بادمجان‌ها اضافه کنید و اجازه دهید به مدت ۳۰ دقیقه خیس بخورند. پس از ۳۰ دقیقه، بادمجان‌ها را آبکش کنید و آب اضافی آن‌ها را با فشار دست بگیرید. در ادامه، بادمجان‌ها را به صورت ریز رنده کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن گوشت چرخ‌کرده، بادمجان، سیر و پیاز

در این مرحله، سیر و پیاز را بشویید، پوست بگیرید و به صورت ریز رنده کنید. سپس بادمجان رنده شده را به آن‌ها اضافه کرده و با دست فشار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود. در نهایت، گوشت چرخ‌کرده را به مخلوط اضافه کرده و همه مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید.

مرحله سوم: اضافه کردن سبزی خشک و ادویه‌جات

سبزی خشک معطر را به همراه مقداری آویشن، فلفل سیاه، پاپریکا، نمک و زردچوبه به مخلوط بادمجان و گوشت چرخ‌کرده اضافه کرده و هم بزنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوکو بادمجان کبابی با سیب زمینی

مرحله چهارم: اضافه کردن تخم مرغ و آرد نخودچی

در این مرحله، تخم مرغ را به مواد داخل کاسه اضافه کرده و ورز دهید تا تخم مرغ به طور کامل با سایر مواد ترکیب شود. سپس، آرد نخودچی را به تدریج به مخلوط اضافه کنید تا زمانی که مایه شامی حالت آبکی نداشته باشد.

نکته: آرد نخودچی را حتما به صورت تدریجی اضافه کنید تا مایه شامی بیش از حد سفت نشود.

مرحله پنجم: سرخ کردن شامی بادمجان و گوشت چرخ‌کرده

برای سرخ کردن شامی، در یک تابه مقداری روغن ریخته و روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن داغ شود. در این فاصله، مقداری از مایه شامی را برداشته و به صورت گرد یا بیضی درآورید. پس از اینکه روغن داغ شد، شامی‌ها را در روغن داغ قرار دهید. وقتی یک طرف شامی‌ها سرخ و طلایی شد، شامی‌ها را برگردانید تا طرف دیگر نیز سرخ شود.

مرحله ششم: سرو کردن شامی بادمجان با گوشت چرخ‌کرده

پس از اینکه هر دو طرف شامی‌ها سرخ شد، آن‌ها را از تابه خارج کرده و روی دستمال کاغذی یا پد جاذب روغن قرار دهید تا روغن اضافی‌شان گرفته شود. حالا شامی بادمجان با گوشت چرخ‌کرده شما آماده سرو کردن است. آن‌ها را در ظرف مد نظر خود چیده و با نان تازه و مخلفات دلخواه میل کنید. نوش جانتان!

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بورک بادمجان

روش دوم تهیه شامی بادمجان با گوشت چرخ‌کرده

دومین روش تهیه شامی بادمجان با گوشت چرخ‌کرده به صورت زیر است:

مواد لازم برای تهیه شامی بادمجان با گوشت چرخ‌کرده

برای درست‌کردن شامی بادمجان و گوشت چرخ‌کرده به مواد زیر نیاز دارید:

بادمجان۴ عددگوشت چرخ کرده۲۵۰ گرمپیاز۱ عددسیر۳ حبهبرنج پخته شده۱/۳ پیمانهتخم مرغ۱ عددجعفری خرد شده۲ قاشق غذاخورینمک، زردچوبه و فلفل سیاهبه مقدار لازمروغنبه مقدار لازمآببه مقدار لازم

مراحل تهیه شامی بادمجان با گوشت چرخ‌کرده

طرز تهیه شامی بادمجان با گوشت چرخ‌کرده به شرح زیر است:

مرحله اول: آماده‌ کردن بادمجان‌ها

برای تهیه این شامی خوشمزه، ابتدا پوست بادمجان‌ها را بگیرید و خرد کنید. سپس، یک محلول آب نمک درست کنید و بادمجان‌ها را به مدت نیم ساعت درون آن قرار دهید تا تلخی آن‌ها از بین برود. پس از نیم ساعت، بادمجان‌ها را آبکش کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه شامی دال عدس

مرحله دوم: سرخ کردن بادمجان‌ها

یک تابه را روی شعله قرار داده و مقداری روغن درون آن بریزید تا داغ شود. سپس، بادمجان‌ها را درون روغن داغ قرار دهید تا سرخ شوند. پس از اینکه بادمجان‌ها سرخ شدند، آن‌ها را با غذاساز یا گوشت‌کوب له و پوره کنید.

مرحله سوم: مخلوط کردن سیر، بادمجان، گوشت چرخ‌کرده، پیاز، جعفری و برنج پخته

ابتدا سیر را پوست کنده و رنده یا له کنید. پیاز را نیز پوست کنده و رنده کنید. سپس بادمجان پوره شده، گوشت چرخ‌کرده، برنج پخته شده و جعفری خرد شده را به همراه سیر و پیاز رنده شده درون یک ظرف بریزید و با هم مخلوط کنید.

مرحله چهارم: اضافه کردن تخم مرغ و ادویه‌جات

در این مرحله، تخم‌ مرغ، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به مواد شامی اضافه کرده و همه مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید تا یک ترکیب یکدست به دست آید.

مرحله پنجم: سرخ کردن شامی بادمجان با گوشت چرخ‌کرده

پس از آماده شدن مایه شامی، آن را در روغن داغ سرخ کنید. پس از اینکه هر دو طرف شامی‌ها سرخ شد، آن‌ها را از تابه خارج کرده و تا زمانی که داغ است نوش جان کنید.

در این بخش از مجله آشپزی اکالا، یکی از خوشمزه‌ترین و مقوی‌ترین غذاهای ایرانی یعنی شامی بادمجان با گوشت چرخ‌کرده را به شما آموزش دادیم. این غذا خوشمزه و مغذی، یک انتخاب عالی برای ناهار یا شام است. پس درنگ نکنید و این غذای خوش‌عطر و طعم را درست کنید.

سحر هستم و عاشق نوشتن و تولید محتوا، چند سالی است که با شور و اشتیاق در این مسیر قدم برمی‌دارم و برای ارتقای مهارت‌های خودم تلاش می‌کنم.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!