تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

نحوه رفع انحراف جوی استیک در کنسول بازی

هترین کنترل‌کننده‌های PS 5 می‌توانند تسلیم دریفت جوی استیک آزاردهنده شوند و وقتی این اتفاق می‌افتد، اجرای بهترین بازی‌های PS 5 به یک کابوس تبدیل می‌شود، زیرا دائماً برای کنترل مبارزه خواهید کرد.

این مورد عمدتاً در مورد کنترلر‌های PS 5 صدق می‌کند، اما دریفت می‌تواند در کنترلر‌های PS 4 نیز ظاهر شود.

در این گزارش نحوه رفع جابجایی یا انحراف کنترلر در جوی استیشن معرفی شده است.

دریفت جوی استیک چیست؟

دریفت جوی استیک زمانی اتفاق می‌افتد که کنترلر شما طوری رفتار می‌کند که انگار یک یا هر دو دسته را در جهت خاصی فشار می‌دهید، حتی زمانی که کنترلر را لمس نمی‌کنید، این حالت می‌تواند حتی در قالب شخص شما هنگام چرخش یا راه رفتن مداوم در یک جهت یا جابجایی بین گزینه‌های منوی خارج از کنترل شما ظاهر شود.

این حالت در مورد کنترلر‌های DualSense اتفاق می‌افتد به گونه‌ای که سنسور‌های زیر استیک یا توسط چیزی فعال می‌شوند یا در سطح نرم افزاری یا مکانیکی از کار می‌افتند و ممکن است بتوانید دو مشکل اول را خودتان با استفاده از این نکات حل کنید، در حالی که نمی‌توانید مشکل آخری را حل کنید.

جوی استیک خود را تمیز کنید

تمیز کردن مرتب کنترلر باید یک بخش عادی از رروتین شما باشد تا مطمئن شوید که در حالت عادی کار می‌کند، اما از آنجایی که سیستم جدید است، ممکن است هنوز این کار را انجام نداده باشید و در مدت زمان کوتاهی باعث ایجاد آشفتگی در داخل کنترل‌کننده‌های ما شود، اگر قطعه‌ای با اندازه اشتباه در زیر جوی استیک قرار بگیرد، به راحتی می‌تواند باعث رانش شود.

بهترین و ایمن‌ترین راه برای تمیز کردن کنترلر با استفاده از یک سواب پنبه ای، مقداری الکل مالشی و هوای فشرده است. قبل از شروع تمیز کردن آن، مطمئن شوید که کنترلر خاموش است، آن را با هوای فشرده پاک کنید و در مدت کوتاهی آن را اسپری کنید و جوی استیک را در یک دایره کامل بچرخانید.

سپس از یک سواب پنبه‌ای و کمی الکل استفاده کنید و آن را در امتداد لبه‌های پایه چوب آنالوگ بکشید، بگذارید چند دقیقه خشک شود و سپس آن را امتحان کنید.

منطقه مرده را تنظیم کنید

این یک راه حل کامل نیست، بلکه یک راه حل ساده و مشروط است بازی هیچ حرکتی را ثبت نمی‌کند و اگر دریفت خیلی شدید نباشد، می‌توانید در بازی‌های خاصی با تنظیم منطقه مرده آن را برطرف کنید تا بازی مقدار عادی دریفت کنترلر را نگیرد.

نکته منفی این است که این امر به صورت موردی و بسته به بازی اتفاق می‌افتد، همه بازی‌ها آن را ارائه نمی‌دهند و متأسفانه نمی‌توانید منطقه مرده را روی خود PS 5 تنظیم کنید تا آن را برای همه بازی‌ها اعمال کنید.

آن را برگردانید یا برای تعمیر بفرستید

اگر همه چیز با شکست مواجه شد، گزینه‌ای جز تعویض یا تعمیر کنسول خود نخواهید داشت، بسته به اینکه کنسول یا دستگاه را از کدام خرده فروش خریداری کرده اید، یا اینکه هر نوع گارانتی را خریداری کرده اید یا خیر، بهترین گزینه شما این است که یک جایگزین از همان خرده فروش بگیرید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!