تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

11 راه برای پاک کردن کتری سوخته به شیوه‌های جدید

قرار گرفتن کتری به مدت طولانی روی شعله گاز، موجب سوختن کف آن می‌شود و تمیز کردن آن می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد. اما چگونه داخل کتری سوخته را تمیز کنیم؟ در این مقاله از مجله اکالا می‌توانید با روش‌های تمیز کردن داخل کتری سوخته آشنا شوید.

داخل کتری سوخته را چگونه تمیز کنیم؟

سوختن کتری نه تنها جلوه‌ای بد و کدر به کتری شما می‌بخشد، بلکه موجب سیاه شدن داخل کتری و بد مزه شدن آب جوش نیز می‌شود. در ادامه این بخش می‌توانید با کاربردی‌ترین روش‌های تمیز کردن کتری سوخته آشنا شوید.

۱- از جوش شیرین استفاده کنید

اگر داخل کتری‌تان سیاه شده و قسمت بیرونی کتری نیز کدر و سیاه به نظر می‌رسد، می‌توانید از جوش شیرین استفاده کنید. برای تمیز کردن داخل کتری باید یک فنجان جوش شیرین در کتری بریزید و داخل کتری را با آب پر کنید.

حالا کتری را روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید آب شروع به جوشیدن کند و حجم آن نصف شود. این کار موجب از بین رفتن سوختگی داخل کتری و تمیز شدن آن می‌شود. اگر اندازه کتری شما کوچک است، می‌توانید به جای یک فنجان از یک تا ۲ قاشق جوش شیرین همراه با آب استفاده کنید.

استفاده از ترکیب آب و جوش شیرین به براق شدن قسمت بیرونی کتری سوخته نیز کمک می‌کند، پس بعد از تمیز کردن داخل کتری حتما قسمت بیرونی آن را نیز با خمیر جوش شیرین و آب پاکسازی کنید.

۲- از یخ، سرکه و نمک استفاده کنید

در این روش تنها باید چند تکه یخ داخل کتری بیندازید و بعد یک فنجان سرکه سفید به آن اضافه کنید. در ادامه ۲ تا ۳ قاشق نمک نیز در کتری بریزید و چند بار آن را تکان دهید تا مواد به خوبی با هم ترکیب شوند و ترکیب یخ، نمک و سرکه با تمام سطح کتری برخورد کند.

چند دقیقه صبر کنید و بعد کتری را به خوبی آبکشی کنید. برای تمیز کردن قسمت بیرونی سرکه نیز می‌توانید کمی سرکه روی آن بپاشید و حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید و سپس کتری را به طور کامل آبکشی کنید تا تمیز و براق شود.

۳- از پودر ماشین ظرفشویی استفاده کنید

پودر ماشین ظرفشویی قدرت پاک کنندگی بالایی دارد و برای از بین بردن سوختگی داخل کتری بسیار موثر است. در این روش باید مقداری پودر ماشین ظرفشویی را در کتری بریزید و بعد کتری را پر از آب کنید.

حالا یک شبانه روز کتری را به حال خود بگذارید و صبح آن را با آب فراوان آبکشی کنید. با این روش می‌توانید به راحتی از شر آثار سوختگی داخل کتری خلاص شوید.

بیشتر بخوانید: ترفندهای تمیز کردن و رسوب زدایی اسپرسو خانگی

۴- از سرکه و جوش شیرین کمک بگیرید

برای این که سوختگی‌های داخل کتری را از بین ببرید، می‌توانید داخل کتری را با مقدار مساوی آب و سرکه پر کنید و آن را روی حرارت قرار دهید. زمانی که آب شروع به جوشیدن کرد، ۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین به محلول آب و سرکه اضافه کنید و شعله گاز را خاموش کنید. حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید و بعد کتری را تخلیه کرده و داخل آن را با اسکاچ نرم بشویید تا کاملا تمیز شود.

در صورتی که آثار سوختگی به طور کامل از بین نرفتند، می‌توانید مقداری سرکه و آب را با جوش شیرین ترکیب کنید تا حالت خمیری پیدا کند. حالا این خمیر را دقیقا روی قسمت‌های سوختگی قرار دهید. می‌توانید از این خمیر برای تمیز کردن قسمت بیرونی کتری نیز استفاده کنید. بعد از نیم ساعت کتری را آبکشی کنید تا کاملا تمیز شود.

۵- از قرص ظرفشویی استفاده کنید

اگر داخل کتری شما در اثر سوختگی سیاه شده است، می‌توانید مقدار کمی آب در کتری بریزید و بعد قرص ماشین ظرفشویی را روی قسمت‌های سوخته کتری بمالید. این کار را چندین بار تکرار کنید تا قسمت‌های سوخته کاملا تمیز شوند. در انتها کتری را با اسکاچ بشویید و آبکشی کنید.

۶- از فویل آلومینیومی و جوش شیرین استفاده کنید

اگر لکه‌های سوختگی که در کتری ایجاد شده زیاد است، می‌توانید ابتدا کتری را با آب جوش آبکشی کنید. در ادامه ۲ تا ۳ قاشق جوش شیرین داخل کتری بریزید. چند قاشق آب جوش اضافه کنید تا جوش شیرین حالت خمیری پیدا کند. حالا یک تکه فویل آلومینیومی را مچاله کنید و روی لکه‌ها بکشید تا تمام سیاهی‌ها و سوختگی‌ها به طور کامل تمیز شوند.

۷- از خاکستر زغال و مایع ظرفشویی کمک بگیرید

در این روش باید مقداری خاکستری زغال را با مایع ظرفشویی ترکیب کنید و سپس آن را داخل کتری بریزید و روی لکه‌ها و سوختگی‌ها قرار دهید. در ادامه با یک اسکاچ یا اسفنج نرم داخل کتری را بسابید تا تمیز شود. بعد از اتمام کار کتری را آبکشی کرده و با دستمال خشک کنید.

بیشتر بخوانید: روش‌های رسوب زدایی چای ساز

۸- از خمیر دندان استفاده کنید

یکی دیگر از روش‌های تمیز کردن سوختگی کتری استفاده از خمیر دندان است. در این روش باید مقداری خمیر دندان را روی اسکاچ بریزید و بعد آن را روی قسمت‌های سوخته و سیاه داخل کتری بکشید. سپس حدود نیم ساعت کتری را به حال خود بگذارید و در انتها آن را با آب فراوان بشویید.

۹- از لیمو ترش کمک بگیرید

در این روش باید ۲ عدد لیمو ترش بزرگ را به ۴ قسمت تقسیم کنید و کف کتری قرار دهید. سپس مقدار کمی آب در کتری بریزید، به طوری که سطح لیموها با آب پوشانده شود. در ادامه کتری را روی حرارت گاز قرار دهید و صبر کنید تا آب بجوشد.

با جوشیدن لیمو، ذرات سوخته داخل کتری نیز از آن جدا و روی آب شناور می‌شوند. حدود ۵ دقیقه صبر کنید و بعد شعله گاز ر خاموش کنید. بعد از این که کتری کمی خنک شد، داخل آن را با اسکاچ تمیز کنید تا کاملا تمیز شود.

بیشتر بخوانید: ترفندهای ساده برای از بین بردن زردی استکان

۱۰- مقداری آب نمک در کتری بجوشانید

جوشاندن آب نمک یک روش ساده برای از بین بردن آثار سوختگی و جرم‌های به جا مانده در کف کتری است. برای تمیز کردن کتری سوخته و افزایش درخشش آن باید کتری را با آب پر کنید و بعد چند قاشق نمک به آن اضافه کنید.

حالا کتری را روی حرارت قرار دهید تا آب بجوشد. حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید تا لکه‌ها و سوختگی‌ها تمیز شوند و بعد کتری را خالی کرده و با اسکاچ بشویید.

۱۱- از نوشابه استفاده کنید

راهکار بعدی برای تمیز کردن داخل کتری، استفاده از نوشابه است. در این روش باید مقداری نوشابه در کتری بریزید و بعد آن را روی حرارت قرار دهید تا نوشابه بجوشد. نوشابه به از بین بردن سوختگی‌ها و همچنین از بین بردن رسوبات کتری کمک می‌کند و موجب تمیز و براق شدن داخل کتری می‌شود.

در این مقاله از مجله سبک زندگی تک فانبه ۱۱ ترکیب فوری برای تمیز کردن کتری سوخته اشاره شد و به این سوال پاسخ دادیم که چگونه داخل کتری سوخته را تمیز کنیم. شما از چه روش‌هایی برای تمیز کردن داخل کتری سوخته استفاده می‌کنید؟ در صورت تمایل می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!