تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

13 روش حیرت‌انگیز برای جلوگیری از اسرارسرایت سوپ جو

اگر اهل درست کردن سوپ جو باشید، حتما تا به حال چندین بار با صحنه سر رفتن سوپ د زمان پخت روبه برو شده‌اید. اما چکار کنیم سوپ جو سر نرود؟ در این مقاله از بخش آشپزی در مجله اکالا می‌توانید با ترفندهای حرفه‌ای برای جلوگیری از سر رفتن سوپ جو آشنا شوید.

ترفندهای جلوگیری از سر رفتن سوپ جو

سر رفتن سوپ جو معمولا به دلایل متعددی اتفاق می‌افتد. زمانی که شعله گاز زیاد باشد یا از مقدار آب زیادی در سوپ استفاده کنید، احتمالا سر رفتن این غذا بیشتر است. از طرف دیگر برخی از انواع جو در زمان پخت کف می‌کنند و همین موضوع موجب سر رفتن سوپ می‌شود. در ادامه این بخش به چند ترفند جلوگیری از سر رفتن سوپ اشاره شده است.

۱- مقداری آبلیمو به سوپ اضافه کنید

اضافه کردن آبلیمو به سوپ، موجب کم شدن مقدار کف ایجاد شده در آن می‌شود. با این راهکار سوپ شما کمتر کف می‌کند و در نتیجه سر نمی‌رود.

۲- به لبه قابلمه روغن بمالید

یکی دیگر از ترفندهای جلوگیری از سر رفتن سوپ جو این است که لبه قابلمه را با کمی روغن چرب کنید. این کار به از بین بردن حباب‌ها و کف ایجاد شده در قابلمه کمک می‌کند و مانع سر رفتن سوپ می‌شود. در این روش می‌توانید یک دستمال کاغذی را به کمی روغن مایع زیتون یا روغن مایع آغشته کنید و سپس آن را دور تا دور قابلمه بکشید تا کاملا چرب شود. با این روش سوپ شما دیگر سر نمی‌رود و به آرامی می‌پزد.

بیشتر بخوانید: ۴ ترفند ساده برای معلق نماندن نعناع خشک روی دوغ

۳- از قاشق چوبی استفاده کنید

بهتر است بدانید که مهم‌ترین راز سر نرفتن سوپ جو به وسیله سرآشپزهای حرفه‌ای، قرار دادن یک قاشق چوبی به صورت مورب روی لبه بیرونی قابلمه است. در این روش باید قاشق چوبی را روی قابلمه قرار دهید تا از خروج سوپ به بیرون جلوگیری کند. در واقع این کار از بالا آمدن و سر رفتن سوپ جلوگیری می‌کند و موجب می‌شود تا کف ایجاد شده در سوپ به سمت قاشق هدایت شود.

۴- درب قابلمه را به صورت نیمه باز روی آن قرار دهید

در زمان پخت سوپ سعی کنید درب قابلمه را به صورت کامل روی آن نگذارید، زیرا این کار موجب ایجاد کف زیاد در قابلمه و سر رفتن سوپ می‌شود. برای جلوگیری از بروز این مشکل باید درب قابلمه را به صورت نیمه روی آن قرار دهید تا بخار اضافه به راحتی تخلیه و فشار داخل قابلمه کمتر شود.

۵- از قابلمه مناسب استفاده کنید

نوع قابلمه‌ای که برای پخت و پز استفاده می‌کنید، روی سر رفتن غذا موثر است. برای پخت سوپ جو بهتر است از قابلمه‌ای با کف ضخیم استفاده کنید تا حرارت به صورت یکنواخت در قابلمه پخش شود.

۶- شعله گاز را کم کنید

در زمان پخت سوپ سو باید شعله گاز را کم کنید تا سوپ به آرامی بجوشد. زیاد کردن شعله گاز موجب ایجاد کف زیاد و سر رفتن سوپ می‌شود.

۷- کف روی سوپ را بردارید

اگر در زمان پخت سوپ کف زیادی روی آن ایجاد شده است، می‌توانید با کمک یک ملاقه یا قاشق، کف را بردارید تا این مشکل برطرف شود.

۸- از جو کمتری در سوپ استفاده کنید

استفاده از جو زیاد در سوپ، موجب ایجاد کف بیشتر می‌شود. برای جلوگیری از این مشکل بهتر است از جو کمتری استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: با این ترفندها خیارشورها را به طعم دلخواهتان برسانید

۹- از جوی مناسب استفاده کنید

برخی از انواع جو معمولا بیشتر کف می‌کنند و پخت آن‌ها کمی سخت‌تر است. سعی کنی از جویی استفاده کنید که در زمان پخت کمتر کف می‌کنند. استفاده از جو پوست کنده یا جو پرک معمولا به کاهش کف ایجاد شده در زمان پخت کمک می‌کند.

۱۰- جو را قبل از اضافه کردن به سوپ تفت دهید

یکی دیگر از ترفندهای حرفه‌ای برای جلوگیری از سر رفتن سوپ جو تفت دادن جو است. در این روش ابتدا باید مقداری روغن در قابلمه بریزید و صبر کنید تا روغن داغ شود. در ادامه جوهای شسته شده را به روغن داغ اضافه کنید و برای چند دقیقه تفت دهید. این کار موجب می‌شود تا جوها به صورت یکنواخت بپزند و سوپ شما سر نرود. به خاطر داشته باشید که در این روش نباید جو را بیش از حد تفت دهید.

۱۱- از درپوش مشبک استفاده کنید

برای جلوگیری از سر رفتن غذا، می‌توانید از درپوش‌های مشبک یا توری استفاده کنید. با کمک این درپوش‌ها حتی در صورت کف جردن و سر رفتن سوپ، مواد روی گاز سرازیر نمی‌شوند و دوباره در قابلمه می‌ریزد و سوپ جوی شما به راحتی و با کمترین مشکل می‌پزد.

۱۲- از شعله پخش کن استفاده کنید

راهکار بعدی برای جلوگیری از سر رفتن غذا استفاده از شعله پخش کن است. در این روش حرارت به صورت غیر مستقیم به قابلمه برخورد می‌کند و سوپ به آرامی می‌جوشد و در نتیجه سر نمی‌رود.

۱۳- یک قاشق روغن به سوپ اضافه کنید

اگر هنوز با خودتان فکر می‌کنید که چکار کنیم سوپ سر نرود، بهتر است از این روش کمک بگیرید. حدود یک قاشق روغن پخت و پز به سوپ در حال پخت اضافه کنید. روغن مانع ایجاد کف زیاد در قابلمه می‌شود و از سر رفتن آن جلوگیری می‌کند.

در این مقاله به ۱۳ مورد از ترفندهای حرفه‌ای برای جلوگیری از سر رفتن سوپ جو اشاره شد. به خاطر داشته باشید که در زمان پخت این غذا حتما شعله گاز را کم و از قابلمه مناسبی استفاده کنید. شما از چه راهکارهایی برای جلوگیری از سر رفتن سوپ جو استفاده می‌کنید؟

 

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!