تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

8عادت مردان سحرخیزی که حقیقتاً کامروا شدند

تک فان-موفقیت یک‌شنبه اتفاق نمیفتد. موفقیت نتیجه تلاش مستمر، عادت‌ها و روتین‌هایی است که پشت سر هم دنبال شوند.

به گزارش تک فان، مردانی که در زندگی در دسته «خیلی موفق‌ها» جای می‌گیرند، روتین‌های صبحگاهی‌ای دارند که آن‌ها را برای یک روز ثمربخش و زاینده آماده می‌کند. آن‌ها می‌دانند که شروع درست روز از این حیث اهمیت دارد که بنیان موفقیت آن‌ها را می‌گذارد.

برطبق روان‌شناسی، 8کار هست که مردان خیلی موفق آن‌ را هر روز انجام می‌دهند. این عادات به آن‌ها کمک می‌کند که متمرکز و باانگیزه بمانند و به اهدافی که برای روزشان تعیین کرده‌اند، دست پیدا کنند.

1.صبح خیلی زود بیدار می‌شوند

مردانی که خیلی موفق هستند، صبح‌شان را خیلی زودتر از دیگران شروع می‌کنند. بیدار شدن قبل از سایر آدم‌های روی زمین، فواید روانی و عملی زیادی دارد.

به لحاظ روانی حس کنترل و موفقیت در شروع روز به شما می‌دهد. صبح‌های خیلی زود، ساعات خلوت و ساکت و بدون مزاحمتی هستند که به شما امکان فکر کردن، برنامه‌ریزی و شروع مثبت روز را می‌دهند.

تحقیقات علمی از این عادت حمایت می‌کنند. بر طبق مطالعات، آدم‌هایی که صبح زود بیدار می‌شوند، آدم‌های کنشگرتری هستند و بنابراین بیش‌تر احتمال دارد که مشکلات را از قبل شناسایی کنند و اثرات آن‌ها را به شکلی اثربخش‌تر به حداقل برسانند.

این مردان موفق از ساعات آغازین روز برای اشتغال به فعالیت‌هایی استفاده می‌کنند که برایشان اهمیت دارد. این فعالیت‌ها شامل ورزش کردن، مطالعه کردن، مدیتیشن و برنامه‌ریزی صبح می‌شود. این عادات آن‌ها را برای یک روز موفق آماده می‌کند.

2.منظم ورزش می‌کنند

یکی دیگر از عادت‌های مردان خیلی موفق ورزش صبحگاهی است. آن‌ها از اهمیت حفظ تناسب اندام‌شان غافل نیستند زیرا تناسب اندام اثر مستقیمی روی عملکرد ما در سایر ابعاد زندگی‌مان دارد. ورزش صبحگاهی انرژی لازم برای فعالیت‌های روزمره را همان اوایل صبح به بدن‌مان وارد می‌کند، خُلق ما را بالا می‌آورد و تمرکز و سرعت عمل ذهنی‌مان را تقویت می‌کند.

برطبق تحقیقات، ورزش کردن می‌تواند به ذهن برای تقویت مهارت‌های تفکر و حافظه کمک کند. ورزش همچنین خُلق ما را ارتقا می‌دهد و اضطراب و احساس افسردگی‌مان را کاهش می‌دهد.

شروع روز با پیاده‌روی نسبتاً سریع یا یک جلسه کوتاه ورزش حقیقتاً تفاوت ایجاد می‌کند. ورزش صبحگانی کمک می‌کند تا رخوت ناشی از خواب شبانگاهی از بدن زدوده شود و حس هشیاری و آمادگی برای ادامه روز در بدن جریان پیدا کند.

3.تمرین ذهن‌آگاهی می‌کنند

در جهانی که همیشه در حال حرکت رو به جلو است، راحت می‌توان در دام عجله و از دست دادن شعور لذت بردن از لحظه افتاد. اما مردان خیلی موفق از اهمیت حضور قلب و ذهن‌آگاهی در اوایل صبح آگاه هستند. ذهن‌آگاهی یعنی تمرکز کردن روی اکنون بدون آنکه بخواهیم آن را قضاوت کنیم. ذهن‌آگاهی شامل خاموش نشستن، جرعه جرعه نوشیدن قهوه صبحگاهی و حس عطرها و مزه‌ها و احساسی است که همه این‌ها به شما می‌دهد.

این تمرین همیشه راحت نیست – صادق باشیم ذهن‌ ما اغلب با انواعی از فهرست‌ کارهای روزمره و نگرانی‌هایمان شلوغ است.

اما برطبق روان‌شناسی، ذهن‌آگاهی می‌تواند استرس را کاهش بدهد، تمرکز را افزایش بدهد و رفاه عاطفی ما را تقویت کند.

4.اجتناب از چک کردن ای-میل‌ها و رسانه‌های اجتماعی

ممکن است این جمله در جهانی به شدت به هم پیوسته خلاف غریزه به نظر برسد، اما در کل همه آدم‌های موفق کسانی هستند که از غرق شدن در فضای مجازی، چه ای-میل‌ها و چه رسانه‌های اجتماعی، در ساعات اولیه روز اجتناب می‌کنند.

دلیلش ساده است – شروع روز با بار اطلاعاتی سنگین می‌تواند منجر به استرس و اضطراب شود. روان‌شناسان پیشنهاد می‌دهند که چک کردن ای-میل و رسانه های اجتماعی در صبح می‌تواند تمام روز ما را تبدیل به فردی واکنشی و تحریک‌پذیر کند. افراد به جای آنکه الویت‌های خودشان را تعیین کنند، مدام می‌بینند که دارند به دیگران واکنش نشان می‌دهند و به آن‌ها پاسخ می‌دهند.

مردان موفق ترجیح می‌دهند که روزشان را خیلی کنشگرانه آغاز کنند و روی برنامه خودشان متمرکز باشند. آن‌ها برای خود-ارتقایی و برنامه‌ریزی روزمره، بدون تأثیرپذیری از اینفلوئنسرها، اهمیت قائل هستند.

5.صبحانه‌ای سالم می‌خورند

همه ما شنیده‌ایم که «صبحانه مهم‌ترین وعده روز است» و افراد موفق این جمله را جدی‌تر دنبال می‌کنند. آن‌ها بدن‌شان را در آغاز صبح به یک صبحانه کامل با مواد مغذی دعوت می‌کنند تا متابولیسم‌شان را شروع کنند و سطح انرژی‌شان را در تمام طول روز بالا نگه دارند. روان‌شناسی پیشنهاد می‌دهد آنچه ما می‌خوریم می‌تواند روی عملکرد شناختی‌مان اثر داشته باشد. یک صبحانه سالم می‌تواند حافظه کوتاه‌مدت و دایره توجه ما را تقویت کند که برای مولد بودن و بهره‌وری لازم است.

مردان خیلی موفق صبح‌ را با پروتئین، غلات کامل و میوه شروع می‌کنند.

6.مسئولیت‌ها و وظایف سخت را با کمال میل می‌پذیرند

هیچ کسی دوست ندارد که با وظایف سخت دست و پنجه نرم کند. ذات انسان دوست ندارد چنین سختی‌هایی را بپذیرد. اما مردان خیلی موفق از واقعیت فرار نمی‌کنند. آن‌ها واقعیت را رو در رو می‌پذیرند. آن‌ها همان ابتدای صبح «قورباغه» – استعاره از سخت‌ترین مسئولیت – را قورت می‌دهند. اگر روزتان را با کامل کردن چالش‌برانگیزترین وظیفه شروع کنید، به شما حس موفقیت می‌دهد و باعث می‌شود که بقیه روزتان برایتان بسیار آسان‌تر طی شود.

افراد موفق می‌دانند که صبح، که سطح انرژی و ظرفیت ذهنی بالاتر است، بهترین زمان بای انجام سخت‌ترین وظایف است.

7.برای فردا هدف‌گذاری می‌کنند

تعیین اهداف قابل‌دسترس و واضح برای هر روز صبح، یکی دیگر از عادت‌های مردان خیلی موفق است. آن‌ها روزشان را بی‌هدف سپری نمی‌کنند. درعوض، می‌دانند که به چه چیزی می‌خواهند دست پیدا کنند و مسیری مشخص و واضح برای رسیدن به آن هدف برای خودشان می‌چینند.

یک جمله معروف منسوب به بنجامین فرانکلین است که می‌گوید: «اگر در آماده کردن خودت شکست بخوری، خود را برای شکست آماده می‌کنی.»

مردان خیلی موفق می‌دانند روزی که به خوبی برنامه‌ریزی شده است، احتمال موفقیت را بالا می‌برد.

روان‌شناسان تأیید می‌کنند که هدف‌گذاری به افراد هدف و مسیر می‌دهد و تمرکز و تصمیم‌گیری را تقویت می‌کند.

8.برای یادگیری زمان می‌گذارند

مردان بسیار موفق همیشه در حال یادگیری هستند. آن‌ها به دنبال راه‌های تازه برای توسعه دانش و مهارت‌هایشان هستند. بنابراین، آن‌ها بخشی از زمان صبحگاه‌شان را به یادگیری چیزی تازه اختصاص می‌دهند. این چیز تازه می‌تواند خواندن چند صفحه از یک کتاب، گوش دادن به یک پادکست یا تماشا کردن ویدیوی آموزشی باشد. با تبدیل کردن یادگیری به عادت روزانه، آن‌ها پیوسته در حال ارتقاء فردی و حرفه‌ای خودشان هستند.

نتیجه‌گیری

یادتان باشد که بعضی از این فعالیت‌ها را همزمان با سایرین می‌توان انجام داد. مثلاً درحالیکه ورزش می‌کنید، می‌توانید به پادکست مورد علاقه‌تان گوش بدهید. اما همه این برنامه‌ها برای همه مناسبت نیستند. موضوع داشتن عادت‌های ثمربخش و استفاده از ساعات آغازین روز است که بین شما و فردی که تا ظهر هنوز هیچ فعالیت ثمربخشی انجام نداده، تفاوت ایجاد می‌کند.

 

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!