تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

این سالاد مرغ خوشمزه و متفاوت را از دست ندهید! 

فراروـ  سالاد‌ها یکی از محبوب‌ترین و متنوع‌ترین ترکیبات غذایی در سراسر جهان هستند که بیش‌تر به عنوان پیش غذا سرو می‌شوند؛ اما خیلی از آن‌ها به دلیل ترکیباتی که دارند، می‌توانند به عنوان غذای اصلی نیز مورد استفاده قرار بگیرند. سالاد‌ها از ترکیب سبزیجات مختلف همراه با چاشنی‌هایی مثل سرکه، سس، نمک، فلفل، آب‌لیمو، آب‌غوره و… تشکیل می‌شوند که معمولاً به صورت سرد سرو می‌شوند و ممکن است علاوه‌بر سبزیجات مواد غذایی دیگری مانند تخم مرغ، حبوبات پخته، گوشت، پنیر و… نیز به آن‌ها اضافه شود که در این صورت ارزش غذایی‌شان بیش‌تر می‌شود و می‌توان به عنوان غذای اصلی نیز میل کرد. سالاد مرغ یکی از انواع سالاد‌های خوشمزه و مشهور است که به روش‌های مختلف و با مواد گوناگون تهیه می‌شود و بسیار متنوع است. در این مطلب قصد داریم یک سالاد مرغ بسیار خوشمزه را به شما آموزش بدهیم که طعم متفاوتی دارد و از خوردن آن لذت خواهید برد، پس در ادامه این مطلب با آموزش یک سالاد مرغ خوشمزه همراه ما باشید.

مواد لازم

کاهو: نصف ۱ عدد
سینه مرغ: ۱ عدد
سیب زمینی آبپز: ۲ عدد
نخود فرنگی: ۱ پیاله
ذرت: ۱ پیاله
مغز گردوی خرد شده: ۱ پیاله
روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری
ماست پرچرب یا هم زده: ۲ قاشق غذاخوری
سس مایونز: ۲ قاشق غذاخوری
سس خردل: ۱ قاشق غذاخوری
شوید خشک یا تازه: ۲ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش: ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل: به میزان لازم

طرز تهیه

برای درست کردن این سالاد خوشمزه ابتدا سینه مرغ را به صورت مکعبی و ریز خرد کنید. روغن زیتون را داخل ماهی تابه بریزید و روی حرارت اجاق گاز بگذارید تا گرم شود، سپس سینه مرغ خرد شده را به آن اضافه کنید و کمی نمک بپاشید و هم بزنید. بعد از اینکه چند دقیقه مرغ‌ها را تفت دادید، درب ماهی تابه را ببندید تا مرغ با حرارت کم بپزد و نرم شود. در مرحله بعد کاهو را خرد کنید و داخل یک کاسه مناسب بریزید، سپس سیب زمینی آبپز خرد شده، خیارشور خرده شده، ذرت، نخود فرنگی، سینه مرغ پخته و مغز گردوی خرد شده را به آن اضافه کنید. برای درست کردن سس سالاد کافی است ماست هم زده را با سس خردل، سس مایونز، آب لیمو ترش، نمک، فلفل و شوید خشک یا تازه کاملا مخلوط کنید و بعد به مواد سالاد اضافه کنید. مواد سالاد را حسابی زیر و رو کنید تا مزه‌ها با هم مخلوط شوند. ظرف را سالاد را به مدت ۱ ساعت داخل یخچال بگذارید تا خنک شود و جا بیفتد، سپس آماده سرو است، نوش جان.

نکات مهم
۱ـ اگر از کنسرو نخود فرنگی و ذرت استفاده می‌کنید، حتما آن‌ها را قبل از مصرف به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید.

۲ـ برای درست کردن این سالاد می‌توانید به جای سرخ کردن مرغ، آن را به هر روشی که می‌خواهید گریل یا کبابی کنید.

۳ـ حتما از ماست پر چرب یا هم زده برای درست کردن سس سالاد استفاده کنید. ماست‌های پاستوریزه معمولی دارای مقداری آب هستند که در طولانی مدت موجب آب انداختن سالاد می‌شوند.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!