تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

رازهای شگفت‌انگیز برای بهترین طعم گوشت + راهنمای مفید

گوشت جزو مواد غذایی است که بر سر بسیاری از سفره‌های ایرانی حضور دارد. برای خوش طعم کردن گوشت، راه‌هایی وجود دارد که با بکارگیری آنها می‌توانید یک طعم متفاوت برای عزیزانتان خلق کنید. در این مقاله از مجله اکالا تکنیک‌های خوش طعم کردن گوشت را معرفی می‌کنیم.

برای خوش طعم کردن بیشتر گوشت قرمز تکنیک‌های متفاوتی وجود دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم:

۱- خوش طعم کردن گوشت گوسفند

برای خوش طعم کردن گوشت گوسفند ابتدا باید ترکیبی از ادویه را با سیر مخلوط کنید. ادویه‌هایی که نیاز دارید زردچوبه، گشنیز، زیره، آویشن، رزماری و نعناع است.

بعد از اینکه ادویه را آماده کردید در یک ظرف، گوشت گوسفند را قرار دهید و ادویه را با دست روی آن ماساژ دهید. سپس سیر را اضافه کنید و در ظرف را ببندید. ظرف را برای چند ساعت در یخچال قرار دهید تا گوشت مزه‌دار شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کازان کباب بادمجان

۲- خوش طعم کردن گوشت گاو

برای خوش طعم کردن گوشت گاو ابتدا باید ترکیبی از ادویه را با سیر و پیاز مخلوط کنید. ادویه‌هایی که نیاز دارید پونه کوهی، آویشن، فلفل قرمز، پودر فلفل، خردل زرد و پودر کاکائو است.

بعد از اینکه ادویه را درست کردید در یک ظرف، گوشت گتو را قرار دهید و ادویه را با دست روی آن ماساژ دهید. سپس سیر و پیاز را اضافه کنید و در ظرف را ببندید. ظرف را برای چند ساعت در یخچال قرار دهید تا گوشت مزه‌دار شود.

۳- استفاده از کیوی

برای طعم‌دار کردن گوشت کبابی گوسفندی، از کیوی رنده شده و سس مایونز استفاده کنید تا گوشت کبابی ترد شود. برای این کار یک کیوی نسبتا نرم را رنده کنید و همراه نمک، فلفل، آویشن و سس مایونز روی دو طرف گوشت ماساژ دهید.

۴- گوشت را در زیپ کیپ بگذارید

برای اینکه مطمئن شوید مواد مرینیت شده به همه قسمت‌های گوشت رسیده است، گوشت با مواد را داخل یک کیسه زیپ‌دار بریزید و کیسه را به خوبی تکان دهید تا کاملا گوشت به مواد آغشته شود.

بیشتر بخوانید: نکات و فوت و فن‌های پیتزای خانگی

۵- گوشت را تفت دهید

برای پخت گوشت قرمز بهتر است ابتدا آن را با پیاز، نمک و زردچوبه کمی با روغن تفت دهید. سپس مواد دیگر را برای پخت به آن اضافه کنید. این کار باعث می‌شود بوی بد آن گرفته شود و گوشت ظاهر بهتری داشته باشد.

۶- گوشت استیک را طولانی در مواد بخوابانید

برای درست کردن گوشت استیکی، باید از یک روز قبل آن را در مخلوطی از فلفل قرمز، فلفل دلمه‌ای، سرکه، روغن کنجد، برگ کرفس و مقداری آب گوجه بخوابانید. دقت داشته باشید که نباید تکه‌های گوشت بیش اندازه ضخیم باشد زیرا مواد به خوبی به خورد آن نمی‌رود. همچنین هنگام پخت ممکن است مغز گوشت خام بماند در حالی که سطح رویی آن پخته است.

۷- سس سویا اضافه کنید

یکی از روش‌های خوش طعم کردن گوشت کبابی استفاده از سس سویا است. به دلیل وجود اسید گلوتامیک، اضافه کردن این سس به گوشت، آن را نرم و لطیف می‌کند. دقت داشته باشید که سس سویا حاوی نمک است، پس زمان استفاده از نمک به میزان آن دقت کنید.

نکات کلیدی برای خوش طعم کردن گوشت:

بهترین گزینه برای گوشت‌های کبابی، استفاده از مرکبات است.گوشت گوساله نسبت به سایر گوشت‌ها زمان بیشتری برای مزه‌دار شدن نیاز دارد.هرچه ضخامت گوشت کمتر باشد، طعم‌دار شدن آن با کیفیت و سرعت بیشتری صورت می‌گیرد.بیشتر از ۲۴ ساعت نباید گوشت در یخچال گذاشته شود زیرا فاسد می‌شود.برای اینکه گوشت طعم بیشتری به خود بگیرد، قبل از پخت با چاقو کمی به آن ضربه بزنید تا بافت‌های گوشت از هم باز شود.برای پخت گوشت قرمز از آب سرد استفاده کنید زیرا روی طعم گوشت تاثیر زیادی دارد.برای طعم دار کردن گوشت خورشتی، از ادویه گوشت کبابی، پیاز و زعفران استفاده کنید.

 

در این مقاله از مجله تک فانتکنیک‌های خوش طعم کردن بیشتر گوشت را همراه با نکات آموزش دادیم. امیدواریم با به کارگیری این روش‌ها غذاهای خوشمزه‌ای درست کنید.

من لیلا هستم، رشته تحصیلیم روزنامه نگاری بوده و همیشه از نوشتن لذت می‌برم، اینجا از دانش و تجربه‌ام تو زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنم تا برای شما مطالب خوبی بنویسم. امیدوارم از خوندنشون لذت ببرید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!