تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

طعم تلخ و خوشمزه پیاز بندری: راهنمای آسان برای طبخ این خوراک لذیذ

ترشی پیاز جزو ترشی‌های پرطرفدار ایرانی است که در کنار غذاهای اصلی سرو می‌شود. ترشی پیاز انواع مختلفی دارد که یکی از خوشمزه‌ترین آنها مربوط به جنوب ایران است. در این مقاله از مجله اکالا طرز تهیه ترشی پیاز بندری را آموزش می‌دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه ترشی پیاز بندری

برای درست کردن این ترشی مواد زیر را نیاز دارید:

پیاز کوچکنیم کیلوسیر ۳ حبهسرکه ۳ فنجاننعناع خشک یک قاشق چای‌خورینمک و فلفلبه مقدار لازم

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

طرز تهیه ترشی پیاز بندری

برای درست کردن این ترشی بندری مراحل زیر را انجام دهید:

مرحله اول: آماده سازی پیازها

ابتدا پیازها را به خوبی بشویید و با پوست آنها را در کاسه ای از آب قرار دهید تا ۲۴ ساعت خیس بماند. در این مدت ۲ بار آب ظرف را عوض کنید. با این کار بوی پیاز از بین می‌رود.

بعد از گذشت یک روز، پوست پیازها را جدا کنید و آنها را با یک دستمال خشک کنید. دقت کنید اگر پیاز خیس باشد، ترشی کپک می‌زند.

بیشتر بخوانید: ترشی بادمجان و موسیر جنوبی

مرحله دوم: مواد را با هم ترکیب کنید

در این مرحله پیازها را در یک ظرف شیشه‌ای تمیز و خشک بریزید. سپس سرکه، سیر، نمک، فلفل و نعناع خشک را اضافه کنید. در شیشه را به خوبی ببندید و ظرف را چند بار تکان دهید تا تمام پیازها به سرکه و ادویه آغشته شوند. سپس ظرف ترشی را در یک مکان خنک و دور از نور خورشید قرار دهید.

بعد از گذشت ۲ هفته ترشی آماده می‌شود.

نکات کلیدی برای تهیه ترشی پیاز بندری:

اگر از پیاز درشت استفاده می‌کنید، آن را به صورت حلقه‌ای برش دهید یا به ۴ قسمت تقسیم کنید.اگر از ادویه بیشتر خواستید استفاده کنید، تخم گشنیز، سیاه دانه، گلپر، میخک، رازیانه، هل و خردل می‌توانید اضافه کنید.اگر ظرف ترشی را در فضای گرم نگهداری کنید، پیازها خیلی زود نرم می‌شود. بنابراین بهتر است آنها را در یخچال نگهداری کنید.اگر برای سرعت بخشیدن به فرایند آماده سازی پیاز را چند دقیقه بپزید، پیازها تردی خود را از دست می‌دهند.می‌توانید در این ترشی بندری، از رب انار به همراه کمی شکر هم استفاده کنید.پیاز بنفش و پیاز سفید انتخاب مناسبی برای تهیه این ترشی است.بهتر است پیازهای هم اندازه را انتخاب کنید تا ظاهر ترشی زیباتر شود.می‌توانید از سبزیجات معطر مانند ریحان به جای نعناع استفاده کنید.می‌توانید در ترشی پیاز بندری، از کلم قرمز هم استفاده کنید تا علاوه بر خوش طعم کردن آن، رنگ سرخ کلم ترشی را جذاب‌تر کند.برای تهیه این ترشی می‌توانید هم از سرکه سفید و هم سرکه قرمز استفاده کنید.برای خوشرنگ‌تر شدن ترشی، می‌توانید لبوی خرد شده به آن اضافه کنید.برای زودتر آماده شدن ترشی، می‌توانید پیازها را به صورت حلقه‌ای برش دهید. در این صورت تنها یک هفته برای آماده شدن ترشی زمان نیاز دارید.

 

در این مقاله از مجله تک فانطرز تهیه ترشی پیاز بندری را همراه با تمام نکات آموزش دهیم. حتما این ترشی آسان و خوشمزه را درست کنید و در کنار غذاهایی مانند آبگوشت میل کنید.

من لیلا هستم، رشته تحصیلیم روزنامه نگاری بوده و همیشه از نوشتن لذت می‌برم، اینجا از دانش و تجربه‌ام تو زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنم تا برای شما مطالب خوبی بنویسم. امیدوارم از خوندنشون لذت ببرید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!