تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

آیا انتخاب بهترین وزن برای خرید یک مسئله؟ حجیم یا کوچک، مرغ بهترین انتخاب چیست؟

انتخاب بین مرغ درشت و کوچک، سوالی است که بسیاری از افراد هنگام خرید مرغ با آن مواجه می‌شوند. باور عمومی بر این است که مرغ‌های درشت‌تر سالم‌تر هستند، یا مرغ‌های کوچک مریض شده‌اند و مشکلی دارند که کوچک مانده‌اند. اما این باور لزوماً درست نیست. در این مقاله از مجله اینترنتی اکالا شما را در مورد نحوه خرید صحیح مرغ و بررسی مرغ‌های کوچک و بزرگ راهنمایی خواهیم کرد. 

مرغ کوچک بهتر است یا مرغ بزرگ؟ چرا اندازه مرغ مهم است؟

مرغ‌های درشت‌تر عموماً سن بیشتری دارند و مدت زمان بیشتری برای رشد کردن صرف کرده‌اند. مرغ‌های کوچک‌تر عموماً جوان‌تر هستند و گوشت لطیف‌تر و سالم‌تری دارند.

شرایطی که مرغ در آن پرورش می‌یابد، مانند تغذیه، بهداشت و استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها، تاثیر بیشتری بر سلامت مرغ نسبت به اندازه آن دارد. مرغ‌های بزرگ‌تر ممکن است به دلیل مدت زمان طولانی‌تر پرورش، بیشتر در معرض آنتی‌بیوتیک‌ها قرار گرفته باشند.

برخی نژادهای مرغ به طور طبیعی بزرگ‌تر هستند. مرغ‌های کوچک‌تر معمولاً چربی کمتری دارند.

بیشتر بخوانید: آیا «تغییر رنگ» نشانه فساد گوشت یا مرغ است؟

چه مرغی بخریم؟ ویژگی‌های ظاهری مرغ تازه چیست؟

به طور کلی سلامت مرغ بیشتر به شرایط پرورش، تغذیه و رعایت بهداشت مرتبط است تا اندازه مرغ. مرغ سالم معمولاً وزنی بین ۱۲۰۰ تا ۱۸۰۰ گرم دارد. مرغ‌های کوچک‌تر به دلیل سن کمتر، معمولاً گوشت سالم‌تر و لطیف‌تری دارند. اما اگر مرغ درشت را انتخاب می‌کنید، حتماً به تازگی و کیفیت آن توجه کنید.

به جای تمرکز بر اندازه مرغ، بهتر است موارد دیگری را برای انتخاب یک مرغ سالم و ایده آل در نظر بگیرید. در زمان خرید به رنگ گوشت دقت کنید. پوست مرغ تازه باید سفید مایل به زرد کم‌رنگ یا کهربایی باشد. پوست و گوشت مرغ نباید هیچ خراش یا پاره شدگی داشته باشد و به طور یکنواخت روی بدن کشیده شده باشد. از خرید مرغ‌هایی با پوست کبود، متورم، چروکیده یا داری پارگی خودداری کنید.

گوشت مرغ تازه باید سفت و با قوام طبیعی، با رنگ سفید مایل به صورتی، باشد.استخوان سینه مرغ تازه باید بدون شکستگی، بیرون‌زدگی یا ضرب‌دیدگی باشد.مرغ تازه بوی طبیعی و ملایمی دارد. از خرید مرغ‌هایی با بوی نامطبوع، ترشیدگی، تعفن یا گندیدگی خودداری کنید.در زمان خرید به برچسب بهداشتی مرغ توجه کنید و از مرغ‌هایی که دارای برچسب معتبر هستند، خریداری کنید.

اگر به دنبال مرغ با کیفیت بالاتر هستید، به شما توصیه می‌کنیم مرغ ارگانیک یا مرغ‌های محلی را انتخاب کنید. این مرغ‌ها طعم لذیذتری دارند و به صورت طبیعی پرورش می‌یابند. اما برخی طعم مرغ‌های محلی را دوست ندارند به طور کلی بهترین انتخاب به سلیقه شخصی، نوع ذائقه و نیازهای شما بستگی دارد.

آیا مرغ‌های بزرگ‌تر چرب‌تر از مرغ‌های کوچک هستند؟

این تصور رایجی که اغلب مردم دارند؛ اما لزوماً مرغ‌های بزرگ‌تر چرب‌تر نیستند. عوامل متعددی بر میزان چربی مرغ تأثیر می‌گذارند.

برخی نژادها به طور طبیعی چربی بیشتری دارند. از طرفی نوع تغذیه، شرایط پرورش مرغ، مانند فضای حرکت و نوع بستر، می‌تواند بر میزان چربی بدن آن تأثیر بگذارد. معمولا مرغ‌های مسن‌تر ممکن است چربی بیشتری داشته باشند. مرغ‌های جوان‌تر چربی کمتری دارند.

مرغ‌های محلی نسبت به مرغ های پرورشی چربی کمتری دارند؛ زیرا این مرغ‌ها به صورت آزاد و با تغذیه طبیعی پرورش می‌یابند، گوشت مرغ‌های محلی نسبت به مرغ‌های پرورشی سفت‌تر و خوشمزه‌تر است.

بیشتر بخوانید: کجای گوشت مرغ چاق کننده است و کجا لاغر کننده؟

آیا مرغ‌های کوچک مریض هستند؟ دلایل احتمالی کوچک ماندن مرغ!

کوچک ماندن مرغ دلایل زیادی دارد. عوامل ژنتیکی یکی از مهم‌ترین دلایل رشد مرغ است. برخی از نژادها ممکن است مستعد ابتلا به بیماری‌های خاصی باشند یا رشد کندتری داشته باشند.

یکی دیگر از دلایل کوچک ماندن مرغ، کمبود مواد مغذی ضروری مانند پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی است که موجب رشد ناقص و ضعف سیستم ایمنی مرغ‌ها می‌شود.

از طرفی اگر کیفیت پایین دان مصرفی کم باشد و یا آلودگی در آن وجود داشته باشید این موضوع می‌تواند باعث بیماری و اختلال در رشد مرغ‌ها شود. نظافت نامناسب سالن پرورش، ضدعفونی نکردن تجهیزات و عدم واکسیناسیون به موقع می‌تواند باعث شیوع بیماری‌ها و کاهش رشد مرغ‌ها شود.

به طور کلی و با بررسی موارد مختلف بهترین وزن انتخاب مرغ، مرغ‌های متوسط با ظاهری سالم است. امیدواریم که اطلاعات ارائه شده در این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد و شما نیز با مطالعه نکات ذکر شده در این مقاله بتوانید انتخاب صحیحی در زمان خرید مرغ داشته باشید.

اگر شما موارد دیگری را برای بررسی سلامت مرغ در زمان خرید رعایت می‌کنید خوشحال می‌شویم که آن نکات را در بخش نظرات با ما و سایر دوستان علاقه‌مند به اشتراک گذارید.

من سمانه هستم، از بچگیم عاشق این بودم که توی تلویزیون آشپزی رو آموزش بدم.
هر روز پیش‌بند آشپزخونه مادرم رو میبستم و ساعت‌ها جلوی دوربین تخیلی ذهنم، آموزش آشپزی میدادم!
بزرگ‌تر که شدم به صورت تخصصی‌تر رویاهامو دنبال کردم و هر روز براشون بیشتر تلاش کردم تا  فهمیدم علاقه زیادی به دنیای شیرینی‌ها و شیرین کردن کام آدم‌ها دارم.
حالا خیلی  خوشحالم که این فرصت رو دارم تا با  تلفیق آشپزی کردن، نوشتن و عکاسی که الان  بخش بزرگی از دنیای من شده بتونم این حس خوب رو با شما به اشتراک بزارم.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!