تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

جاهای دیدنی مشهد در شب های پاییزی؛ شهری که هرگز نمی‌خوابد

تک فان- اگر بخواهیم یکی از قطب‌های گردشگری ایران را نام ببریم که سالیانه گردشگران مسلمان زیادی را به سمت خود می‌کشاند، بدون شک باید مشهد را معرفی کنیم. در این میان هستند جاهای دیدنی در این شهر که به وقت شب بسیار زیبا و باشکوه به نظر می‌رسند.

به گزارش تک فان، مشهد، شهری که به حرم مطهر امام رضا (ع) شهرت دارد، در شب‌های پاییزی جلوه‌ای خاص و رویایی پیدا می‌کند. هوای خنک پاییزی، رنگ‌های گرم برگ‌های درختان و نورپردازی زیبای اماکن تاریخی و مذهبی، همه دست به دست هم می‌دهند تا شب‌های مشهد را به یک تجربه فراموش‌نشدنی تبدیل کنند. در این مطلب از راهنمای سیر و سفر تک فان جاهای دیدنی مشهد در شب های پاییزی را معرفی می‌کنیم.

حرم مطهر امام رضا

جدای از بحث‌های مذهبی و حالت عرفانی که در صحن حرم امام رضا وجود دارد، باید به زیبایی‌های آن در شب‌های پاییزی اشاره کنیم. ممکن است بپرسید چرا حرم اما رضا در شب‌های پاییزی خاص است؟ نورپردازی زیبای این حرم مقدس در شب‌ها و به هنگام غروب پاییزی چنان جلوه معنوی پیدا می‌کند که قابل باور نیست. به خصوص که در شب‌های سرد پاییز ممکن است از ازدحام جمعیت کم شده و فضایی آرام‌تر برای خو گرفتن با صحن امام رضا و کبوترهایش پیدا می‌کنیم. در این میان گنبد طلایی که با نورپردازی درخشان‌تر شده و انعکاس نورها از ورای آینه‌کاری‌ها به چشممان می‌خورد چنان منظره باشکوهی ایجاد می‌کند که نمی‌توانیم از آن دل بکنیم. درواقع این فضا باعث می‌شود که بالواقع احساسی عرفانی پیدا کنیم.

برای رفتن به حرم مطهر امام رضا باید به خراسان رضوی، مشهد مقدس بروید.

پارک ملت مشهد

یکی از جذاب‌ترین کارهایی که می‌توان در شب‌های پاییزی انجام داد رفتن به پارک‌های بزرگ و زیبای شهر است. در این میان پارک ملت مشهد انتخاب بسیار خوبی است. فرض کنید وقتی سوار چرخ و فلک بلند آن هستید، مشهد را از بالا نگاه می‌کنید، تکان خوردن برگ‌های پاییزی به وقت شب را می‌بینید و چراغانی‌های شهر را که مثل ستاره‌های آسمانی خاموش و روشن می‌شوند. اگر هم ارتفاع را دوست نداشته باشید یا شهربازی در شما تاثیر مطلوبی باقی نگذارد می‌توانید در این پارک قدم بزنید و از شنیدن صدای خش خش برگ‌ها زیز پاهایتان لذت ببرید.

برای رفتن به پارک ملت مشهد باید به  استان خراسان رضوی، مشهد، بلوار وکیل‌آباد بروید.

پارک وکیل آباد

اگر به جای شهربازی دوست داشته باشید در دل فضایی طبیعی‌تر قدم بزنید بهتر است در یکی از شب‌های سرد پاییز، لباس‌های گرم بپوشید و دل را به پارک وکیل آباد مشهد بزنید. پارک وکیل آباد در شب‌های پاییزی زیباست چون؛ درخت‌هایش در پاییز با برگ‌های رنگارنگ نارنجی، زرد و قرمز، چشم‌اندازی بی‌نظیر ایجاد می‌کنند که حتی در شب دیدنی است، هوای پارک نسبت به سطح شهر بسیار مطبوع و خنک است و آرامش و سکوت تبدیل به منبعی الهام بخش برای شما خواهد شد. بعلاوه، پارک وکیل آباد علاوه بر طبیعت زیبا، امکانات تفریحی متنوعی مانند مسیرهای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، آلاچیق و… را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. جالب است بدانید که دریاچه وکیل آباد به وقت پاییز و بهار بسیار پر آب و زیبا می‌شود چراکه به رودخانه‌ای فصلی وصل است. بنابراین بهتر است پیش از غروب به این پارک رفته از دیدنی‌های آن مثل استخر روس‌ها و بناهای متفاوت دیدن کنید و تا شب هنگام از فضای زیبای پارک لذت ببرید.

برای رفتن به پارک وکیل آباد باید به استان خراسان رضوی، مشهد، منطقه ۹، بزرگراه وکیل آباد بروید.

کوه سنگی

کوه سنگی مشهد یکی از آن جاهای دیدنی مشهد است که وقتی می‌خواهیم جایی خنک در مشهد را در فصل تابستان معرفی کنیم، دست روی آن می‌گذاریم. پس به وقت سفر پاییزی در گام اول لباس‌های گرم بپوشید. پس از آن نیز باید بگوییم که کوه سنگی در هر زمانی (چه فصل، چه ساعاتی از شبانه روز) زیبایی‌های خاص خودش را دارد. اما، کوه سنگی به هنگام شب جذابیت‌های بسیار زیادی دارد. جای جای این پارک که در ارتفاعات قرار دارد نوردپردازی شده است. نورهای رنگارنگی که بر کوه، درخت‌ها و سایر جاذبه‌های دیدنی این پارک تابیده شده و منظره‌ای رویایی به وجود آورده است. اگر کم کم به تپه‌های کم ارتفاع آن صعود کنید ممکن است بتوانیم فضای پارک را از بالا ببینید و حسابی لذت ببرید. فراموش نکنید که در پارک کوه سنگی دریاچه‌هایی وجود دارد که در شب بسیار زیباست، پس به هنگام غروب نزدیک آن باشید و از فضای زیبای آن نهایت استفاده را ببرید.

برای رفتن به کوه سنگی باید به  استان خراسان رضوی، مشهد، بلوار کلانتری، انتهای خیابان کوهسنگی، پارک کوهسنگی مشهد بروید.

بام هفت تیر مشهد

بام هفت تیر مشهد، یکی از زیباترین نقاط شهر برای تماشای چشم‌انداز شبانه است. در شب‌های پاییزی، با هوای خنک و دل‌نشین، این مکان به مکانی ایده‌آل برای تفریح و آرامش تبدیل می‌شود. از بالای بام هفت تیر، می‌توانید کل شهر مشهد را زیر پای خود ببینید. نورهای ساختمان‌ها و خیابان‌ها، شهر را به یک نقاشی شبانه تبدیل می‌کند. ضمنا دور از هیاهوی شهر، می‌توانید لحظاتی آرام و دلنشین را در بام هفت تیر سپری کنید. بعلاوه در اطراف بام هفت تیر، کافه‌ها و رستوران‌های متعددی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. یکی از جذاب‌ترین لحظات در بام هفت تیر زمانی است که از پله های باباکوهی بالا می‌رویم و رفته رفته فضای شهر را می‌بینیم که با چراغ‌ها روشن شده است. در نزدیکی بام هفت تیر مشهد پارک زیبایی به نام کوهستان پارک قرار دارد که گاهی اوقات تعطیل است. اما اگر باز بود می‌توانید سری به آن بزنید و از فضای دل انگیزش در فصل پاییز لذت ببرید.

برای رفتن به بام هفت تیر مشهد باید به مشهد، آب و برق، خیابان لاله دوازدهم،خیابان لاله نهم،خیابان هفت تیر چهل و ششم بروید.

 

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!