تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

هشدار سامسونگ به اخراج و قطع حقوق کارگران

اعتصاب کارگران کارخانه هندوستان سامسونگ به دوازدهمین روز خود رسیده و حالا مدیران سامسونگ در کره و هند، این کارگران و کارمندان را به اخراج و قطع حقوق و جریمه تهدید کرده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از NDTV هند، سامسونگ یک اخطار برای پرسنل معترض خود صادر کرده و در مورد قطع حقوق و اخراج آن‌ها هشدار داده است. در بیانیه و اطلاعیه سامسونگ تاکید شده که کارگران باید فوراً به سر کار بازگردند.

این شرکت در این اطلاعیه خود به بند‌های ۲۳ و ۲۴ قانون اختلافات شغلی و صنعتی اشاره و تاکید کرده است: توقف کار غیرقانونی است و کارکنان اعتصابی نیز ناقض قوانین شرکت هستند. سامسونگ همچنین تضمین می‌دهد که در صورت اعتصاب هیچ اقدامی برای مذاکره و تغییر در وضعیت حقوقی کارگران انجام نمی‌دهد!

طبق این اطلاعیه، اگر کارکنان کارخانه هندوستان شرکت سامسونگ ظرف ۴ روز پس از دریافت اخطاریه به سر کار خود بازنگردند، باید توضیح کتبی در مورد اینکه چرا نباید از شغل خود اخراج شوند ارائه کنند. این توضیحات حداکثر تا ۷ روز پس از دریافت اطلاعیه ارائه خواهد شد.

با این حال، کارگران استدلال می‌کنند که اعتراض غیرقانونی نیست و شرکت هیچ دلیل قانونی برای اخراج کارکنان معترض ندارد.

در اعلامیه ارسال شده توسط مدیرکل منابع انسانی سامسونگ نوشته شده است، اگر هر یک از پرسنل از بازگشت به کار توسط عده‌ای دیگر منع شوند، یا اگر کسی کارگران را تحریک به اعتصاب کند، افراد می‌توانند به حراست سامسونگ اطلاع داده و وی طی تماسی معرفی کنند. این شرکت همچنین خاطرنشان کرده است که مایل است دوباره وارد مذاکره شود.

مدیر کره‌ای سامسونگ طی اظهارنظری درباره این اتفاق در هندوستان و اثر آن بر درآمد و سهام شرکت گفته است: ایمنی و رفاه کارگران ما در اولویت است. ما به حل این مشکل امیدوار هستیم. علاوه بر این، منابع آگاه شرکت می‌گویند که تاثیر تولید در روز اول اعتصاب ۵۰ درصد ظرفیت واقعی شرکت بوده و اکنون همین میزان نیز کامل متوقف شده است که این برای ما بسیار بد است!

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!