تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

چهار دلیلی که نشان‌دهنده وضعیت نامساعد فرزندان شما در مدرسه است و راه‌حل‌هایی برای بهبود آنان

اطمینان از اینکه فرزند شما در مدرسه مناسبی است که نیازهای فردی و اجتماعی او در آن مدرسه دیده می‌شود، برای پیشرفت و موفقیت او ضروری است. برای اینکه کودک به یادگیری مشغول شود، کار بهینه خود را تولید کند و در مسیر درست برای آینده‌ای روشن قرار گیرد، باید در مناسب‌ترین مدرسه برای نیازهای خود باشد.

کودکان در حال رشد در مدرسه احساس شادی می‌کنند، آنها می‌خواهند آنجا باشند و دوست دارند در برنامه‌های مختلف مدرسه شرکت کنند. اگر این‌طور نیست احتمالاً او وضعیت خوبی در مدرسه ندارد. در این مقاله از مجله اُکالا می‌خواهیم بدانیم چه نشانه‌های خاموشی وجود دارد که نشان از مناسب نبودن وضعیت کودک در مدرسه داشته باشد.

چرا مهم است که با فرزندتان درباره مدرسه صحبت کنید؟

برای در نظر گرفتن مسیر آینده فرزندتان و اینکه او دوست دارد زندگی‌اش چه مسیری را طی کند، هرگز زود نیست! اگر آنها در مدرسه احساس خوشبختی نمی‌کنند، این ممکن است جاه‌طلبی آنها برای موفقیت را مهار یا محدود کند.

گوش دادن به آنچه فرزندتان در مورد مدرسه به شما می‌گوید، یک نقطه شروع ضروری برای درک آنچه در آموزش‌وپرورش تجربه می‌کند است. آنها ممکن است کمی تشویق شوند تا درباره آنچه در مدرسه می‌گذرد صحبت کنند، اما با داشتن یک فضای امن و افرادی که به آنها اعتماد دارند، احتمالاً به شما اطلاع می‌دهند که چگونه مدرسه بر آنها تاثیر می‌گذارد، دسترسی آنها به پیشرفت تحصیلی و رفاه عاطفی چگونه است.

بیشتر بخوانید: با کودکی که مدرسه نمی‌رود چه باید کرد؟

چگونه می‌توانم بفهمم فرزندم در مدرسه ناراضی است؟

مهم نیست که رابطه شما با فرزندتان چقدر خوب است، این احتمال وجود دارد که آنها فوراً به شما نگویند که ناراضی هستند. بیشتر کودکان این چیزها را برای خود نگه می‌دارند، مگر اینکه فرصت آشکاری برای گفتگو درباره وضعیت ذهنی خود با افرادی که با آنها احساس امنیت می‌کنند وجود داشته باشد.

اگر فکر می‌کنید اوضاع آن‌طور که می‌خواهید پیش نمی‌رود، نشانه‌هایی وجود دارد که باید مراقب آنها باشید که می‌تواند به شما ایده‌ای درباره احساس فرزندتان نسبت به مدرسه بدهد. توجه به این نشانه‌ها و صحبت با کودک در مورد آنها می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید که آیا او خوشحال و آرام است یا نه.

۱. کودکان در حال پیشرفت تحصیلی نیستند.

ممکن است مدرسه با شما تماس بگیرد تا به شما اطلاع دهد که نمرات فرزندتان در حال پسرفت است یا اینکه او از کلاس عقب افتاده است. ممکن است متوجه شوید که فرزندتان مثل قبل در کار مدرسه خود تلاش نمی‌کنند.

این علامتی است که نشان می‌دهد شاید فرزند شما نمی‌تواند روی کار خود تمرکز کند. ممکن است آنچه در کلاس، با بچه‌های دیگر یا با معلمان می‌گذرد، حواس او را پرت کرده باشد. برقراری ارتباط با مدرسه تصویر واضح‌تری از آنچه بر فرزندتان می‌گذرد به شما ارائه می‌دهد تا بتوانید موضوع را به شیوه‌ای آگاهانه با آنها در میان بگذارید.

۲. کودکان منزوی و گوشه‌گیر می‌شوند.

با گذشت زمان، کودک شما ممکن است ساکت و ساکت‌تر شود. آنها ممکن است زمان بیشتری را به تنهایی سپری کنند یا مانند گذشته زمان زیادی را با دوستان خود سپری نکنند. اگر معمولاً در فعالیت‌های فوق‌برنامه شرکت می‌کردند، ممکن است حالا از رفتن بدشان بیاید یا مانند گذشته از آن لذت نبرند.

اگر این‌طور است، چک کردن این موضوع با مدرسه برای اینکه ببینند آیا این سکوت بخشی از روز مدرسه آنهاست، حرکت معقولی است. سپس مدرسه می‌تواند تشخیص دهد که کودک شما چه زمانی و کجا سکوت می‌کند و احتمالاً آنچه را که واقعاً باعث ناراحتی او در مدرسه می‌شود را ردیابی کند.

بیشتر بخوانید: کاهش استرس رفتن به مدرسه در کودکان

۳. کودکان بدرفتاری می‌کنند.

هنگامی که کودک یک احساس منفی – سرخوردگی، بی‌حوصلگی یا ترس – را تجربه می‌کند، معمولاً نمی‌تواند این احساس را به طور موثر بیان یا پردازش کند. آنها ممکن است کمی گیج رفتار کنند یا رفتار خوبی نداشته باشند تا بتوانند بدون اینکه ترس یا ناامیدی خود را به اشتراک بگذارند، توجه یک بزرگسال را جلب کنند.

انواع مختلفی از رفتارهای نادرست وجود دارد که کودکان هنگام ناراحتی می‌توانند از آنها استفاده کنند. جواب دادن، عبوس بودن، فریاد زدن یا حتی کتک‌کاری همگی می‌توانند نشانه‌هایی از این باشد که اوضاع برای فرزند شما خوب نیست. صحبت کردن درباره این وقایع با فرزندتان و دریافت اینکه آنها نشانه‌ای از احساس درونی او هستند، می‌تواند به حل این الگوهای رفتاری کمک کند.

۴. کودکان واکنش‌های فیزیکی نشان می‌دهند.

کودک شما ممکن است وقتی زمان مدرسه فرا می‌رسد یا حتی زمانی که به مدرسه اشاره می‌شود شروع به گریه کردن، عرق کردن یا احساس ناراحتی در بدن خود کند. ممکن است بیش از حد معمول شکایت از احساس بد در بدن وجود داشته باشد.

سعی کنید گزارشی ثبت کنید از اینکه فرزندتان چند بار به این روش‌ها واکنش نشان می‌دهد و آنچه در آن زمان می‌گذرد چیست تا ببینید آیا مدرسه یا آنچه در آنجا اتفاق می‌افتد، علت اصلی است یا خیر.

چگونه مدرسه فرزند شما می‌تواند کمک کند؟

اولین نقطه تماس باید مدرسه فرزند شما باشد. صحبت کردن با معلمان و کارکنانی که واقعاً با کودک شما آشنا هستند، مانند معلم یا ناظم سال تحصیلی آنها، باعث می‌شود که شناخت خوبی از شرایط فرزندتان به دست آورید. ممکن است از آنها بخواهید که شرایط ناراحتی فرزندتان را بررسی کنند – شاید درس یا موقعیت خاصی وجود داشته باشد که باعث استرس می‌شود.

اگر پسر یا دختر شما با دوستان یا معلمان مشکل دارد، مدرسه فرزند شما ممکن است بتواند یک جلسه آشتی تشکیل دهد. این می‌تواند مجموعه‌ای از جلسات یا یک جلسه برای به دست آوردن درک کمی از وضعیت و تلاش برای انجام اقدامات پیشگیرانه برای بهبود وضعیت باشد. با مدرسه فرزندتان در مورد کارهایی که آنها می‌توانند انجام دهند تا به کودک شما کمک کنند تا احساس آرامش بیشتری کند صحبت کنید.

مدرسه باید در این مدت به طور منظم با شما در تماس باشد تا شما و فرزندتان هر گونه نگرانی که ممکن است داشته باشید را در میان بگذارید. آن‌ها ممکن است بتوانند فعالیت‌ها یا منابع حمایتی را در خارج از مدرسه پیشنهاد کنند که به کودک شما کمک کنند تا مجموعه‌ای از احساسات مثبت تولید کند که او را قادر می‌سازد در درون خود احساس اعتماد به نفس و رضایت داشته باشد.

راه‌هایی برای کمک به فرزندتان

مهم‌ترین چیز این است که با فرزندتان صادقانه صحبت کنید. یافتن اینکه چه انتظاراتی از مدرسه دارند، چه احساسی دارند و چه اتفاقی در حال رخ دادن است که آنها را دچار ناراحتی می‌کند، همگی موضوعات کلیدی هستند که پرداختن به آنها منطقی است.

فقط اعتراف به اینکه کاملاً خوشحال نیستند و احساس می‌کنند که می‌توانند ترس‌های خود را با شما در میان بگذارند، باعث می‌شود کودک شما فوراً احساس بهتری داشته باشد. شما کودک خود را بهتر می‌شناسید، بنابراین شما فردی خواهید بود که می‌توانید با او به گونه‌ای ارتباط برقرار کنید که او را وادار به بیان نگرانی‌ها و ترس‌های خود کند.

گاهی اوقات، ترتیب دادن فعالیت‌های سرگرم‌کننده‌ای که فرزندتان از آن لذت می‌برد، تماشای فیلم مورد علاقه‌اش یا انجام ورزشی که به طور خانوادگی از آن لذت می‌برد، می‌تواند به او کمک کند کمی نگرانی‌های خود را فراموش کند و به او نشان دهد که می‌تواند از وضعیت فعلی‌اش خارج شود. از آنها بپرسید که دوست دارند به عنوان یک خانواده چه کاری انجام دهید، این نقطه شروع خوبی است تا از این تجربه حداکثر بهره را ببرند.

اگر هنوز خوشحال نیستید چه باید کرد؟

اگر می‌توانید این مسائل را در مدرسه حل کنید و فرزندتان می‌تواند به رفتن به مدرسه فعلی خود ادامه دهد و خوشحال باشد، آرام نگه داشتن محیط تنها کاری است که باید پس از آن انجام دهید. به طور بالقوه، این وضعیت آسان‌تر از جابه‌جایی مدارس است.

با این حال، ممکن است فرزند شما همچنان احساس ناراحتی و ناآرامی کند، این زمانی است که شما ممکن است شروع به تحقیق در مورد تنظیمات آموزشی جایگزین کنید که می‌تواند شروعی تازه، رفاه عاطفی مثبت و پیشرفت تحصیلی مطمئن به فرزندتان بدهد.

در این مقاله از مجله اُکالا به نشانه‌هایی پرداختیم که از طریق آنها می‌توانید رد مناسب نبودن وضعیت فرزندتان در مدرسه را دنبال کنید. اما قطعاً شما هم تجربه منحصر به فردی در این زمینه دارید و نشانه‌های مختلفی را در جهت حال خوب یا بد فرزند خود پیدا کرده‌اید. خوشحال می‌شویم اگر تجربه خود را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

منبع: wycliffe

من سورین صیادی هستم و از بچگی تقریباً تمام وقت آزادم را صرف دیدن فیلم و سریال (و گاهاً انیمه) کردم! بیشتر به ژانرهای اکشن، جنایی و هیجان‌انگیز علاقه دارم، اما ژانرهای دیگر را هم دنبال می‌کنم.
خیلی خوشحالم که می‌توانم این لذت بزرگ از زندگی را با دیگران به اشتراک بگذارم و فیلم‌ و سریال‌های مورد علاقه‌ام را به شما معرفی کنم.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!