تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

آیا دولت چهاردهم موفق به حل مشکل فیلترینگ خواهد شد؟

نماینده مجلس و نایب رئیس کمیسیون انرژی در خصوص تداوم فیلترینگ در دولت چهاردهم گفت:.فیلترینگ به این شکل مانعی برای استفاده کاربران نیست حتی مسئولین هم از فیلترشکن استفاده می کنند.فقط هزینه آن از جیب مردم می رود.

به گزارش تجارت نیوز،

محمد بهرامی با اشاره به اینکه کشور‌های همسایه‌ی ما از جمله عراق فیلترینگ ندارد گفت: مردم در ایام اربعین بدون هیچ دغدغه‌ای از پلتفرم‌ها استفاده می‌کردند و مشکلی نداشتند،در حال حاضر این امکان برای دولت میسر است و می‌تواند فیلترینگ را بردارد ضمن اینکه کنترل برخی سایت‌ها امکان پذیر است.

این نماینده مجلس ادامه داد:با توجه به رویکرد پزشکیان در خصوص رفع فیلترینگ، احتمال دارد که این مساله در دولت فعلی حل شود. مجلس به تنهایی نمی‌تواند این موضوع را حل کند بعضی مسائل چارچوبشان فراتر از مجلس است. چون نهایتا مصوبه‌های مجلس در دست شورای نگهبان است.

درخواست ما از دولت رفع فیلترینگ است

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود رفع فیلترینگ در دست شورای عالی فضای مجازی است گفت: در همه جای دنیا  مرسوم است که در برخی مسائل کلان، شورا‌هایی تشکیل می‌شود و آن شورا تصمیم نهایی را می‌گیرد، اما در برخی موارد نیاز است که همه پرسی شود دولت و مجلس نمی‌تواند به تنهایی تصمیم بگیرد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: فیلترینگ به این شکل نه تنها به مردم بلکه به دولت هم آسیب زده است لذا مخالف فیلترینگ هستم.

منبع :

جماران

به اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!