تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

راز تهیه کتلت کدو سبز با گوشت چرخ کرده؛ طعمی شگفت‌انگیز

کتلت کدو سبز با گوشت چرخ کرده، یکی از محبوب‌ترین انواع کتلت است. ترکیب طعم کدو سبز و گوشت چرخ کرده در کنار یکدیگر طعمی منحصر به فرد و جذاب به شما می‌دهد. در این مقاله از مجله اکالا، طرز تهیه این کتلت خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله به همراه تمام نکات مهم به شما آموزش خواهیم داد.

مواد لازم جهت تهیه کتلت کدو سبز با گوشت چرخ کرده

مواد لازم جهت تهیه کتلت کدو سبز با گوشت چرخ کرده به شرح زیر است:

گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرمتخم مرغ۱ عددکدو سبز۱-۲ عددسیر۱-۲ حبهپیاز۱ عددآرد نان یا آرد سوخاری۱ پیمانهنمک و فلفل قرمزبه مقدار دلخواهزردچوبهبه مقدار دلخواهروغن برای سرخ کردن

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

مراحل تهیه کتلت کدو سبز با گوشت چرخ کرده

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه و تهیه نهایی این کتلت ۲۵-۳۵ دقیقه است.مقدار مواد اعلام شده در این آموزش مناسب برای ۲-۱ نفر است که شما به راحتی با جمع و ضرب ساده ای می‌توانید مقدار مواد را افزایش دهید و در حجم های بیشتری این کتلت خوشمزه را تهیه کنید.درجه سختی تهیه این کتلت در دسته بندی متوسط قرار دارد.

مرحله اول: آماده سازی پیاز و سیر

پیاز و سیر را بشویید و پوست بگیرید.

با کمک رنده ریز یا میکسر آن ها را له و پوره کنید.

پوره پیاز و سیر را درون صافی کوچکی بریزید و به خوبی آب آن‌ها را بگیرید.

گرفتن آب پیاز موجب انسجام کتلت‌های شما در زمان سرخ کردن می‌شود.

پوره پیاز و سیر را در کاسه بزرگی بریزید.

مرحله دوم: آماده سازی کدو

کدو سبزها را نیز مانند مرحله قبل بشویید و در صورت تمایل پوست بگیرید.

کدو سبزها را با همان رنده به صورت ریز رنده کنید و آب آنها را بگیرید.

برای تهیه کتلت کدو سبز، بهتر است از کدو سبزهای جوان و متوسط استفاده کنید. کدو سبزهای بسیار بزرگ پوست ضخیم‌تری دارند و آب بیشتری از دست می‌دهند.

کدوهای آب گرفته شده را به کاسه پیاز اضافه کنید.

مرحله سوم: افزودن گوشت چرخ کرده و ادویه‌ها

گوشت چرخ کرده، نمک، فلفل و زردچوبه را به محتوای درون کاسه اضافه کنید و مواد را در حد مخلوط شدن به هم زنید. اگر دوست دارید کتلت‌هایتان خوش طعم تر شود، می‌توانید از ادویه‌های دلخواه دیگری مانند پودر تخم گشنیز، فلفل سیاه یا پاپریکا استفاده کنید.

شما در تهیه این کتلت می‌توانید از هر نوع گوشت چرخ کرده‌ای که دوست دارید، استفاده کنید. گوشت گوسفند، گوشت مرغ یا ترکیبی از گوشت‌های مختلف، همگی برای تهیه این کتلت مناسب هستند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کتلت تهرانی

مرحله چهارم: افزودن تخم مرغ و آرد

تخم مرغ و آرد نان را به مایه کتلت اضافه کنید و به خوبی همه مواد را با هم ترکیب کنید تا مواد شما بافت یک دست و یکنواختی به خود گیرد.

آرد نان به چسبندگی کتلت‌ها کمک می‌کند و باعث می‌شود که شکل خود را در زمان پخت حفظ کنند. اگر آرد نان در دسترس ندارید، می‌توانید از آرد سوخاری استفاده کنید.

اگر زمان کافی در اختیار دارید برای اینکه کتلت‌ها تردتر شوند، روی ظرف را بپوشانید و مایه کتلت را ۲۰-۳۰ دقیقه در یخچال استراحت دهید.

مرحله پنجم: سرخ کردن کتلت

تابه نچسب مناسبی را روی حرارت گذارید و مقداری روغن در آن بریزید.

برای اینکه مایه کتلت‌ به دستتان نچسبند، می‌توانید دست‌های خود را با کمی آب خیس کنید. از مخلوط گوشت و کدو سبز، به اندازه نارنگی بردارید و در دست شکل دهید.

کتلت‌ها را در روغن داغ سرخ کنید تا طلایی رنگ شوند. پس از سرخ کردن هر دو طرف کتلت ها را باید روی دستمال جاذب روغن قرار دهید تا روغن اضافی‌شان گرفته شود.

برای کاهش کالری کتلت‌ها، می‌توانید به جای سرخ کردن، آن‌ها را در فر بپزید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کتلت بادمجان کبابی با گوشت چرخ کرده

مرحله ششم: تزیین و سرو کتلت

کتلت‌های آماده شده را در ظرف سرو بچینید و با کاهو، سبزی، لیموترش، گوجه فرنگی و خیارشور به دلخواه تزیین کنید.

شما می‌توانید این کتلت‌های جذاب را به همراه برنج یا انواع نان سرو کنید.

امیدواریم که این آموزش از مجله آشپزی تک فانمورد توجه شما علاقه‌مندان به دنیای جذاب و رنگارنگ آشپزی قرار گرفته باشد. شما نیز با رعایت این مراحل ساده، می‌توانید این کتلت کدو سبز خوشمزه و سالم تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

اگر شما در تهیه کتلت کدو سبز با گوشت چرخ کرده از ترفندهایی استفاده می‌کنید که موجب خوشمزه تر شدن آن می‌شود خوشحال می‌شویم که آن نکات را در بخش نظرات با ما و سایر دوستان علاقمند به اشتراک گذارید.

من سمانه هستم، از بچگیم عاشق این بودم که توی تلویزیون آشپزی رو آموزش بدم.
هر روز پیش‌بند آشپزخونه مادرم رو میبستم و ساعت‌ها جلوی دوربین تخیلی ذهنم، آموزش آشپزی میدادم!
بزرگ‌تر که شدم به صورت تخصصی‌تر رویاهامو دنبال کردم و هر روز براشون بیشتر تلاش کردم تا  فهمیدم علاقه زیادی به دنیای شیرینی‌ها و شیرین کردن کام آدم‌ها دارم.
حالا خیلی  خوشحالم که این فرصت رو دارم تا با  تلفیق آشپزی کردن، نوشتن و عکاسی که الان  بخش بزرگی از دنیای من شده بتونم این حس خوب رو با شما به اشتراک بزارم.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!