تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

چه خوشمزه برنامه غذایی روزانه شما دارد؟ ایده‌هایی که حتما باید امتحان کنید!

امروز ناهار چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ اگر شما هم برای تهیه ناهار با چنین سوالاتی درگیر هستید، نگران نباشید! چرا که مجله اکالا امروز، پیشنهادهای متنوع و جذابی را برای شما تدارک دیده است تا در انتخاب غذا برای ناهار دغدغه نداشته باشید.

پیشنهاد ۵ غذا برای ناهار امروز شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای ناهار به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- شوید پلو با مرغ

شوید پلو، یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و دوست داشتنی است که طرفداران بسیاری در ایران دارد. در کنار پلو شوید می‌توانید از فراورده‌های گوشتی مانند مرغ، ماهی و ماهیچه استفاده کنید.

مراحل تهیه شوید پلو با مرغ

مراحل تهیه شوید پلو با مرغ به شرح زیر است:

ابتدا یک قابلمه را آماده کنید و داخل آن کمی روغن بریزید. پیاز پوست گرفته شده را بشویید، به صورت خلالی برش بزنید. حال شعله گاز را روشن کنید. زمانی که روغن کمی داغ شد پیازها را اضافه کرده و خوب تفت دهید.زمانی که پیاز کمی تفت داده شد، نمک و زردچوبه و ادویه را اضافه کنید و مجددا هم بزنید تا ادویه با پیاز کمی در روغن تفت داده شود. رب را اضافه کنید و داخل روغن خوب هم بزنید و آن را سرخ کنید.برای اینکه رب به خوبی رنگ پس دهد بهتر است در روغن سرخ شود. البته حتما شعله گاز را روی کم قرار دهید. این کار باعث خوشرنگ شدن خورش و مرغ خواهد شد.در این مرحله در ظرفی جدا مقدار کمی روغن بریزید و بعد از داغ شدن، تکه‌های مرغی که از قبل خوب شسته بودید (بدون پوست) را داخل روغن داغ دو طرف آن را کمی سرخ یا تفت دهید تا بوی ضحم مرغ گرفته شود. 

برای ادامه رسپی این غذای خوشمزه و پرطرفدار روی لینک طرز تهیه شوید پلو با مرغ کلیک کنید.

۲- کباب سلطانی

کباب سلطانی (ترکیب کباب چنجه با جوجه کباب) یکی از پرطرفدار‌ترین و مجلسی‌ترین کباب‌ها است که در لیست غذاهای ایرانی برای گردشگران خارجی نیز جایگاه ویژه‌ای دارد.

مراحل تهیه کباب سلطانی

مراحل تهیه کباب سلطانی به شرح زیر است:

 در اولین مرحله به سراغ پیازها می‌رویم. پیاز را بهتر است به صورت خلالی برش بزنید که در پایان کار به گوشت‌ها نچسبند و‌ به‌ راحتی قابل جدا کردن باشند.ممکن است در روش‌های مختلف مشاهده کرده‌ باشید که پیاز را رنده می‌کنند. این کار باعث می‌شود مقداری از پیاز‌ها به گوشت‌تان بچسبد و در هنگام کباب شدن زودتر بسوزد. ما توصیه می‌کنیم پیاز را خلالی برش بزنید.در این‌جا می‌توانید در کنار پیاز از کیوی هم استفاده کنید. کیوی حاوی آنزیمی به نام اکتینیدین است که در بافت گوشت تاثیر گذاشته و‌ باعث ترد شدن آن می‌شود.حال به سراغ گوشت‌هایمان می‌رویم. فیله‌های گوشت را به صورت مستطیلی برش بزنید. نکته مهمی که باید در این مرحله رعایت کنید یکسان برش زدن گوشت‌ها هستند؛ چون در زمان کباب شدن ممکن است یکسان کباب نشوند و شکل ظاهری خوبی به خود نگیرند.

برای ادامه رسپی این غذای اصیل و مخصوص روی لینک طرز تهیه کباب سلطانی کلیک کنید.

۳- پنکیک کدو سبز

پنکیک کدو سبز یک نوع پنکیک رژیمی و خوشمزه است که مزه متفاوتی با پنکیک‌های معمولی دارد.

مراحل تهیه پنکیک کدو سبز

مراحل تهیه پنکیک کدو سبز به شرح زیر است:

کدو سبزها را بشویید و پوست آن‌ها را جدا کنید. در ادامه آن‌ها را رنده کنید و با دست فشار دهید تا آب اضافه‌شان گرفته شود.پیاز را بشویید و پوست آن را جدا کنید. در ادامه پیازها را رنده کنید. کمی روغن زیتون در ماهیتابه بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. حالا پیازهای رنده شده برای چند دقیقه در روغن تفت دهید تا سبک و شیشه‌ای شوند.گوشت چرخ کرده را به ماهیتابه اضافه کنید و خوب با پیاز ترکیب کنید. برای چند دقیقه آن را تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند، سپس مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مواد بزنید و ادویه‌ها را برای ۲ دقیقه تفت دهید تا بوی خامی آن‌ها گرفته شود.

برای ادامه رسپی این غذای رژیمی و راحت روی لینک طرز تهیه پنکیک کدو سبز کلیک کنید.

۴- گلت بادمجان و قارچ

گلت بادمجان یک غذای فرانسوی خوشمزه است که شما می‌توانید به راحتی آن را بدون نیاز به قالب در خانه با سبزیجات دلخواهتان طبخ و سرو کنید.

مراحل تهیه گلت بادمجان و قارچ

مراحل تهیه گلت بادمجان و قارچ به شرح زیر است:

کره را به مکعب‌های یک سانتی برش دهید. آرد را در غذاساز بریزد. کره‌های مکعبی خرد شده را به آرد اضافه کنید. نمک را هم در این مرحله اضافه کنید. سپس دستگاه را روشن کنید و چند پالس بزنید تا مخلوط آرد و کره شبیه خرده نان شود.بعد از این مرحله آب یخ را کم کم به آرد و کره اضافه کنید. ابتدا دو تا سه قاشق بریزید و اگر کافی نبود یک یا دو قاشق دیگر آب اضافه کنید. تا زمانی که مخلوط آرد، آب و کره کم کم حالت خمیری به خود بگیرد و در نهایت خمیر جمع شود. خمیر را سلفون بپیچید و برای مدت حداقل نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند.پیاز قرمز و پنیر خامه‌ای را داخل میکسر یا غذاساز بریزید. ماست چکیده را اضافه کنید. برگ‌های ریحان را هم به مخلوط ماست و پنیر اضافه کنید. سپس روغن زیتون و یک حبه سیر را اضافه کنید.

برای ادامه رسپی این غذای فانتزی و لذیذ روی لینک طرز تهیه گلت بادمجان و قارچ کلیک کنید.

۵- کوکوی تنوری

به دنبال یک غذای سالم و خوشمزه برای ناهار هستید؟ کوکوی تنوری پیشنهاد ما به شماست. این کوکو با ترکیب ساده‌ای از سیب‌زمینی، تخم‌مرغ و سبزیجات معطر، تهیه می‌شود. تفاوت اصلی آن با سایر کوکوها پخت آن در فر است که موجب می‌شود کوکو روغن کمتری به خود گیرد.

مراحل تهیه کوکوی تنوری

مراحل تهیه کوکوی تنوری به شرح زیر است:

سیب زمینی‌ها را بشویید و پوست بگیرید. سیب زمینی ها را به چند قسمت برش زنید و درون قابلمه مناسبی بریزید. مقداری آب و نمک به آن ها اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت متوسط گذارید.۲۰-۲۵ دقیقه زمان دهید تا سیب زمینی ها بپزند و به خوبی نرم شوند. پس از پخت سیب زمینی ها را از قابلمه خارج کنید و کنار بگذارید تا خنک شوند. با کمک چنگال یا گوشتکوب سیب زمینی ها را له و پوره کنید. پوره سیب زمینی را درون کاسه بریزید.پیاز را بشویید و پوست بگیرید. با کمک رنده ریز یا میکسر پیاز را له و پوره کنید. پوره پیاز را به سیب زمینی‌های له شده بیفزایید و به سراغ مرحله بعد روید.

برای ادامه رسپی این غذای ساده و سریع روی لینک طرز تهیه کوکوی تنوری کلیک کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی تک فانلیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده ناهار را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!