تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

چگونه ویفر رنگارنگ خانگی را به طرزی شگفت‌انگیز و لذت‌بخش تر از نسخه‌های بازاری تهیه کنیم؟

ویفر یکی از که از انواع بیسکوییت‌های خوشمزه‌ و پرطرفدار است که از نان ویفر و کرم تشکیل شده است. ویفر رنگارنگ یک خوراکی نوستالژی برای همه با طعم به یاد ماندنی است. در این مقاله از مجله اکالا طرز تهیه این ویفر دوست داشتنی را به روش خانگی آموزش می‌دهیم. با ما همراه باشید.

 

مواد لازم برای تهیه ویفر رنگارنگ خانگی

برای درست کردن این ویفر ترد و خوشمزه به مواد زیر نیاز دارید:

شکر۳۰۰ گرمکره۵۰ گرمخامه صبحانه۱۰۰ گرمآرد سفید قنادی۱۲۰ گرمنشاسته ذرت۱۵ گرمروغن جامد۱۰۰ گرمپودر قند یا پودر شکر۹۰ گرموانیل ½ قاشق چای‌خورینان ویفر ۵ عدد

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

طرز تهیه ویفر رنگارنگ خانگی

برای درست کردن این ویفر مراحل زیر را انجام دهید:

مرحله اول:شکر را کاراملی کنید

ابتدا یک تابه را روی گاز قرار دهید و شکر را روی تمامی سطح تابه پخش کنید به طوری که روی هم انباشته نشود. تا زمانی که شکر آب شود به هیچ عنوان از قاشق استفاده نکنید، کافی است هر چند دقیقه یکبار تابه را با دست تکان دهید تا تمام شکرها آب شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ویفر پرتقالی خانگی

مرحله دوم: کره را اضافه کنید

بعد از اینکه شکر کاملا کاراملی شد کره را اضافه کنید. بعد از اضافه کردن کره، مدام آن را هم بزنید تا کاملا ذوب شود. می‌توانید هم از کره گیاهی و هم از کره حیوانی استفاده کنید. دقت کنید که حرارت گاز باید خیلی ملایم باشد تا کارامل نسوزد.

مرحله سوم: مواد را خامه‌ای کنید

خامه صبحانه را نیم ساعت قبل از استفاده از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسد. سپس به ترکیب کارامل و کره اضافه کنید و هم بزنید. به هم زدن ادامه دهید تا سس کارامل روان و یکدست شود.

مرحله چهارم:آرد را تفت دهید

یک تابه دیگر را روی شعله کم گاز قرار دهید و آرد را اضافه کنید. چند دقیقه آرد را تفت دهید تا خامی آن گرفته شود. دقت کنید به اندازه‌ای تفت دهید که رنگ آرد تغییر نکند.

مرحله پنجم: نشاسته ذرت و روغن را اضافه کنید

بعد از حدود ۱۵ دقیقه که آرد را تفت دادید، نشاسته ذرت را اضافه کنید و ۵ دقیقه تفت دهید. سپس روغن جامد را اضافه کنید تا آب شود. بعد از اینکه روغن کاملا آب شد، حرارت گاز را خاموش کنید.

بیشتر بخوانید: چیزکیک سوخته یا سن سباستین؛ طعمی منحصر به فرد

مرحله ششم: پودر قند بریزید

در این مرحله پودر قند یا پودر شکر را همراه وانیل در تابه بریزید و خوب هم بزنید.

مرحله هفتم: ویفر را درست کنید

یک نان ویفر را روی یک سطح تمیز قرار دهید و نیمی از سس کارامل را به کمک یک کاردک روی آن پخش کنید. سپس یک لایه دیگر نان ویفر را روی کارامل قرار دهید و با دست به آرامی همه قسمت‌های آن را فشار دهید تا مواد و ویفر به هم بچسبد.

این بار کل مایه حلوایی را روی نان ویفر پخش کنید. دقت کنید که نباید دمای حلوا خیلی بالا باشد. سپس یک نان ویفر روی مایه حلوایی قرار دهید و با دست کمی فشار دهید تا فیکس شود. نیم دیگر سس کارامل را روی نان ویفر به همان روش پخش کنید و لایه آخر نان ویفر بگذارید.

مرحله هشتم: ویفرها را برش دهید

بعد از اینکه تمام لایه‌ها را پر کردید، روی ویفر یک جسم سنگین قرار دهید و اجازه دهید ۸ ساعت استراحت کند.

برای برش ویفر حتما از چاقو اره‌ای و خط کش استفاده کنید. برای این کار ابتدا به کمک خط‌کش خط‌ها را مشخص کنید و بعد با چاقو برش دهید.

نکات کلیدی برای تهیه ویفر رنگارنگ خانگی:

برای کاراملی کردن شکر، حرارت تابه باید خیلی کم باشد ،اگر حرارت زیاد باشد، شکر می‌سوزد.تابه‌ای که برای کارامل کردن شکر انتخاب می‌کنید باید بزرگ و ضخیم باشد و از جنس تفلون نباشد.اندازه برش ویفر رنگارنگ سلیقه‌ای است، اما می‌توانید یک ویفر رنگارنگ از بازار تهیه کنید و مطابق آن عمل کنید.برای نگهداری این ویفر نیازی به یخچال ندارید.

در این مقاله از مجله اکالا، طرز تهیه ویفر رنگارنگ خانگی را مرحله به مرحله آموزش دادیم. شما می‌توانید بدون داشتن هیچ سابقه آشپزی و کیک‌پزی، با این دستور تهیه، یک ویفر رنگارنگ خوشمزه و خانگی درست کنید. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم حتما مطابق روش تهیه گفته شده دست به کار شوید.

من لیلا هستم، رشته تحصیلیم روزنامه نگاری بوده و همیشه از نوشتن لذت می‌برم، اینجا از دانش و تجربه‌ام تو زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنم تا برای شما مطالب خوبی بنویسم. امیدوارم از خوندنشون لذت ببرید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!