تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

کشف آثاری با نمادهای تاریخی در پالایشگاه بیدبلند بهبهان

اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان از نمایان شدن یک محوطه در اجرای طرح بخش دوم پالایشگاه بیدبلند در بهبهان خبر داد.

 

 تاریخی بودن این محوطه قرار است با تلاش کارشناسان پژوهشکده میراث‌فرهنگی بررسی شود.

در اجرای طرح بخش دوم پالایشگاه بیدبلند، به هنگام حفاری، به برخی آثار که دارای نمادهای تاریخی بودند برخورد شد که این موضوع توسط دوستداران میراث‌فرهنگی و حراست پالایشگاه به این اداره اطلاع‌رسانی شد.

 

گروه باستان‌شناسی و یگان حفاظت از میراث‌فرهنگی بهبهان با مراجعه به این محل اقدامات لازم را انجام دادند و ضمن توقف عملیات حفاری و مکاتبه با مقام قضایی، محوطه شناسایی‌شده را مهر وموم کردند.

 

بنابر اعلام این اداره کل، شناسایی هرگونه اشیای تاریخی در این محوطه تا بررسی کامل رد می‌شود. در هفته جاری گروهی از کارشناسان پژوهشکده میراث‌فرهنگی به بهبهان سفر می‌کنند و گمانه‌زنی‌ها و بررسی‌های خود را در این زمینه انجام خواهند داد.

 

شهرستان بهبهان با دارا بودن ۱۰۴ اثر ملی و شهر تاریخی ارجان که خود شامل چند دوره‌ تاریخی است و سه منطقه‌ نمونه‌ گردشگری یکی از قطب‌های تاریخی و گردشگری استان خوزستان است.

 

بهبهان علاوه بر برخورداری ازتاریخی کهن و دیرینه از لحاظ مذهبی نیز جایگاه ویژه‌ای دارد. یکی از دلایل اهمیت این شهر از لحاظ مذهبی را می‌توان وجود قدمگاه حضرت امام‌رضا (ع) در این شهر دانست.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!