تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

چگونه از پرینت پیامک خود دست بزنیم؟ • سرگرمی و اطلاعات از مجله تصویر زندگی

پرینت پیامک حاوی مقدار زیادی اطلاعات شخصی است که شامل شماره تلفن، آدرس‌، مکالمات خصوصی و اطلاعات مالی هستند و می‌توانند به یک منبع غنی برای هکرها و افراد سودجو تبدیل شوند. دسترسی افراد ناشناس به این داده‌ها ممکن است مشکلات زیادی مانند سرقت هویت، کلاهبرداری و حتی تهدیدات امنیتی را به همراه داشته باشد. با حذف پرینت پیامک می‌توانید تا حد زیادی از اطلاعات شخصی خود محافظت کنید و خطر دسترسی افراد غیرمجاز به پرینت پیامک‌هایتان را کاهش دهید. این کار به صورت قابل توجهی امنیت اطلاعات شما را افزایش داده و از پیامدهای ناخوشایند بعدی جلوگیری خواهد کرد.

منظور از پرینت پیامک چیست؟

پرینت پیامک به نسخه چاپی یا الکترونیکی از تمامی پیامک‌های ارسالی و دریافتی یک خط تلفن همراه اشاره دارد که شامل متن پیام، تاریخ و زمان ارسال یا دریافت پیام و شماره تلفن طرف مقابل است. اگر سری به صندوق پیام گوشی سامسونگ یا هر موبایل دیگری بزنید، تعداد زیادی پیامک را مشاهده می‌کنید که هر کدام از آن‌ها ممکن است حاوی اطلاعات مهمی درباره شما یا مخاطبانتان باشد که نباید در دسترسی دیگران قرار بگیرد. برای نمونه ممکن است کد ورود به یک برنامه خاص را در این بخش مشاهده کنید یا رمز دوم که برای خرید اینترنتی برای شما ارسال شده است در آن ببینید. آنچه مشاهده می‌کنید نسخه روی گوشی شما است و اپراتور هم یک نسخه پشتیبانی از تمامی پیامک‌های شما را نزد خود ذخیره کرده است تا در صورت نیاز آن را در اختیار شما یا مراجع قضایی قرار دهد. البته هر اپراتور ممکن است اطلاعات شما را برای بازه زمانی مشخصی مانند ۶ ماه تا ۲ سال نزد خود نگهداری کند.

چرا باید پرینت پیامک‌ را حذف کنیم؟

حذف پرینت پیامک یک راهکار ساده برای حفظ حریم خصوصی افراد است و به شما کمک می‌کند که از اطلاعات خود در برابر دیگران محافظت کنید. چرا که هر پیامکی که ارسال یا دریافت می‌کنید بخشی از هویت دیجیتال شما است و دسترسی دیگران به آن می‌تواند تبعات ناخوشایندی برای شما به همراه داشته باشد. حذف پرینت پیامک می‌تواند از سوء استفاده از اطلاعات شخصی شما جلوگیری کرده و مانع از کلاهبرداری، اخاذی و تخریب وجه شما شود. از طرفی دیگر تعداد زیاد پیامک‌ها در صندوق پیام‌ها باعث پر شدن حافظه گوشی می‌شود و حذف آن‌ها همانند پاک کردن سابقه جستجو گوشی به آزاد شدن فضای ذخیره سازی گوشی شما کمک خواهد کرد و عملکرد گوشی را بهبود خواهد بخشید.

نحوه حذف پرینت پیامک

حذف پرینت پیامکی نزد اپراتور تنها برای افراد صاحب سیمکارت یا با دستور قضایی امکان پذیر است و در غیر اینصورت نمی‌توانید پیامک‌های نزد اپراتور را حذف کنید. البته نسخه نزد اپراتورها هم از امنیت بالایی برخوردار است و نیاز نیست نگران امنیت آن‌ها باشید. از طرفی دیگر حذف پرینت پیامک از روی گوشی کار ساده‌ای است و چندین روش مختلف برای اجرای آن وجود دارد که هر کدام از این روش‌ها دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. در ادامه مهم‌ترین روش‌های حذف پرینت پیامک روی گوشی را با هم بررسی خواهیم کرد:

۱- پاک کردن پیامک‌ها به صورت دستی

پاک کردن پیام‌ها به صورت دستی ساده‌ترین راه ممکن برای حذف پرینت پیامک‌‌ها است و در عین حال بسیار ایمن بوده و ریسک کمی به همراه دارد. برای نمونه می‌توانید چند پیام یک فرد را حذف کنید و کلیت مکالمه را حفظ کنید یا نه همه مکالمه را حذف  کنید. با این حال حذف تعداد زیادی پیامک به صورت دستی ممکن است زمانبر و خسته کننده باشد. این روش روی انواع گوشی‌ها از جمله آیفون ۱۳، گلگسی اس ۲۴ و گوشی‌های شیائومی به راحتی امکان پذیر است، فقط ممکن است مراحل آن‌ها کمی با هم فرق داشته باشد و کلیت آن به شکل زیر امکان پذیر است:

اپلیکیشن پیامک‌ها را باز کنیدپیامک‌هایی که قصد پاک کردن آن‌ها را دارید، انتخاب کنیدروی منوی بالای صفحه ضربه بزنید و گزینه delete یا حذف را انتخاب کنیدروی گزینه تایید بزنید و کار تمام است،‌ پیامک‌های انتخاب شده برای همیشه از روی گوشی شما پاک شده‌اند.

۲- ریست فکتوری کردن گوشی

در صورتی که قصد دارید گوشی خود را به فروش برسانید، یکی از بهترین راه‌ها برای حذف اطلاعات شخصی از روی آن ریست فکتوری کردن گوشی است. در این حالت تمامی اطلاعات روی موبایل پاک شده و گوشی به حالت تنظیمات کارخانه برمی‌گردد. استفاده از این روش تنها در صورتی که قصد پاک کردن کلی اطلاعات را دارید، توصیه می‌شود. برای این کار هم گوشی‌های مختلف، مسیرهای متفاوتی دارند؛ اما به صورت کلی باید مراحل زیر را طی کنید:

وارد بخش setting شده و به بخش About phone برویدگزینه factory reset را پیدا کرده و روی آن بزنیدبا این کار صفحه‌ای به شما نشان داده می‌شود که می‌توانید ببینید چه اطلاعاتی قرار است از روی گوشی شما حذف شود. در این مرحله روی گزینه Erase all data بزنید و سپس رمز ورود خود را وارد کنیدمنتظر بمانید تا گوشی مجددا راه اندازی شود.

در این حالت پرینت پیامک‌های شما به کلی حذف شده و به راحتی می‌توانید گوشی خود را به فروش برسانید.

۳- حذف پرینت پیامکی با استفاده از سیمکارت خوان

یکی از روش‌های پرکاربرد استفاده از دستگاه‌های سیمکارت خوان کامپیوتری است. این روش نسبت به روش‌های قبلی ساده‌تر است و امکان مدیریت بیشتری را در اختیار شما قرار خواهد داد، با این وجود به تجهیزات و امکانات اضافی نیاز دارد که ممکن است برای همه افراد در دسترس نباشد. برای این کار به لپ تاپ یا سیستم، دستگاه سیمکارت خوان، کابل USB و خود سیمکارت نیاز خواهید داشت. ابتدا سیمکارت را روی سیمکارت خوان قرار داده و آن را به وسیله کابل به لپ تاپ متصل کنید، سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

برنامه مدیریت محتوای سیمکارت را باز کنیدگزینه تنظیم مجدد یا ریست را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید. با این کار به تاریخچه مخاطبین، پیامک‌ها و سایر محتواهای سیمکارت دسترسی کامل پیدا خواهید کرد.همه مواردی که قصد حذف آن‌ها را دارید،‌ انتخاب کنیدکلیک راست کرده و گزینه Delete All را انتخاب کنید.

۴- حذف پرینت پیامک از طریق نرم‌افزار Mobikin Eraser

یکی دیگر از راه‌هایی که به کمک آن می‌توانید پیامک‌های خود را مدیریت کنید، استفاده از نرم‌افزارهای شخص ثالث است که تعداد آن‌ها بسیار زیاد است. یکی از بهترین نرم‌افزارهای موجود Mobikin Eraser است که در دو نسخه ویندوز و مک قابل دسترس است و به کمک آن به راحتی می‌توانید پیامک‌های خود را مدیریت کنید. برای این کار باید گوشی خود را از طریق کابل یا وایفای به لپ تاپ متصل کنید تا سه سطح دسترسی برای شما فعال شود. در سطح Low فقط می‌توانید اطلاعات سیمکارت را حذف کنید؛ اما در سطح Medium برخی از اطلاعات قابل پشتیبان‌گیری هستند و در سطح High به صورت خودکار از اطلاعات شما بکاپ تهیه می‌شود.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!