تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

تجربه آرامش بی‌نظیر با دمنوش فوق العاده از سیب، گلابی و دارچین

دمنوش سیب و گلابی با دارچین یکی از خوش طعم‌ترین دمنوش‌های خانگی است که علاوه بر طعم لذیذی که دارد، برای رفع سرماخوردگی، بهبود هضم و همچنین گرم کردن بدن نیز مفید است. در این مقاله از بخش آشپزی در مجله اکالا می‌توانید با طرز تهیه دمنوش سیب و گلابی با دارچین آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه دمنوش سیب و گلابی با دارچین

سیب۱ عددگلابی۱ عددچوب دارچین۱ عددزعفرانبه مقدار لازمهل۳ عددنبات یا عسلبه مقدار لازم

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

طرز تهیه دمنوش سیب، گلابی و دارچین

آماده کردن مواد اولیه این نوشیدنی حدود ۵ دقیقه و دم کشیدن آن نیز حدود ۲۰ دقیقه طول می‌کشد. در ادامه این بخش می‌توانید با مراحل درست کردن دمنوش سیب و گلابی با دارچین آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه اسموتی انجیر و شیره

مرحله اول: سیب و گلابی را خرد کنید

برای شروع باید سیب و گلابی را بشویید و سپس میوه‌ها را همراه با پوست خرد کنید و در قوری بریزید. در این مرحله حتما دانه‌ها و قسمت‌های سیاه و خراب سیب و گلابی را جدا کنید.

مرحله دوم: مواد دمنوش را در قوری بریزید

بعد از این که سیب و گلابی خرد شده را در قوری ریختید، باید یک عدد چوب دارچین، مقداری زعفران دم کرده و هل را نیز به آن اضافه کنید. در ادامه قوری را با آب جوش پر کنید.

مرحله سوم: دمنوش را روی حرارت کتری قرار دهید

درب قوری را روی آن قرار دهید و سپس آن را روی کتری بگذارید تا برای ۲۰ دقیقه دم بکشد و آماده شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه معجون شیره انگور در ۳ سوت

مرحله چهارم: دمنوش را سرو کنید

زمانی که دمنوش شما آماده شد، می‌توانید آن را در فنجان بریزید و سپس همراه با عسل یا نبات میل کنید و از طعم آن لذت ببرید.

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه دمنوش سیب و گلابی با دارچین

اضافه کردن زعفران به این دمنوش اختیاری است و در صورت تمایل می‌توانید آن را حذف کنید.برای تهیه این دمنوش می‌توانید بنا به سلیقه خودتان از یک تا ۳ عدد هل استفاده کنیدبرای این که عطر هل بیشتر خارج شود، بهتر است قبل از اضافه کردن هل به دمنوش، ابتدا پوست آن را کمی جدا کنید و سپس در قوری بیندازید.برای تهیه این دمنوش می‌توانید پوست سیب و گلابی را جدا کنید یا از این میوه‌ها با پوست استفاده کنید.در برخی رسپی‌ها برای تهیه این دمنوش از مقداری پودر زنجبیل نیز استفاده می‌شود.برای درست کردن این دمنوش می‌توانید از سیب زرد یا سیب قرمز استفاده کنید.برای این که مزه سیب و گلابی در دمنوش بیشتر شود، می‌توانید آن‌ها را رنده یا به صورت ریز خرد کنید.اضافه کردن مقداری آب لیمو ترش تازه، طعم بی‌نظیری به این دمنوش پاییزی می‌بخشد.بعد از آماده شدن دمنوش باید آن را از فیلتر رد کرده و سپس مصرف کنید.برای درست کردن این نوشیدنی بهتر است از چوب دارچین استفاده کنید، اضافه کردن پودر دارچین به دمنوش، موجب تیره و کدر شدن رنگ آن می‌شود.اگر به سیب و گلابی تازه دسترسی ندارید، می‌توانید برای این دمنوش از سیب و گلابی خشک شده نیز استفاده کنید.اضافه کردن برگ نعنای تازه، طعم متفاوتی به این دمنوش می‌بخشد.دمنوش سیب دارچین برای لاغری مفید است و مصرف آن موجب کاهش اشتها و افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود.برخی افراد برای درست کردن این دمنوش از مقداری چای نیز استفاده می‌کنند.در صورت تمایل می‌توانید ۱ یا ۲ عدد گل محمدی خشک شده نیز به این دمنوش اضافه کنید.اضافه کردن عسل و نبات به این دمنوش اختیاری است و در صورت تمایل می‌توانید این دمنوش را بدون هیچگونه شیرین کننده‌ای میل کنید.

 

در این مقاله به طرز تهیه دمنوش سیب و گلابی با دارچین و همچنین فوت و فن‌های درست کردن این نوشیدنی اشاره شد. اگر تجربه درست کردن این دمنوش را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما و دوستان علاقه‌مند به آشپزی به اشتراک بگذارید.

 

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!