تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

جاهای دیدنی رشت در شب؛ رمانتیک‌ترین لحظات در شهر باران

تک فان- شب، بیرونی، منظره‌ای از رشت در شب. نسیمی خنک می‌وزد. برگی از درخت در هوا می‌رقصد. شهری روشن را می‌بینیم که با گذر زمان یک به یک چراغ‌ها خاموش می‌شوند. یعنی آن ساختمانی که همه چراغ‌هایش روشن است کجاست؟ نم بارانی بر صورت می‌نشیند. منظره رمانتیک است.

به گزارش تک فان، رشت یکی از زیباترین شهرهای ایران است که به شهر باران معروف شده. به هنگام شب، به وقت پاییز، علی‌رغم بسیاری از شهرها، رشت هنوز زنده و بیدار است. کدام یک از جاهای دیدنی رشت را برای شبگردی‌هایمان انتخاب کنیم؟ چطور رمانتیک‌ترین لحظاتمان را در شهر باران سپری کنیم، در حالی که پتویی پشمی دور خود پیچیدیم و از فلاسک برای خودمان چای می‌ریزیم تا کمی گرم شویم؟ بخار چای را به یاد بیاورید و عطر لاهیجان که از آن برمی‌خیزد. اما کجا؟ کجای این شهر زیبا باید از هیاهوی ذهنی فرار کنیم؟ تک فان در این مطلب از راهنمای سیر و سفر زیباترین جاهای دیدنی رشت در شب را به شما معرفی می‌کند.

دریاچه سقالکسار

اول به دل طبیعت می‌رویم تا سکوت طبیعت در شب را نظاره‌گر باشیم. اما پاییز در دریاچه سقالکسار ساکت نیست. این دریاچه یا سد خاکی در فصل پاییز به منظره‌ای هزار رنگ تبدیل می‌شود. حال بیایید تجسم کنیم که به هنگام شب در کنار این دریاچه 15 هکتاری هستیم. در محیطی به شدت تمیز و هوایی به شدت خنک. باید آتشی روشن کرد و کنار آن با طبیعت خو گرفت. نکته این است که به هنگام شب در کنار دریاچه سقالکسار امنیت دارید چراکه روستایی‌های مهربان در نزدیکی شما هستند. پس یک شب نشینی رمانتیک در کنار این دریاچه را نباید از دست داد. شاید در این میان خانه‌ای با شیروانی قرمز دیدید که سر از آب بیرون آورده! اگر پس از ساعاتی نشستن در طبیعت احساس کردید که نیاز به خواب دارید می‌توانید به اقامتگاه‌های رویایی این شهر بروید که یکی از زیباترین‌هایش اقامتگاه کتام است.

آدرس دریاچه سقالکسار

برای رفتن به دریاچه سقالکسار باید به استان گیلان، رشت، ۱۰ کیلومتری جاده جیرده، بعد از بقعه آقاسید شریف، روستای سقالکسار بروید.

میدان شهرداری رشت

اگر از نیمه شب گذشته باشد، ممکن است همهمه و جنب و جوش میدان شهرداری رشت کم شده باشد. پس به سمت آن حرکت کنید. دعا کنید نمی باران بر خیابان سنگ فرش این میدان نشسته باشد، چهره 90 ساله ساختمان شهرداری را شسته باشد و چراغ‌های این ساختمان زیبا روشن باشد. این یک منظره رمانتیک برای شهرگردی در دل شب است. درست مثل نقاشی‌های زیبا که مرد و زنی زیر چتر بر خیابانی سنگفرش شده قدم می‌زنند و برگ‌های پاییزی همنوا با باران احاطه‌شان می‌کند.

آدرس میدان شهرداری رشت

برای رفتن به میدان شهرداری رشت باید به مرکز شهر رشت محله فرهاد خیابان سعدی خیابان نشاط بروید.

روستای گلسرک

ممکن است تا کنون در شهرهای متفاوت بام‌های زیبایی را دیده باشید، اما اگر بتوانیم روستای گلسرک را بامی برای شهر رشت و منطقه جنگلی آن در نظر بگیریم، بدون شک متفاوت‌ترین بام زندگیمان را تجربه کرده‌ایم. در این روستا، اقامتگاه بومگردی به نام گلسرک وجود دارد که از تراسش می‌توان کوه درفک، رودخانه و منظره جنگلی اطراف را دید زد. به وقت پاییز منظره اطراف بام گلسرک رنگارنگ می‌شود و زیبا بنابراین توصیه می‌کنیم نیمه‌های شب از شهر رشت حرکت کنید تا 40 الی 45 دقیقه بعد به این بام برسید و تا سپیده دم در این مکان زیبا بمانید تا رمانتیک‌ترین لحظات عمرتان را بسازید.

آدرس روستای گلسرک

برای رسیدن به روستای گلسرک و بام آن باید به شهر سنگر رفته سپس مسیرتان را تا گلسرک ادامه دهید، جاده کاملا آسفالته است و تنها چند متر مانده به رسیدن که با جاده‌ای سنگفرش یا خاکی روبه رو می‌شوید.

باغ محتشم

باغ محتشم که امروزه به عنوان پارک شهر رشت شناخته می‌شود، در اواخر دوره قاجار توسط اکبرخان بیگلربیگی احداث شد. این باغ با معماری زیبا و فضای سرسبز، به سرعت به یکی از محبوب‌ترین مکان‌های تفریحی رشتی‌ها تبدیل شد. پس از درگذشت اکبرخان، باغ به دخترش ارث رسید و سپس به دولت واگذار شد. با فرا رسیدن پاییز، باغ محتشم به یک پالت رنگارنگ تبدیل می‌شود. برگ‌های درختان با رنگ‌های گرم و سرد، منظره‌ای رویایی را خلق می‌کنند. نور مهتاب بر روی برگ‌های زرد و نارنجی می‌تابد و جلوه‌ای خاص به باغ می‌دهد. تصور کنید؛ در یک شب پاییزی، در دل باغ محتشم قدم می‌زنید. نسیم خنکی به صورتتان می‌خورد و صدای خش‌خش برگ‌ها زیر پایتان، آرامش خاصی به شما می‌دهد. می‌توانید روی نیمکتی بنشینید و به صدای آب روان رودخانه گوهررود گوش دهید در حالی که پیش چشم خود عمارت کلاه فرنگی زیبایی را می‌بینید که با باران شسته شده است. اینجاست که احساس می‌کنید از هیاهوی شهر فاصله گرفته‌اید و به دنیایی آرام و رویایی قدم گذاشته‌اید.

آدرس باغ محتشم

برای رفتن به باغ محتشم باید به استان گیلان، رشت، خیابان حافظ، کنار رودخانه گوهر رود بروید.

جاده سراوان فومن

تا به حال شده شبی دلتان هوای رانندگی بکند؟ دوست داشته باشید دل جاده‌ای را بشکافید و خود را به دست پیچ‌ها بسپارید؟ به عنوان کسی که عاشق طبیعت است، تقریبا هر شب پاییزی چنین خیالی به سرم می‌زند. اما جاده‌های اتوبانی تهران کجا و جاده سراوان فومن کجا! اگر شبی پاییزی هوس رانندگی کردید و در نزدیکی رشت بودید حتما این تجربه را به دفتر خاطراتتان اضافه کنید. فراموش نکنید که اگر نیمه شب را تا صبح در دل این جاده بمانید، رفته رفته مه غلیظی پایین می‌آید و شما را در آغوش می‌کشد. در چنین لحظاتی است که تنه سترگ درختان را می‌بینید که با رنگی قهوه‌ای سر از میانه مه در آورده‌اند. این رمانتیک‌ترین شب زندگیتان خواهد بود.

آدرس جاده سراوان فومن

برای رفتن به جاده سراوان فومن باید به گیلان، فومن، جاده سراوان – فومن بروید که در نزدیکی رشت است. درواقع پیش از رسیدن به رشت، تابلو فومن را دنبال کنید!

نویسنده: طناز سادات حسینی فر

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!