تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

درمان‌های خانگی برای ریزش مو سکه‌ای

فرارو- اگر بدن شما به فولیکول‌های مو حمله کرده و باعث ریزش مو سکه‌ای شده است، احتمالاً حاضرید هر درمانی را امتحان کنید!

به گزارش تک فانبه نقل از هلث کلیولند، در واقع تا ژوئن ۲۰۲۲ هیچ درمان تایید شده‌ای توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده برای ریزش مو سکه‌ای وجود نداشت. امروزه، بسیاری از مردم هنوز به دنبال درمان‌های طبیعی برای مدیریت این بیماری هستند، اما سوال اصلی این است: آیا هیچ درمان خانگی ارزش امتحان کردن دارد؟ آیا درمان‌های خانگی برای ریزش مو سکه‌ای موثر هستند؟ ریزش مو سکه‌ای در واقع یک بیماری خود ایمنی و یک مشکل سیستم ایمنی است.

شواهد کمی از تأثیر درمان‌های طبیعی در درمان این بیماری وجود دارد. برخی از درمان‌های طبیعی بی ضرر هستند و حتی ممکن است مزایایی برای سلامتی داشته باشند، اما باید مراقب باشید، زیرا برخی دیگر از درمان‌های طبیعی عوارض جانبی به همراه دارند.

بررسی چند درمان خانگی رایج برای ریزش مو سکه‌ای ماساژ و رایحه درمانی پوست سر آزمایشات بالینی مختلف نشان می‌دهد رایحه درمانی با استفاده از روغن‌های حامل و ماساژ پوست سر ممکن است به عنوان یک درمان برای درمان ریزش مو سکه‌ای جواب دهد. آوریشن، رزماری، اسطوخودوس و چوب سدر از مواد گیاهی هستند که می‌توانید در رایحه درمانی استفاده کنید. اما آیا رایحه درمانی یک درمان قطعی برای این بیماری است؟ خیر.

محققان بر لزوم مطالعه بیشتر در مورد این موضوع تاکید دارند. با این حال یافته‌های دانشمندان با محبوبیت رو به رشد استفاده از مواد طبیعی برای بهبود مو و پوست سر مطابقت دارد. امتحان کردن این روش کاملاً بی‌خطر است و امکان بهبودی وجود دارد. درمان آشپزخانه‌ای عسل، پیاز، سیر و بلغور جو دوسر از موادی هستند که در هر آشپزخانه‌ای پیدا می‌شوند و می‌توان از آنها برای درمان ریزش مو استفاده کرد. هر کدام از این مواد بدون شک برای پوست سر مفید هستند و ممکن است در صورت ماساژ دادن بر روی پوست سر به کاهش التهاب و افزایش جریان خون کمک کنند. با این حال این مواد غذایی ریزش مو سکه‌ای را درمان نمی‌کنند و در بهترین شرایط کمی از عوارض جانبی این بیماری را کاهش می‌دهند.

تغییرات رژیم غذایی

یک رژیم غذایی متعادل و سرشار از میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین بدون چربی برای سلامت بدن از جمله سلامت مو‌ها مفید هستند. با این حال هیچ اطلاعات علمی درباره تأثیر رژیم غذایی بر درمان ریزش مو سکه‌ای وجود ندارد. مواد غذایی سالم به سلامت مو‌ها کمک می‌کنند، اما بیماری خود ایمنی بدن را درمان نمی‌کنند. نگرانی بیش از اندازه درباره رژیم غذایی می‌تواند استرس‌زا باشد و وضعیت بیماری را وخیم‌تر کند. 

مصرف مکمل‌ها

ویتامین دی برای چرخه رشد طبیعی مو ضروری است. کمبود ویتامین دی بسیار رایج است و بهتر است برای مقابله با هرگونه ریزش مویی از مکمل‌های ویتامین دی استفاده شود. آهن و روی، دو ماده مغذی مهم دیگر برای رشد مو هستند، درمان کمبود آهن و روی اولین قدم برای درمان ریزش مو سکه‌ای است. با این حال مکمل‌ها نیز این بیماری را درمان نمی‌کنند. اگر بدن کمبود ویتامین و مواد مغذی نداشته باشد، مصرف مکمل هیچ کمکی به تقویت یا افزایش حجم مو‌ها نمی‌کند. 

کاهش استرس

استرس برای بدن مضر است و باعث آسیب‌های جبران ناپذیری به سیستم ایمنی بدن می‌شود. یافتن راه‌هایی برای کاهش استرس مانند مدیتیشن یا گوش دادن به موسیقی آرام بخش ممکن است به مدیریت بهتر ریزش مو سکه‌ای کمک کند. البته این بیماری به یک ممکن است ناگهانی و بدون وجود هیچ محرک استرسی رخ بدهد. با این حال یافتن راه‌هایی برای مقابله با استرس می‌تواند خلق و خوی را بهبود ببخشد و به مدیریت بهتر وضعیت کمک کند.

در زمان وقوع ریزش مو بهتر است از این درمان‌های خانگی پرهیز کنید از انجام اقدامات شدید برای درمان ریزش مو سکه‌ای خودداری کنید. هیچ ویتامین ویژه گران قیمت یا مواد مغذی اضافی در بازار وجود ندارد که بتواند ریزش مو را متوقف کند. هیچ رژیم غذایی خاصی باعث افزایش سرعت رشد مو نمی‌شود. شاید به دنبال یک راه حل آسان باشید، اما چنین درمانی هنوز کشف نشده است.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!