تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

با پرده برداشتن از راز بازی مشکوک، فیفا به دیدار فوتسال بین ایران و فرانسه رسما وارد شد! همراه با جزئیات آخرین تاوانهای این ملاقات مهم.

به گزارش تجارت نیوز،

حواشی پیرامون دیدار پر حرف و حدیث ایران و فرانسه در آخرین دور از مرحله گروهی جام جهانی فوتسال ادامه دارد. دیداری که یک نیمه عجیب و غریب و بدون خلق موقعیت از سوی دو تیم را تجربه کرد و در نیمه دوم بازیکنان تیم ملی ایران توانستند برنده از زمین خارج شوند.

علت این امر، تمایل برای ایستادن در رتبه دوم جدول رده‌بندی و عدم رویارویی زودهنگام با برزیل بود. حالا این مسابقه جنجالی باعث شده جام جهانی ازبکستان تحت بررسی قرار بگیرد؛ چرا که نهاد مدیریت فوتبال تأیید کرده است که «یک روند در حال انجام است.»

فیفا تأیید کرده که تحقیقاتی در حال آغاز است و این به دنبال اتهامات دستکاری در نتیجه بازی جنجالی فوتسال میان ایران و فرانسه، که بخشی از مسابقات گروه F جام جهانی فوتسال در ازبکستان است، صورت می‌گیرد.

فدراسیون بین‌المللی فوتبال اعلام کرده است که «ما از شکایات تیم‌های شرکت‌کننده در جام جهانی فوتسال درباره بازی گروه F بین فرانسه و ایران مطلعیم. تا زمانی که روند تحقیقات ما ادامه داشته باشد، هیچ اظهار نظر دیگری انجام نخواهد شد.»

این بازی که با پیروزی ۴-۱ ایران به پایان رسید، موجی از انتقادات و تردیدها را در میان تیم‌های شرکت‌کننده، از جمله لیبی، پاراگوئه و تایلند به راه انداخته است. تمامی این تیم‌ها خواستار تحقیقات رسمی در این زمینه شده‌اند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که رفتار دو تیم در طول بازی با نوعی بی‌تفاوتی و عدم رقابت همراه بوده، به خصوص در نیمه اول، که باعث افزایش ظن توافق احتمالی میان این دو کشور شده است.

مهم‌ترین لحظه جنجالی بازی زمانی رخ داد که سالار آقاپور، بازیکن ایران، اولین گل را در شرایطی به ثمر رساند که بسیاری آن را غیرعادی تلقی کرده‌اند. تیبو گاروس، دروازه‌بان فرانسه، ظاهراً هیچ مقاومتی در برابر شوتی که به راحتی می‌توانست مهار شود، نشان نداد و این امر تردیدها درباره احتمال تبانی را تقویت کرد.

عملکرد این دروازه‌بان در شبکه‌های اجتماعی به عنوان «نمایشی شرم‌آور» توصیف شده است و کارشناسان و کاربران اینترنتی معتقدند که تیم فرانسه با جدیت لازم در رقابت‌های جهانی حاضر نشده است.

نتیجه نهایی، ایران را در صدر جدول گروه قرار داد و به این ترتیب از رویارویی زودهنگام فرانسه با برزیل، تیم پرقدرت و مدعی اصلی قهرمانی، جلوگیری کرد. ایران اکنون در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف مراکش خواهد رفت، در حالی که فرانسه با تایلند روبرو می‌شود؛ دیداری که به نظر می‌رسد آسان‌تر باشد.

این جنجال در زمانی حساس از مسابقات رخ داده است، درست در آستانه برگزاری مرحله حذفی. تأیید آغاز تحقیقات، شوک بزرگی را به تیم‌ها وارد کرده است، جایی که این هفته مسابقات حساس دور حذفی برگزار خواهد شد.

تیم‌هایی که قبلاً به مرحله بعدی صعود کرده‌اند، تحت نظارت شدید قرار دارند، چرا که فیفا در تلاش است تا از یکپارچگی و سلامت رقابت‌ها محافظت کند.

منبع :

ورزش3

به اشتراک گذاری

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!