تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

دو روش ساخت ترشی زنجبیل که برای تائید تَبَر و لیوان عالی هستند

ترشی زنجبیل یکی از محبوب‌ترین ترشی‌های ژاپنی است که از آن برای تهیه سوشی نیز استفاده می‌شود. طعم این ترشی بسیار لذیذ است و می‌توانید آن را در کنار انواع غذاها نیز سرو کنید. در این مقاله از بخش آشپزی در مجله اکالا می‌توانید با چند روش طرز تهیه ترشی زنجبیل خانگی به طور کامل آشنا شوید.

طرز تهیه ترشی زنجبیل پوره شده

آماده کردن مواد اولیه این ترشی حدود ۱ ساعت طول می‌کشد.

مواد لازم برای تهیه ترشی زنجبیل

زنجبیل تازه ۵۰۰ گرمسرکه ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دارفلفل قرمز ۱ قاشق غذاخوریادویه کاری ۱ قاشق چای‌خوریتخم گشنیز ۱ قاشق چای‌خورینمک به مقدار لازم

 

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

مراحل طرز تهیه ترشی زنجبیل خانگی

در ادامه این بخش می‌توانید با مراحل درست کردن ترشی زنجبیل خانگی آشنا شوید.

مرحله اول: زنجبیل‌ها را پوره کنید

برای شروع باید زنجبیل‌ها را بشویید و پوست آن‌ها را به کمک چاقو، پشت قاشق یا پوست کن جدا کنید. در ادامه زنجبیل‌ها را خرد کنید و در غذاساز یا میکسر بریزید تا پوره شوند. اگر به غذاساز یا میکسر دسترسی ندارید، می‌توانید زنجبیل‌ها را رنده کنید.

بیشتر بخوانید: زنجبیل را مثل یک حرفه‌ای پوست بگیرید و رنده کنید

مرحله دوم: مواد ترشی را ترکیب کنید

در این مرحله باید پوره زنجبیل را در یک ظرف بریزید و بعد تخم گشنیز پودر شده، فلفل قرمز، ادویه کاری، نمک و سرکه را به آن اضافه کنید. مواد را هم بزنید تا به خوبی با هم مخلوط شوند.

مرحله سوم: ترشی را در شیشه بریزید

در آخرین مرحله از آماده کردن این ترشی باید مواد را در یک شیشه تمیز بریزید و درب آن را محکم ببندید. سپس ترشی را در یخچال قرار دهید. بعد از یک هفته ترشی شما آماده است و می‌توانید از آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سوشی سبزیجات

طرز تهیه ترشی زنجبیل اسلایسی

آماده کردن مواد اولیه این ترشی حدود ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

مواد لازم برای تهیه ترشی زنجبیل اسلایسی

زنجبیل تازه ۴۵۰ گرمسرکه سفید ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دارشکر ۳/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دارنمک ۱ قاشق غذاخوری

مراحل طرز تهیه ترشی زنجبیل اسلایسی

در ادامه این بخش می‌توانید با مراحل درست کردن ترشی زنجبیل اسلایسی آشنا شوید.

مرحله اول: زنجبیل‌ها را برش دهید

برای شروع باید زنجبیل‌ها را بشویید و پوست آن‌ها را به هر روشی که می‌توانید جدا کنید. در ادامه به کمک یک چاقوی تیز زنجبیل‌ها را به صورت نازک برش دهید.

مرحله دوم: مقداری نمک به زنجبیل‌ها اضافه کنید

نمک را روی زنجبیل‌های خرد شده بپاشید و بعد حدود یک ساعت صبر کنید. در ادامه زنجبیل‌ها را روی دستمال تمیز بریزید.

مرحله سوم: ترکیب سرکه و شکر را آماده کنید

سرکه و شکر را در یک قابلمه بریزید و خوب مخلوط کنید. حالا قابلمه را روی شعله گاز قرار دهید و صبر کنید تا سرکه بجوشد.

مرحله چهارم: ترشی را آماده کنید

بعد از این که شکر کاملا در سرکه حل شد و ترکیب آب و شکر شروع به جوشیدن کرد، می‌توانید زنجبیل‌ها را به قابلمه اضافه کنید. چند دقیقه کوتاه مواد را بجوشانید و زمانی که رنگ زنجبیل‌ها صورتی رنگ شد، شعله گاز را خاموش کنید.

مرحله پنجم: ترشی را در شیشه بریزید

اجازه دهید ترشی زنجبیل کاملا خنک شود و بعد آن را در یک شیشه تمیز و درب دار بریزید. شیشه را با سرکه پر کنید و بعد از بستن درب شیشه، آن را با سلفون بپوشانید تا هوا به هیچ عنوان به ترشی نفوذ نکند. ترشی شما بعد از خنک شدن قابل استفاده است و می‌توانید تا ۶ ماه از آن در یخچال نگهداری کنید.

بیشتر بخوانید: راه‌های تشخیص ترشی سالم از فاسد

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه ترشی زنجبیل

برای افزایش ماندگاری ترشی زنجبیل پوره شده می‌توانید از ۱/۲ لیوان روغن زیتون نیز استفاده کنید.ترشی زنجبیل پوره شده معمولا طعم تند و تیزی دارد، اما اگر به هر دلیلی نمی‌توانید از ترشی‌های تند استفاده کنید، بهتر است فلفل قرمز را حذف کنید.برای تهیه ترشی زنجبیل مخصوص سوشی باید زنجبیل را به صورت ورقه‌های نازک خرد و سپس ترشی را آماده کنید.اگر دوست دارید رنگ ترشی زنجبیل شما صورتی شود، می‌توانید از چند عدد تربچه خرد شده یا مقدار کمی لبو نیز در این ترشی استفاده کنید.برای تهیه ترشی زنجبیل ژاپنی معمولا از زنجبیل‌هایی که به صورت ورقه‌ای خرد شده‌اند استفاده می‌شود.در برخی رسپی‌های شرق آسیا برای تهیه این ترشی به جای سرکه معمولی از سرکه برنج استفاده می‌شود.بعد از آماده کردن ترشی زنجبیل باید بلافاصله آن را در یخچال قرار دهید.بهتر است ترشی زنجبیل را نهایتا تا ۶ ماه بعد مصرف کنید. نگهداری طولانی مدت این ترشی موجب کاهش کیفیت آن می‌شود.بعد از آماده کردن ترشی حداقل ۲ تا ۳ روز آن را در یخچال قرار دهید تا زنجبیل به خوبی طعم بگیرید و سپس آن را مصرف کنید.

 

در این مقاله به ۲ روش طرز تهیه ترشی زنجبیل خانگی اشاره شد. این ترشی طعم متمایز و لذیذی دارد و می‌توانید از آن در کنار انواع غذاها استفاده کنید. اگر تجربه درست کردن ترشی زنجبیل را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما و دوستان علاقه‌مند به آشپزی به اشتراک بگذارید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!