تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

فرارو | گوشت گران می‌شود؟!

محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و مجلس هم‌زمان کار بر روی برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه را آغاز کرده‌اند و بر اساس قوانینی که وضع شده، این برنامه باید به‌طور جدی پیگیری شود.

به گزارش دانشجو، عسکری گفت: برنامه هفتم توسعه، برنامه‌ای پرمحتواست که قرار است کاستی‌ها و ایرادات برنامه‌های پنجم و ششم را پوشش دهد و تنها ۳۰ درصد از احکام مرتبط با آب، کشاورزی، منابع طبیعی و محیط‌زیست در برنامه ششم اجرا شده و آن هم به‌صورت ناقص است.

وی اظهار داشت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم که از همین حالا که دولت کار خود را آغاز کرده، اجرای برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه را با جدیت دنبال کنیم.

عسکری ادامه داد: هفته آینده جلسه‌ای با حضور آقای پورمحمدی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر نیرو، وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان محیط‌زیست برگزار خواهد شد.

 پرداخت بدهی‌های کشاورزان در دستور کار

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این جلسات به‌صورت ماهانه برگزار می‌شود تا گزارش‌های لازم ارائه و پیگیری شود. به گفته او، نتیجه این جلسات به اطلاع مردم شریف ایران خواهد رسید.

وی در ادامه به مسائل مرتبط با کشت پاییزه و گزارش‌گیری‌های انجام‌شده اشاره کرد و بیان داشت: قیمت گندم برای هر کیلو ۲۰۵۰۰ تومان تعیین شده است و از سازمان برنامه و بودجه و دولت خواسته‌ایم که بودجه لازم برای خرید ۱۲ میلیون تن گندم با این قیمت را در بودجه ۱۴۰۴ ببینند.

عسکری به بدهی دولت در زمینه گندم اشاره کرد و گفت: مانده بدهی گندم حدود ۴۲ هزار میلیارد تومان است. در جلسه‌ای با پورمحمدی توافق شد که این بدهی‌ها هرچه سریع‌تر پرداخت شود.

وی همچنین خواستار پرداخت خسارت ناشی از تأخیر در پرداخت پول گندم بر اساس قانون شد و تأکید کرد که دولت باید پاسخگو باشد.

عسکری در رابطه با سال آینده اظهار داشت: با تلاش‌های صورت‌گرفته، امیدوارند از ابتدای فروردین که برداشت گندم آغاز می‌شود، پول گندم به‌موقع پرداخت شود.

 تولید گوشت در وضعیت مطلوبی است 

وی در ادامه، عسکری به نگرانی‌های مردم درباره گرانی گوشت سفید و قرمز اشاره کرد و اعلام کرد: در جلسه دیروز این موضوع مطرح شد و خوشبختانه تولیدات پروتئین سفید و قرمز در وضعیت مطلوبی قرار دارد و تنها نیاز به مدیریت و نظارت بیشتر در بخش تولید است.

عسکری گفت: در سفر به استان اصفهان متوجه شد که دامداران بین ۶ تا ۱۰ هزار گوساله پرواری آماده دارند و وزارت جهاد کشاورزی باید نسبت به خرید آنها اقدام کند.

وی افزود: این وضعیت فقط محدود به استان اصفهان نیست و در سایر استان‌ها نیز وجود دارد. او افزود که وزارت جهاد کشاورزی باید هرچه سریع‌تر اقدامات لازم را برای خرید دام‌ها انجام دهد تا دامداران با مشکلات مواجه نشوند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: در حال حاضر مشکلی در تولید پروتئین سفید و قرمز نداریم و این حوزه به‌خوبی مدیریت می‌شود. تنها نیاز است که وزارت جهاد کشاورزی به‌تناسب زنجیره تولید، اقدامات لازم را دنبال کند.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!