تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

استمرار مشکل: ناراضیتی بازرگانان از حظر واردات برنج

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران و پاکستان، دلیل توقف کامیون‌های ایرانی در مرز ریمدان را اعتراضات داخلی در پاکستان اعلام کرد.

به گزارش تجارت نیوز،

امان‌الله کهرازهی، عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران و پاکستان در پاسخ به پرسشی درباره دلیل توقف چند روزه کامیون‌های ایرانی در مرز ریمدان پاکستان توضیح داد: این توقف به دلیل بروز یک اختلاف داخلی در ایالت بلوچستان پاکستان اتفاق افتاده بود، داستان از این قرار است که مَلیشه (نیروی انتظامی) پاکستان مانع جابه‌جایی گازوئیل میان این ایالت و ایالت دیگری شده بود و این اقدام ملیشه اعتراض مردم را برانگیخته بود، آنها اقدام به اعتصاب کردند و از ورود و خروج هر گونه کالایی میان دو ایالت جلوگیری می‌کردند. این معترضان اعتراض خود را با ایجاد راهبندان در جاده‌ها و آتش زدن لاستیک نشان می‌دادند.

وی افزود: این افراد در نهایت با ورود ارتش پاکستان به آرامش دعوت شدند و ارتش همچنین از ورود ماشین‌های حامل بارهای تجاری از مرز ریمدان در نزدیکی ایالت بلوچستان جلوگیری کرد تا این ناآرامی‌ها به کامیون‌ها و بار آنها آسیب وارد نکند.

کهرازهی تصریح کرد: در نتیجه، این توقف نه برآمده از اختلاف ایران و پاکستان بوده و نه به مشکلات مرزی ارتباط داشته است و هدف از آن تنها حفظ امنیت کالاهای وارداتی بوده که از این مرز به پاکستان وارد می‌شود و عبور و مرور در مرزهای کوهک و میرجاوه همچنان برقرار بود.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران و پاکستان خاطرنشان کرد: در پاکستان بروز این گونه ناآرامی‌ها اموری شایع است و سالانه چند بار اتفاق می‌افتد اما این مسائل به طور معمول به شکل کدخدامنشی و در طول چند روز حل می‌شود.

کهرازهی اظهار کرد: آنچه در حال حاضر می‌تواند به عنوان چالش بازرگانان ایران در تجارت با پاکستان قلمداد شود، تداوم ممنوعیت واردات برنج از پاکستان به ایران است؛ ادامه این ممنوعیت ممکن است به گرانی برنج در کشور بینجامد زیرا برنج تولید داخل پاسخگوی نیاز کل کشور نیست. ضمن اینکه طولانی شدن ممنوعیت واردات برنج هزینه انبارداری را برای واردکنندگان بالا می‌برد و آنها مجبور هستند برنج وارداتی را با قیمت بیشتری در بازار عرضه کنند.

منبع :

ایلنا

به اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!