تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

تازه و خوشمزه: سه راه سریع و آسان برای فریز کردن کدو سبز

کدو سبز جز یکی از سبزیجات خوشمزه، پرخاصیت و پرکاربرد در آشپزی است. نگهداری صحیح و اصولی کدو سبز در فریزر این امکان را به شما می‌دهد تا هر زمان که تمایل به استفاده از کدو سبز را دارید به راحتی بتوانید از آن در غذاهایتان استفاده کنید. در این مقاله از مجله اینترنتی اکالا تمام روش‌های که می‌توانید با آن کدو سبز را فریزر کنید به شما آموزش خواهیم داد.
  

روش‌های ساده برای فریز کردن کدو سبز

شما با فریز کردن کدو عمر استفاده مفید از این ماده خوراکی پرخاصیت را افزایش می‌دهید. با فریز کردن صحیح کدو سبز بسیاری از مواد مغذی آن حفظ می‌شوند. به خاطر داشته باشید که برای فریز کردن کدو بهتر است از کدو سبز های تازه، سفت و جوان استفاده کنید. شما با فریز کردن کدو سبز امکان استفاده از آن در غذاهای مختلف را تا ۶ ماه برای خود فراهم می‌کنید.

۱-بلانچ کردن کدو

بلانچ کردن عمل ساده‌ای است که برای فریزر کردن برخی از سبزیجات که بافت آبداری دارند؛ مانند قارچ و کدو سبز از آن استفاده می‌شود. با بلانچ کردن بخشی از آب درون بافتی سبزیجات از آن گرفته می‌شود. این فرایند موجب بهتر یخ زدن سبزیجات می‌شود. با بلانچ کردن پس از یخ زدایی سبزیجات رنگ و شکل خود را از دست نمی‌دهند. بلانچ کردن باعث کاهش رشد باکتری‌ها و از بین رفتن آنزیم‌ها می‌شود. در ادامه مراحل صحیح بلانچ کردن کدو سبز را به شما آموزش خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کتلت کدو سبز با گوشت چرخ‌کرده

مرحله اول: آماده سازی کدو سبز

کدو سبزها را درون ظرف آبی بریزید و به خوبی بشویید. هر گونه خرابی یا لکه قهوه‌ای روی کدو سبز بود از آن کدو استفاده نکنید. کدو سبز ها را شسته شده را درون آبکش گذارید تا آب اضافی‌شان گرفته شود سپس با کمک چاقو ابتدا و انتهای کدو سبز ها را جدا کنید.

در این مرحله با توجه به سلیقه و استفاده‌هایی که از کدو خواهید کرد کدوها را به قطعات دلخواه و ابعاد یکسانی خرد کنید.

مرحله دوم: آماده سازی آب جوش و آب یخ

قابلمه با حجم مناسب را انتخاب کنید و مقداری آب در آن بریزید. قابلمه را روی حرارت گذارید تا آب درون آن به نقطه جوش رسد. سپس کدو سبزهای خرد شده را به مدت ۱-۲ دقیقه در آب جوش قرار دهید. در این بازه زمانی کاسه ی مناسبی انتخاب کنید و درون آن آب یخ با چند تکه یخ بریزید.

پس از گذشت زمان اعلام شده کدو سبز ها را سریعاً از آب جوش خارج کنید و درون کاسه آب یخ بریزید تا پخت آنها متوقف شود و رنگشان حفظ شود. ۱-۲ دقیقه ای زمان دهید تا کدوها در آب یخ بمانند سپس کدو سبزها را از آب یخ خارج کنید و درون آبکش گذارید تا آب اضافیشان گرفته شود. کدو سبزهای بلانچ شده را روی دستمال نخی آشپزخانه ای بریزید تا آب اضافیشان به خوبی گرفته شود. توجه داشته باشید که زمان بلانچ کردن بسته به اندازه قطعات کدو سبز متفاوت است. قطعات کوچکتر به زمان کمتری برای بلانچ شدن نیاز دارند.

مرحله سوم: بسته بندی و فریز کردن کدو

کدو سبزهای بلانچ شده را در کیسه‌های فریزر زیپ‌دار قرار دهید، بهتر است کدوها روی هم قرار نگیرند. هوای اضافی داخل کیسه‌ها را خارج کنید و سپس آن‌ها را در فریزر قرار دهید.

بیشتر بخوانید: پاستای کدو سبز؛ خوشرنگ و خوشمزه

۲-رنده کردن کدو

رنده یا پوره کردن کدو سبز یکی دیگر از روش‌های نگهداری کدو سبز است. کدو سبز رنده شده در انواع کوکو، کتلت، سوپ، خورش، سس و کیک و دسر قابل استفاده است. برای فریز کردن کدو رنده شده می‌توانید به دو روش زیر عمل کنید.

روش اول: آب کدو را بگیرید

کدو سبز ها را بشویید و خشک کنید، با کمک رنده یا میکسر رنده کنید، کدو سبزهای رنده شده را درون صافی بریزید و آب آن‌ها را به خوبی بگیرید سپس کدوهای آب گرفته شده را درون زیپ کیپ بریزید، هوای کیسه را خارج و درب آن را ببندید.

روش دوم: کدوهای رنده شده را بلانچ کنید

پس از شستن و خشک کردن، کدو سبز را رنده کنید. باید طبق روش بالا کدوهای رنده شده را بلانچ کنید. سپس آن‌ها را خشک و در زیپ کیپ گذارید.

۳- فریز کردن کدو سبز پخته شده

یکی دیگر از روش‌های فریزر کردن کدو سبز پخت آن است. برای استفاده از این روش باید کدو سبز ها را با مقداری آب بپزید. کدوهای پخته شده را پوره و له کنید و پوره کدو سبز را در کیسه‌های فریزر قرار دهید. از پوره کدو سبز پخته شده نیز می‌توانید در غذاهای مختلف استفاده کنید.

امیدواریم که اطلاعات ارائه شده در این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد و شما نیز طبق روش‌های ساده و کاربردی فوق کدو سبز هایتان را فریز و در طول سال از آن‌ها استفاده کنید.

من سمانه هستم، از بچگیم عاشق این بودم که توی تلویزیون آشپزی رو آموزش بدم.
هر روز پیش‌بند آشپزخونه مادرم رو میبستم و ساعت‌ها جلوی دوربین تخیلی ذهنم، آموزش آشپزی میدادم!
بزرگ‌تر که شدم به صورت تخصصی‌تر رویاهامو دنبال کردم و هر روز براشون بیشتر تلاش کردم تا  فهمیدم علاقه زیادی به دنیای شیرینی‌ها و شیرین کردن کام آدم‌ها دارم.
حالا خیلی  خوشحالم که این فرصت رو دارم تا با  تلفیق آشپزی کردن، نوشتن و عکاسی که الان  بخش بزرگی از دنیای من شده بتونم این حس خوب رو با شما به اشتراک بزارم.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!