تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

راز زیبایی با حنا و قهوه: رنگارنگی قهوه‌ای در سایه‌های مختلف

رنگ موهای شیمیایی تنوع بسیار بالایی دارند ولی آسیبی که به مو می‌زنند جبران ناپذیر است. بنابراین بهتر است از رنگ موهای طبیعی استفاده کنید تا موهای زیباتر، پرپشت‌تر و ضخیم‌تر داشته باشید. حنا و قهوه یکی از مواد طبیعی هستند که برای رنگ کردن مو کاربرد دارند. در این مقاله از مجله اکالا ترفند رنگ کردن مو را با این دو ماده به رنگ‌های قهوه‌ای روشن و تیره آموزش می‌دهیم.

حنا از سالیان گذشته به عنوان رنگ موی طبیعی شناخته شده است و امروزه با ترکیب آن با سایر مواد طبف‌های رنگی متنوع‌تری به وجود آمده است. یکی از این مواد قهوه است که در ادامه ترفندهای مربوط به ترکیب این دو تا رو توضیح می‌دهیم:

طرز ساخت رنگ موی قهوه‌ای تیره با حنا و قهوه

برای درست کردن رنگ موی قهوه‌ای به یک قاشق غذاخوری پودر حنا و ۳ قاشق غذاخوری پودر قهوه فوری و ۳ قاشق غذاخوری ریوند چینی نیاز دارید. بعد از تهیه این مواد طبق مراحل زیر عمل کنید:

مرحله اول: قهوه و ریوند چینی را ترکیب کنید

ابتدا آب را در کتری بریزید و اجازه دهید جوش شود. بعد از اینکه آب به جوش آمد، یک فنجان را از آب پر کنید، پودر قهوه و ریوند چینی را به آن اضافه کنید و هم بزنید. سپس اجازه دهید مواد برای یک ساعت استراحت کند.

مرحله دوم: پودر حنا را اضافه کنید

پودر حنا را در یک کاسه شیشه‌ای بریزید و مخلوط قهوه و ریوند چینی که از قبل آماده کردید را کم کم به آن اضافه کنید. با یک قاشق هم بزنید تا به خوبی با هم مخلوط شوند. سپس روی ظرف را با یک حوله گرم بپوشانید و اجازه دهید یک ساعت استراحت کند.

مرحله سوم: موها را رنگ کنید

در این مرحله باید موها را با ترکیب حنا، قهوه و ریوند چینی رنگ کنید. برای این کار می‌توانید موهای خود را به ۵ بخش تقسیم کنید و از قسمت پشتی مو، از ریشه به پایین شروع به رنگ کردن کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ۳ مدل ماسک موی خانگی با فلفل قرمز

مرحله چهارم: حوله را دور موها بپیچید

بعد از اینکه کل قسمت‌های مو را رنگ کردید، یک حوله یا یک کلاه حمام دور موهای خود بپیچید و یک حوله دیگر را روی آن قرار دهید تا رنگ مو کاملا گرم بماند.

مرحله پنجم: موها را بشویید

بعد از گذشت ۳ الی ۴ ساعت کلاه و حوله را از سر خود بردارید و موهایتان را با شامپوی گیاهی و آب ولرم بشویید. حتما در این مرحله از نرم‌کننده مو استفاده کنید و در آخر با آب سرد موها را آبکشی کنید.

طرز ساخت رنگ موی قهوه‌ای روشن با حنا و قهوه

برای درست کردن رنگ مو قهوه‌ای روشن، به ۵ قاشق غذاخوری پودر حنا، یک قاشق غذاخوری پودر قهوه و ۲ قاشق غذاخوری بابونه نیاز دارید. بعد از تهیه این مواد طبق مراحل زیر عمل کنید:

مرحله اول: قهوه را درست کنید

آب را در کتری بجوشانید و بعد از جوش آمدن به میزان یک فنجان در یک ظرف بریزید و پودر قهوه را به آن اضافه کنید. اجازه دهید ۱۰ دقیقه استراحت کند.

بیشتر بخوانید: ۱۷ رنگ موی ترند ۲۰۲۴، جذاب‌تر از همیشه با رنگ‌های پاییزی

مرحله دوم: بابونه را دم کنید

در یک ظرف دیگر، یک فنجان آب جوش بریزید و پودر بابونه را به آن اضافه کنید. ۱۰ دقیقه اجازه دهید تا بابونه دم بکشد و رنگ آن بیرون بیاید.

مرحله سوم: مواد را ترکیب کنید

در یک کاسه شیشه‌ای پودر حنا، بابونه و قهوه را با هم ترکیب کنید و خوب هم بزنید تا یک خمیر یکدست درست شود. سپس روی ظرف را با یک حوله بپوشانید و اجازه دهید یک ساعت استراحت کند.

مرحله چهارم: موها را رنگ کنید

در این مرحله رنگ موی آماده شده را به موها بمالید. موها را از قسمت ریشه به سمت پایین رنگ کنید. بعد از این که کل مو را به رنگ آغشته کردید، آن را با یک حوله یا کلاه بپوشانید و اجازه دهید برای ۳ تا ۴ ساعت رنگ روی موی شما بماند. سپس موهای خود را با آب ولرم بشویید.

در این مقاله از مجله اکالا، ترفندهای رنگ کردن مو با حنا و قهوه را آموزش دادیم. شما می‌توانید با کمک این دو ماده طبیعی، موهای خود را به دلخواه قهوه‌ای روشن یا تیره کنید و دیگر نگران سلامت موی خود نباشید.

 

 

 

 

من لیلا هستم، رشته تحصیلیم روزنامه نگاری بوده و همیشه از نوشتن لذت می‌برم، اینجا از دانش و تجربه‌ام تو زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنم تا برای شما مطالب خوبی بنویسم. امیدوارم از خوندنشون لذت ببرید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!