تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

راهنمای کامل تهیه زیتون شور در 6 مرحله ساده

هوس زیتون شور آن هم از نوع خانگی کرده‌اید؟ برخلاف تصور خیلی از افراد، تهیه زیتون شور در خانه اصلا کار سختی نیست و شما با انجام یک سری مراحل خیلی ساده می‌توانید خودتان در خانه زیتون شور درست کنید. می‌پرسید چگونه؟ در این مقاله از مجله اکالا به شما قدم به قدم آموزش می‌دهیم که چگونه زیتون شور خانگی تهیه کنید و هنر آشپزی خود را به رخ دیگران بکشید.

مواد لازم جهت تهیه زیتون شور

برای تهیه زیتون شور به مواد اولیه زیر احتیاج دارید:

زیتون۲ کیلوگرمنمکبه مقدار لازمسرکه سفید۱ پیمانهآببه مقدار لازم

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

مراحل تهیه زیتون شور

برای تهیه شور زیتون، مراحل زیر را طی کنید:

مرحله اول: آماده کردن زیتون‌ها

برای تهیه زیتون شور، ابتدا زیتون‌ها را شسته و آبکشی کنید. سپس با استفاده از چاقو روی هر زیتون را از چهار گوشه تا نزدیکی هسته برش‌های کوچکی ایجاد کنید. این برش‌ها باعث می‌شود تا آب و نمک به داخل زیتون نفوذ کنند.

مرحله دوم: خیساندن زیتون‌ها

یک ظرف را از آب پر کرده و زیتون‌ها را به مدت ۷ تا ۱۰ روز در آن خیس کنید. برای از بین بردن کامل تلخی زیتون بهتر است روزانه دو بار آب ظرف را تعویض کنید. پس از گذشت این مدت، زیتون‌ها را آبکش کنید و در یک کاسه بریزید. در این مرحله، تلخی زیتون به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد.

توجه: ظرف حاوی آب و زیتون را در مکانی خنک و به دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ترشی قارچ و زیتون

مرحله سوم: اضافه کردن محلول آب نمک به زیتون

در این مرحله، محلولی غلیظ از آب نمک تهیه کنید. بهتر است برای این کار از آب جوشیده سرد شده استفاده کنید. محلول آب نمک را به کاسه حاوی زیتون‌ها اضافه کنید. پس از گذشت یک هفته، مجددا مقداری نمک به ظرف حاوی زیتون‌ها اضافه نمایید. این کار را در هفته سوم نیز انجام دهید تا زیتون‌ها به خوبی شور شوند.

مرحله چهارم: شستن زیتون‌ها

پس از آنکه زیتون‌ها به مدت سه هفته در محلول آب نمک خیس خوردند، آن‌ها را از محلول خارج کنید. سپس، آن‌ها را آنقدر بشویید تا نمک اضافی آن‌ها به طور کامل از بین برود.

مرحله پنجم: اضافه کردن نمک و سرکه

یک ظرف مناسب با توجه به مقدار زیتون‌هایی که دارید انتخاب کنید و آن را کاملا با آب پر نمایید. سپس، زیتون‌ها را به مدت ۲ روز درون آن قرار دهید. پس از گذشت این مدت، ۴ قاشق غذاخوری نمک و ۱ پیمانه سرکه به زیتون‌ها اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: ترشی لیمو بندری؛ طعمی که تکرار نمی‌شود

مرحله ششم: آماده شدن زیتون شور

پس از آنکه سرکه و نمک را به زیتون‌ها اضافه کردید، زیتون شور شما آماده‌ مصرف است. آن‌ها را درون ظروف شیشه‌ای تمیز و خشک بریزید و درب ظرف را محکم ببندید. سپس آن‌ها را در یخچال قرار دهید تا تازگی و کیفیت خود را حفظ کنند.

 

در این بخش از مجله آشپزی اکالا، طرز تهیه زیتون شور را آموزش دادیم. همان‌طور که دیدید، تهیه زیتون شور در خانه کار دشواری نیست، اما نیازمند کمی حوصله و زمان است. امیدواریم این طرز تهیه به کارتان بیاید و بتوانید یک زیتون شور خانگی و خوشمزه درست کنید.

سحر هستم و عاشق نوشتن و تولید محتوا، چند سالی است که با شور و اشتیاق در این مسیر قدم برمی‌دارم و برای ارتقای مهارت‌های خودم تلاش می‌کنم.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!